Spring naar inhoud

- - - - -

1 + 1 = ???

• Log in om te reageren
1204 reacties op dit onderwerp
Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#751 Geplaatst 06 januari 2012 - 15:42

In de metro gisteren stond een artikel dat ik wel interessant vond...

MetroClub (datum: 05/01/2012, pagina 15)

:hug: Deboke, ik blijf altijd ergens denken "het kan nog steeds mislukken", is ergens heel jammer want dan kan ik niet ten volle genieten, maar ik durf niet anders :(
Geplaatste afbeelding

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#752 Geplaatst 09 januari 2012 - 08:30

Gwynyth zei:

In de metro gisteren stond een artikel dat ik wel interessant vond...

MetroClub (datum: 05/01/2012, pagina 15)

:hug: Deboke, ik blijf altijd ergens denken "het kan nog steeds mislukken", is ergens heel jammer want dan kan ik niet ten volle genieten, maar ik durf niet anders :(

Eigenlijk mag je er niet aan denken want wie weet trek je het dan aan....
Probeer toch ten volle te genieten... Ik sta er nu ook helemaal anders tegenover, wat moet gebeuren, zal gebeuren. Ik zat zaterdag in de wachtzaal bij een meisje die 12 weken ver was. Bij de controle hadden ze gezien dat er duidelijk iets mis mee was, ze moest zelf beslissen wat ze ging doen, het houden of niet... dat vind ik veel erger dan een natuurlijk miskraam hebben... Ik ben blij dat de natuur voor mij heeft beslist want volgens de gyné was het echt omdat er duidelijk was mis was dus ik heb die beslissing gelukkig niet moeten maken...

Jouw kindje is met alles in orde volgens de controle, dus genieten zou ik zeggen... het zal er zo snel zijn.... :)
Geplaatste afbeelding

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#753 Geplaatst 15 januari 2012 - 16:02

Wij zijn vorige week begonnen!!! :love3: Ik lijk al vanalles te voelen, maar weet ergens wel dat dit helemaal niet kan.
Floddertje komt sinds deze week constant op mn buik liggen, zou ze iets voelen???

Super spannend en nu wachten tot 26 januari, dan zouden we kunnen gaan testen.
Voor degene die andere topics van me hebben gelezen, het wordt een bijzondere vakantie... ;)

Bewerkt door Petteflet, 15 januari 2012 - 16:02.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#754 Geplaatst 16 januari 2012 - 00:20

Veel succes jullie ook :)

@deboke: so far, so good! Bij momenten vergeet ik gewoon dat er een kindje komt... Met alle andere gebeurtenissen die gepland zijn enz.
Geplaatste afbeelding

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#755 Geplaatst 16 januari 2012 - 09:24

Het wachten tot je mag testen is zooooo ontzettend lang!
Even een praktische vraag; hoe 'verantwoorden' jullie naar de buitenwereld dat je je glas wijn laat staan? Je zegt niet tegen iedereen; ja, wij willen zwanger worden...
Wij gaan zaterdag uit eten, ik denk dat ik plots een blaasontsteking heb en dus anti biotica gebruik, dan is alcohol toch uit den boze ;)
Maar een blaasontsteking van 8 weken is nogal wat :trance:

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#756 Geplaatst 16 januari 2012 - 09:30

kan je niet zeggen dat de wijn je de laatste tijd niuet meer zo smaakt of zo iets? Of dat je de bob bent?

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#757 Geplaatst 16 januari 2012 - 09:38

Normaal dronk ik wel 1 glaasje wijn als ik de BOB was. Dat het me niet smaakt zou ik ook wel een avondje mee wegkomen denk ik ;)
Bedankt voor de tips!

Meer tips welkom, want er zullen zich vast nog wel wat avonden voor gaan doen!
Zat al te denken aan een alcohol vrije periode tot de carnaval! Dat gelooft men vast ook wel (hoop ik), maar ben bang dat het zo doorzichtig is!

TinekeM
TinekeM
  • 1.748 berichten
  • 2 katten

#758 Geplaatst 16 januari 2012 - 09:47

Ik begrijp je vraag :)
Voor mij is dat makkelijker, ik drink nooit alcohol...
Ik zou ook zeggen dat je bob bent, daar houden ze dan wel rekening mee hoor :d

Mens'dom', dieren'rijk' :cattailwag

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#759 Geplaatst 16 januari 2012 - 09:55

Petteflet zei:

Normaal dronk ik wel 1 glaasje wijn als ik de BOB was. Dat het me niet smaakt zou ik ook wel een avondje mee wegkomen denk ik ;)
Bedankt voor de tips!

Meer tips welkom, want er zullen zich vast nog wel wat avonden voor gaan doen!
Zat al te denken aan een alcohol vrije periode tot de carnaval! Dat gelooft men vast ook wel (hoop ik), maar ben bang dat het zo doorzichtig is!

Dat je een bepaald dieet volgt waarin alchol verboden word? Misschien hoef je je niet eens te verantwoorden?

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#760 Geplaatst 16 januari 2012 - 10:22

Hmm dat dieet is wel een goed idee.
Zit namelijk ook op een koemelkvrij dieet, en dat weet mijn omgeving ook...

Zijn er toevallig dames die ervaring hebben met een koemelkvrij dieet en zwanger zijn? Hoe doe je dit met voldoende calcium binnenkrijgen?
Ik durf mijn homeopaat bijna niet te bellen omdat hij ook een goede vriend is van mijn ouders... Hihihi. Ik weet dat hij geheimhouding heeft, maar toch, voelt een beetje raar!

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#761 Geplaatst 16 januari 2012 - 10:58

Petteflet zei:

Wij zijn vorige week begonnen!!! :love3: Ik lijk al vanalles te voelen, maar weet ergens wel dat dit helemaal niet kan.
Floddertje komt sinds deze week constant op mn buik liggen, zou ze iets voelen???

Super spannend en nu wachten tot 26 januari, dan zouden we kunnen gaan testen.
Voor degene die andere topics van me hebben gelezen, het wordt een bijzondere vakantie... ;)

Veel succes !
Geplaatste afbeelding

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#762 Geplaatst 16 januari 2012 - 11:00

Petteflet zei:

Hmm dat dieet is wel een goed idee.
Zit namelijk ook op een koemelkvrij dieet, en dat weet mijn omgeving ook...

Zijn er toevallig dames die ervaring hebben met een koemelkvrij dieet en zwanger zijn? Hoe doe je dit met voldoende calcium binnenkrijgen?
Ik durf mijn homeopaat bijna niet te bellen omdat hij ook een goede vriend is van mijn ouders... Hihihi. Ik weet dat hij geheimhouding heeft, maar toch, voelt een beetje raar!

De meeste calcium haal je uit groene groenten en sesam en zo, veel meer en beter opneembaar dan koemelk, dat voor kalveren bedoeld is en niet voor de mens... Ik wil gerust binnenkort eens een volledigere lijst geven....

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#763 Geplaatst 16 januari 2012 - 11:02

Gwynyth zei:

Veel succes jullie ook :)

@deboke: so far, so good! Bij momenten vergeet ik gewoon dat er een kindje komt... Met alle andere gebeurtenissen die gepland zijn enz.

Goed zo ! :)

Pff bij ons begint het wachten we tegen te steken, zeker nu ik al "zwanger" ben geweest... Ik heb precies de neiging om zo rap mogelijk terug zwanger te worden zodat ik mijn miskraam kan vergeten...
Ik mag vanmiddag bellen voor de resultaten van de bloedname ofdat mijn zwangerschapshormoon al uit mijn lichaan is want vorige week stond het nog veel te hoog... :s

Het kmt er nu eigenlijk op neer dat ik nog 14 dagen moet wachten op ms... dan nog keer 14 dagen de pil nemen en dan pas spuitjes zetten...
Geduld is toch wel een schone deugd zenne....
Geplaatste afbeelding

TinekeM
TinekeM
  • 1.748 berichten
  • 2 katten

#764 Geplaatst 16 januari 2012 - 11:05

Wat ik mij al altijd heb afgevraagd, zeker nu wij er binnen enkele maanden aan beginnen zou ik het graag weten, als je aan kinderen begint en je denkt dat je zwanger bent, of je wilt weten of je zwanger bent; wat doe je dan eerst?
Probeer je eerst de zwangerschapstest van de apotheker? Of ga je eerst bij je huisarts voor bloedonderzoek enz of ga je direct bij je gyné?

Mens'dom', dieren'rijk' :cattailwag

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#765 Geplaatst 16 januari 2012 - 11:06

@ Deboke, dank je wel! Een dikke :hug: voor jou! Er wacht een sterke ziel op je.

@ Floraisonkat, ah fijn om te lezen. Ik zie graag je lijst verschijnen!
Zelf merk ik dat ik me beter voel zonder koemelk, maar overal lees je dat je veel melkproducten zou moeten nuttigen wanneer je zwanger bent. Wordt helemaal gek van wat wel/niet mag. Hoe meer je zoekt, hoe minder mag
Gister met mn vriend afgesproken dat ik niets bijzonders doe, m.u.v. rood vlees, kaas en alcohol. En eigenlijk ook afgesproken dat ik niets meer op mag zoeken, maaaaar dat lukt niet echt...

:love3: Floddertje heeft zich net weer heerlijk op mn buik genesteld, snap niet hoe ze dit doet! Normaal lag ze altijd op mn schoot/benen, maar nu friemelt ze net zo lang, totdat ze enigzins op/tegen mn buik ligt... :love3:

Bewerkt door Petteflet, 16 januari 2012 - 11:09.