Spring naar inhoud

- - - - -

1 + 1 = ???

• Log in om te reageren
1204 reacties op dit onderwerp
Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#766 Geplaatst 16 januari 2012 - 11:09

Tineke; eerst maar zelf een test (eventueel 3 dgn later nog eens)
En dan kun je altijd naar de huisarts...

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#767 Geplaatst 16 januari 2012 - 11:38

Calcium en omega 3-6-9 en vit D, eiwitten  en foliumzuur zijn zeer  belangrijk tijdens de zwangerschap. Foliumzuur  vanaf de  zwangerschapswens tot 8 weken.

Goede zwangerschapsvitaminse supplementen zijn die van Solgar (staat ook duidelijk welke allergenenen er in zitten),New Chapter - Perfect Prenatal,Viridian - Pregnancy complex, Floradix van Salus (met dan apart foliumzuur erbij)

Maar ook algen zoals spirulina en Chlorella zijn zeer goede bronnen van vit min en mineralen en zelfs ook omega (voor de vegetariers/veganisten onder ons, NB die moeten ech wel een vitB12 supplement nemen)

Vandezelfde merken heb je ook de omega supplementen.

Ook erg belangrijk is een goede darmflora, dit is van cruciaal belang voor de baby.  
http://www.voormoede...&category_id=24

Opletten als je niet immuun bent voor toxoplasmose, met rauw en niet goed doorbakken vlees, rauwmelkse kaas, vis, ...
Listeria is ook gevaarlijk.

Natuurlijke bronnen van calcium:

Sesampasta en zaad
                     Sojabonen en -kaas
                     Pinda's
                     Groene groenten ook zeker de kiemgroenten.
                     Walnoten
                     Zonnebloempitten
Om calcium goed te kunnen opnemen heb je vit D nodig
* vooral uit de zon halen we die, vitamine D is eigenlijk een hormoon, in de zomer best elke dag 1 kwartier zonder zonnecreme buiten gaan , want het zit in de UV stralen, degene die wij altijd blokken
* of een goed supplement, de beste vit D is de D3

En WATER!!! is ook essencieel, je hebt veel vocht nodig

Bewerkt door Floraisonskat, 16 januari 2012 - 12:02.

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#768 Geplaatst 16 januari 2012 - 11:56

Ik ben al een paar weken bezig met foliumzuur inderdaad.
Daarnaast let ik op met vlees, kaas en vis. Zat alleen een beetje met die melkproducten te hannesen en twijfelen...
Over supplementen zijn ook verschillende meningen, dus hou het nu even bij foliumzuur, maar wanneer er blijkt dat ik tekorten heb, kan ik altijd bij gaan slikken.
Hoe minder kunstmatige dingen in mijn lijf, hoe beter (zo voel ik het althans...)
Thanks voor je hulp!!!

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#769 Geplaatst 16 januari 2012 - 12:12

Petteflet zei:

Ik ben al een paar weken bezig met foliumzuur inderdaad.
Daarnaast let ik op met vlees, kaas en vis. Zat alleen een beetje met die melkproducten te hannesen en twijfelen...
Over supplementen zijn ook verschillende meningen, dus hou het nu even bij foliumzuur, maar wanneer er blijkt dat ik tekorten heb, kan ik altijd bij gaan slikken.
Hoe minder kunstmatige dingen in mijn lijf, hoe beter (zo voel ik het althans...)
Thanks voor je hulp!!!

De supplementen hierboven zijn allemaal uit natuurlijke voedingsmiddelen getrokken,  zeker geen omnibionta prenatal of gravitamon of zo nemen, dat is echte rotzooi...

Maar ik heb bij mijn laatste ook enkel foliumzuur genomen en vooral gezond gegeten en veel buiten gekomen... ;) indien het kan elke dag een half uurtje in het bos of aan zee of zo gaan wandelen zodat je genoeg zuurstof in je bloed is..

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#770 Geplaatst 16 januari 2012 - 12:17

Ik fiets elke dag naar mn werk, dus ik kom wel aan een half uur beweging.
Fijn dat je zo mee wil denken, het is voor mij nog allemaal nieuw en onzeker. Nou wil ik niet zo maar klakkeloos aannemen wat ik op internet vind, dus ga liever af op mensen met ervaring.

Dit is pas onze eerste ronde, dus ik ga er vanuit dat het nog niet direct raak zal zijn, hoewel je hier wel op hoopt natuurlijk.... Laten we gewoon duimen, en vooral nuchter blijven denken ;)

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#771 Geplaatst 16 januari 2012 - 12:22

Ik heb 3 kinderen dus wel wat ervaring, ben ook mega geïnteresserd in alle wat met natuurlijke (anti-)conceptie, zwangerschap, bevallen, borstvoeding, natuurlijk ouderschap, ...dus ik lees en leer nog steeds zaken bij. Er gaat bij mij geen dag voor bij of ik lees (met een kritisch! oog) iets over een van die onderwerpen.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#772 Geplaatst 16 januari 2012 - 12:23

@ Tineke: Als je er aan wil beginnen, zou ik wachten tot je een dag of 3 overtijd bent (of een dag of 3 langer dan je langste periode); dan een thuistest, en als die positief is, je huisarts die dan via bloedonderzoek laat vaststellen of je echt wel zwanger bent ;)

Indien je zwanger bent, zeker laten testen op een aantal zaken waar je op moet letten, dat halen ze uit een bloedstaaltje, en een gyné aanspreken om een afspraak te maken (wachttijden kunnen lang zijn!)

En als het wat langer duurt... In België wordt gemiddeld na een jaar naar een gyné gestapt (altijd met vermelding fertiliteit dan, dan heb je vaak sneller een afspraak vast), en dan gaat het meestal via de gyné (in mijn geval ook via de huisarts, omdat ik mijn normale gyné niet had die mij anders een formulier voor bloedonderzoek in het ziekenhuis meegeeft).
Geplaatste afbeelding

TinekeM
TinekeM
  • 1.748 berichten
  • 2 katten

#773 Geplaatst 16 januari 2012 - 12:25

Gwynyth zei:

@ Tineke: Als je er aan wil beginnen, zou ik wachten tot je een dag of 3 overtijd bent (of een dag of 3 langer dan je langste periode); dan een thuistest, en als die positief is, je huisarts die dan via bloedonderzoek laat vaststellen of je echt wel zwanger bent ;)

Indien je zwanger bent, zeker laten testen op een aantal zaken waar je op moet letten, dat halen ze uit een bloedstaaltje, en een gyné aanspreken om een afspraak te maken (wachttijden kunnen lang zijn!)

En als het wat langer duurt... In België wordt gemiddeld na een jaar naar een gyné gestapt (altijd met vermelding fertiliteit dan, dan heb je vaak sneller een afspraak vast), en dan gaat het meestal via de gyné (in mijn geval ook via de huisarts, omdat ik mijn normale gyné niet had die mij anders een formulier voor bloedonderzoek in het ziekenhuis meegeeft).

Ok, bedankt!! :)

Mens'dom', dieren'rijk' :cattailwag

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#774 Geplaatst 16 januari 2012 - 12:33

Ik ben uit ellende ook gestopt met anti-conceptie omdat ik aan mijn lijf gewoon voelde dat dit een enorme aanslag deed op mijn weerstand.
Nu een jaar spiraal vrij, en het is heerlijk!
Daarvoor aan de pil, dit was ook helemaal niets :(

Voortaan zijn er echter zoveel kunstmatige 'middeltjes' om zwanger te kunnen worden, maar hier krijg ik persoonlijk de kriebels van.
Medische interventie bij moeilijkheden vind ik helemaal prima, maar allerlei pilletjes en kunstmatige hormonen en voedingstoffen... Ik weet het niet.

Wanneer ik meer vragen heb Floraisonskat, hoor je het ;)
Voor nu blijf ik lekker meelezen met dit onderwerp :heart:
Enneee, blijf duimen dat ik op 30 jan (3 dgn na mijn mogelijke menstruatie) een positieve test in handen heb. Heb deze datum met mijn vriend afgesproken, en ik hoop maar dat ik zo lang kan wachten hihihi
Als ik 1 dag overtijd ben, ben ik bang dat ik naar de test wil grijpen! Om dit te voorkomen heb ik de test als kadotje ingepakt en aan mijn vriend gegeven, zodat hij hem de 30ste (wanneer de menstr is uitgebleven) aan me mag geven.
Voelde me een beetje een oen, maar zo hou ik mezelf een beetje in bedwang haha!

Bewerkt door Petteflet, 16 januari 2012 - 12:34.

TinekeM
TinekeM
  • 1.748 berichten
  • 2 katten

#775 Geplaatst 16 januari 2012 - 12:51

Petteflet zei:

Ik ben uit ellende ook gestopt met anti-conceptie omdat ik aan mijn lijf gewoon voelde dat dit een enorme aanslag deed op mijn weerstand.
Nu een jaar spiraal vrij, en het is heerlijk!
Daarvoor aan de pil, dit was ook helemaal niets :(

Voortaan zijn er echter zoveel kunstmatige 'middeltjes' om zwanger te kunnen worden, maar hier krijg ik persoonlijk de kriebels van.
Medische interventie bij moeilijkheden vind ik helemaal prima, maar allerlei pilletjes en kunstmatige hormonen en voedingstoffen... Ik weet het niet.

Wanneer ik meer vragen heb Floraisonskat, hoor je het ;)
Voor nu blijf ik lekker meelezen met dit onderwerp :heart:
Enneee, blijf duimen dat ik op 30 jan (3 dgn na mijn mogelijke menstruatie) een positieve test in handen heb. Heb deze datum met mijn vriend afgesproken, en ik hoop maar dat ik zo lang kan wachten hihihi
Als ik 1 dag overtijd ben, ben ik bang dat ik naar de test wil grijpen! Om dit te voorkomen heb ik de test als kadotje ingepakt en aan mijn vriend gegeven, zodat hij hem de 30ste (wanneer de menstr is uitgebleven) aan me mag geven.
Voelde me een beetje een oen, maar zo hou ik mezelf een beetje in bedwang haha!

Goede tip! :) ik ga hem onthouden!
Dat wordt wel een leuke reis he voor jou, dé vraag stellen aan je vriend en mss wel zwanger zijn!! :LOL:

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#776 Geplaatst 16 januari 2012 - 12:55

:heart: :love3: :love4:

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#777 Geplaatst 16 januari 2012 - 12:56

Petteflet zei:

Normaal dronk ik wel 1 glaasje wijn als ik de BOB was. Dat het me niet smaakt zou ik ook wel een avondje mee wegkomen denk ik ;)
Bedankt voor de tips!

Meer tips welkom, want er zullen zich vast nog wel wat avonden voor gaan doen!
Zat al te denken aan een alcohol vrije periode tot de carnaval! Dat gelooft men vast ook wel (hoop ik), maar ben bang dat het zo doorzichtig is!

Dat je je niet zo lekker voelt kan je ook zeggen. Ik slikte zelf altijd dagelijks medicatie waarbij t niet mocht (normaal dan 's avonds niet en dan mocht ik wel drinken) maar ik zei gewoon dat ik mijn medicijnen op had en dan vroeg niemand er nog naar.

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#778 Geplaatst 16 januari 2012 - 12:58

Ik kan niet wachten tot we in Frankrijk zijn, voor mijn gevoel slepen de uren vooruit... Ga zo weer werken, dus dan hoop ik dat de tijd wat sneller gaat ;)
Afgelopen week merkte ik al wel dat ik sneller afgeleid ben, maar moet toch echt zorg verlenen aan de clienten die bij me komen, dus heb een mantra;
FOCUS CINDY FOCUS
Hahahah

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#779 Geplaatst 16 januari 2012 - 12:59

TinekeM zei:

Wat ik mij al altijd heb afgevraagd, zeker nu wij er binnen enkele maanden aan beginnen zou ik het graag weten, als je aan kinderen begint en je denkt dat je zwanger bent, of je wilt weten of je zwanger bent; wat doe je dan eerst?
Probeer je eerst de zwangerschapstest van de apotheker? Of ga je eerst bij je huisarts voor bloedonderzoek enz of ga je direct bij je gyné?

Gewoon eerst zelf testen, die testen zijn heel betrouwbaar! En als je dan positief test en je belt enthousiast de huisarts, dan zegt die, bel over 8 weken nog eens terug :d want je hoeft echt niet meteen daarheen hoor. Althans, hier in nederland dan he.

TinekeM
TinekeM
  • 1.748 berichten
  • 2 katten

#780 Geplaatst 16 januari 2012 - 13:04

Ginger-en-Noortje zei:

Gewoon eerst zelf testen, die testen zijn heel betrouwbaar! En als je dan positief test en je belt enthousiast de huisarts, dan zegt die, bel over 8 weken nog eens terug :d want je hoeft echt niet meteen daarheen hoor. Althans, hier in nederland dan he.

Haha! :d ok!
Maar mijn huisarts is mijn buurman, en die zal wel een uitzondering maken ;) Moeha! 8)
Neenee, ik ben benieuwd! :) Het enige dat ik nog moet doen is m'n ventje overtuigen want die ziet het nu nog allemaal niet zo erg zitten, hij heeft enkel maar een klein duwtje nodig!