Spring naar inhoud

- - - - -

1 + 1 = ???

• Log in om te reageren
1204 reacties op dit onderwerp
Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#781 Geplaatst 16 januari 2012 - 13:05

:ha die van mij ook, om ermee te beginnen.

Tot ik zei van "maar het lukt daarom niet direct he, en 't kindje is er pas ten vroegste over 9 maand! Ge hebt écht wel de tijd om daar aan te wennen hoor!" en toen was't goed ;)
Geplaatste afbeelding

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#782 Geplaatst 16 januari 2012 - 13:08

Mannen hebben inderdaad veel meer tijd nodig.
De mijne ging ook overstag door er heel open over te praten, te vertellen wat er gebeurt en hoe lang alles (zou kunnen) duren.
Bij mij heeft open praten echt geholpen (zie een vorig topic van me), misschien ook eens proberen bij jou lief! Succes in ieder geval!

TinekeM
TinekeM
  • 1.748 berichten
  • 2 katten

#783 Geplaatst 16 januari 2012 - 13:10

Gwynyth zei:

:ha die van mij ook, om ermee te beginnen.

Tot ik zei van "maar het lukt daarom niet direct he, en 't kindje is er pas ten vroegste over 9 maand! Ge hebt écht wel de tijd om daar aan te wennen hoor!" en toen was't goed ;)

Ja, die truc heb ik ook al geprobeerd..... O:)
2 weken geleden ga ik naar de huisarts voor een nieuw voorschrift van de pil en ik vroeg hem als ik er mee stop, na hoeveel tijd ik ZOU KUNNEN zwanger raken (als het goed gaat natuurlijk) en hij zei dat als ik vandaag stop, ik volgende maand zou kunnen zwanger zijn.... natuurlijk met mijn grote mond heb ik dat tegen Andy gezegd....... zijn gezicht sprak boekdelen..... hmmmzzz... :d Had ik maar gezwegen! :oops:
ik denk dat ik het nu best even laat rusten en binnenkort er nog eens over begin! :)

Mens'dom', dieren'rijk' :cattailwag

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#784 Geplaatst 16 januari 2012 - 13:13

In mijn geval was t zo dat we t al lang wilden maar eerst een ander huis moesten hebben. Toen we eindelijk een huis hadden gekocht, en ik zo eens tussen neus en lippen vroeg wanneer ik zou stoppen met anticonceptie, zei hij, "nu?".... en vervolgens waren we na 4 maand zwanger.

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#785 Geplaatst 16 januari 2012 - 13:13

Hij heeft straks 9 maanden om aan het idee te wennen, is dat niet genoeg ;)

TinekeM
TinekeM
  • 1.748 berichten
  • 2 katten

#786 Geplaatst 16 januari 2012 - 13:18

Ginger-en-Noortje zei:

In mijn geval was t zo dat we t al lang wilden maar eerst een ander huis moesten hebben. Toen we eindelijk een huis hadden gekocht, en ik zo eens tussen neus en lippen vroeg wanneer ik zou stoppen met anticonceptie, zei hij, "nu?".... en vervolgens waren we na 4 maand zwanger.
Zo super!!! :) Leuk als je het allebei zo graag wilt!

Petteflet zei:

Hij heeft straks 9 maanden om aan het idee te wennen, is dat niet genoeg ;)

Ja, da's waar! :) Maar hij heeft schrik om zijn vrijheid te verliezen, hij volgt muziekles voor gitaar en saxofoon en vreest eens er een kleintje is, hij dat niet meer zal kunnen.
Ok, hij zal natuurlijk wel een en ander moeten opgeven, maar hij krijgt er zoveel voor terug, toch?!
Ik wil er niet lang meer mee wachten omdat hij 10 jaar ouder is dan ik, en ik wil geen 'oude' papa voor m'n kindjes... :) Ale, tenzij er hier zijn met andere ervaringen natuurlijk? :cat

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#787 Geplaatst 16 januari 2012 - 13:23

ik weet niet hoe oud je bent, wij zijn beiden 30

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#788 Geplaatst 16 januari 2012 - 13:24

Mijn vriend is een jaar jonger, en hij studeert in juni af. Hij is zich bewust dat hij dingen op zal moeten geven, maar hij geeft ook aan dat hij dit er helemaal voor over heeft.
Wat je terug krijgt is veel groter, belangrijker en bijzonderder dan elke week in de kroeg met vrienden... Dan maar om de week of eens per maand. Hij wil het ook gewoon heel graag :love3:

TinekeM
TinekeM
  • 1.748 berichten
  • 2 katten

#789 Geplaatst 16 januari 2012 - 13:25

Ginger-en-Noortje zei:

ik weet niet hoe oud je bent, wij zijn beiden 30

Ik ben er 23, hij 33. Nog niet zo oud, ik weet het, maar ik heb schrik dat als ik er nu niet achter zit, het er nooit van zal komen...
Andy is 'n specialleke... :)

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#790 Geplaatst 16 januari 2012 - 13:33

TinekeM zei:

Ik ben er 23, hij 33. Nog niet zo oud, ik weet het, maar ik heb schrik dat als ik er nu niet achter zit, het er nooit van zal komen...
Andy is 'n specialleke... :)

Haha, tja weet je, wij hebben niet dat verschil in leeftijd. Op mijn 23e was ik nog helemaal niet klaar voor het moederschap en ik zei altijd, vor mijn 30e zou fijn zijn. Toen leerde ik 4 jaar geleden maarten kennen en viel alles op zijn plekje. Het voordeel (behalve dan een "oudere papa") is voor jullie wel dat mannen gewoon vruchtbaar blijven. Jij kan dus voorlopig nog wel zwanger raken hoor, voor je 35e zou verstandig zijn, dat wel maar je hebt dus nog ruim 10 jaar.

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#791 Geplaatst 16 januari 2012 - 13:38

Het is zo ontzettend persoonlijk.
Ik ben 26 en ben er al een jaar klaar voor... Mijn vriend is 25 (in mei 26) was er een half jaar geleden ook echt nog niet klaar voor.

Het belangrijkste is dat je er allebei 100% klaar voor bent, en vooral je vriend niet pusht. Dit kan er voor zorgen dat hij JUIST nog even niet wil. Geef hem de ruimte en tijd om er over na te denken. Laat hem zijn twijfels uitspreken en waarom wel/niet!
Durf wel aan te geven dat jij er klaar voor bent, maar hem de tijd wil geven en niets wil overhaasten.
Ondertussen kun je wel bepaalde films opzetten, of op kraamvisites gaan enzo ;)

TinekeM
TinekeM
  • 1.748 berichten
  • 2 katten

#792 Geplaatst 16 januari 2012 - 13:43

Petteflet zei:

Het is zo ontzettend persoonlijk.
Ik ben 26 en ben er al een jaar klaar voor... Mijn vriend is 25 (in mei 26) was er een half jaar geleden ook echt nog niet klaar voor.

Het belangrijkste is dat je er allebei 100% klaar voor bent, en vooral je vriend niet pusht. Dit kan er voor zorgen dat hij JUIST nog even niet wil. Geef hem de ruimte en tijd om er over na te denken. Laat hem zijn twijfels uitspreken en waarom wel/niet!
Durf wel aan te geven dat jij er klaar voor bent, maar hem de tijd wil geven en niets wil overhaasten.
Ondertussen kun je wel bepaalde films opzetten, of op kraamvisites gaan enzo ;)

Dit was ook mijn plan momenteel... het even laten rusten en binnen een paar weken/maanden er opnieuw nog eens over beginnen... Nu hopen dat ik het zo lang kan volhouden... :)
Over de leeftijd; ik weet dat mannen lang vruchtbaar blijven, maar ik hoor vaak van mannen die op latere leeftijd ouder werden dat het toch wel lastiger is en ze liever hadden dat ze eerder vader werden, op jongere leeftijd dus... Dit heb ik hem ook al eens gezegd, maar ik denk dat ik voorlopig, zoals hier boven vermeld, het even laat rusten... Ik heb er de laatste tijd al wat te veel over bezig geweest, idem over trouwen...
Maar ja, waar je hart van vol zit, loopt je mond van over zeker? :)
En meisjes/vrouwen dromen nu eenmaal graag denk ik... :d

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#793 Geplaatst 16 januari 2012 - 13:45

Haha dat dromen tja.. trouwen hoeft niet voor mij, daar zie ik geen prioriteiten in.

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#794 Geplaatst 16 januari 2012 - 13:47

Haha hier wel een beetje hetzelfde hoor.
Ik had al een jaar een kinderwens, idem met trouwen.
Toen ik de stoute schoenen heb aangetrokken en plannen heb gemaakt om mijn vriend ten huwelijk te vragen, TOEN gaf mijn vriend aan dat hij klaar voor kinderen.
We zijn dus al begonnen in de eerste week van januari.
Over 2 wkn gaan we op wintersport, en mijn huwelijksaanzoeksplannen staan nog steeds.

Wellicht ook leuk voor jou, om de rollen qua huwelijksaanzoek om te draaien?
We zien wel in welke volgorde alles gaat verlopen.
Als ons kindje aanwezig kan zijn op onze bruiloft, dat lijkt me geweldig :heart:

Het trouwen lijkt me leuk, maar de kindjes is echt bijzonder!
Trouwen zou ik doen om de verbintenis aan te gaan, dat je elkaar beloofd voor altijd bij elkaar te blijven.
Mijn vriend en ik hebben het er al wel over gehad, en met een kind is deze band nog veel sterker!

Verloofd zijn en zwanger, wie weet kom ik zo wel terug van wintersport....***Zwijmel***

Bewerkt door Petteflet, 16 januari 2012 - 13:48.

TinekeM
TinekeM
  • 1.748 berichten
  • 2 katten

#795 Geplaatst 16 januari 2012 - 13:58

Petteflet zei:

Haha hier wel een beetje hetzelfde hoor.
Ik had al een jaar een kinderwens, idem met trouwen.
Toen ik de stoute schoenen heb aangetrokken en plannen heb gemaakt om mijn vriend ten huwelijk te vragen, TOEN gaf mijn vriend aan dat hij klaar voor kinderen.
We zijn dus al begonnen in de eerste week van januari.
Over 2 wkn gaan we op wintersport, en mijn huwelijksaanzoeksplannen staan nog steeds.

Wellicht ook leuk voor jou, om de rollen qua huwelijksaanzoek om te draaien?
We zien wel in welke volgorde alles gaat verlopen.
Als ons kindje aanwezig kan zijn op onze bruiloft, dat lijkt me geweldig :heart:

Het trouwen lijkt me leuk, maar de kindjes is echt bijzonder!
Trouwen zou ik doen om de verbintenis aan te gaan, dat je elkaar beloofd voor altijd bij elkaar te blijven.
Mijn vriend en ik hebben het er al wel over gehad, en met een kind is deze band nog veel sterker!

Verloofd zijn en zwanger, wie weet kom ik zo wel terug van wintersport....***Zwijmel***

Ik heb al eens tussen de lijnen door gevraagd wat hij er zou van vinden moest ik hem ten huwelijk vragen en hij liet wel merken dat hij dat liever zelf zou doen... dus dat misschien beter niet... :)
Met dat trouwen zit ik al een stukje dichter omdat ik overlaatst gezegd heb dat als we kinderen krijgen en we zijn niet getrouwd, de kinderen mijn naam krijgen ipv de zijne (hij weet precies niet dat hij ze zal moeten erkennen om zijn naam te geven) en toen zag ik wel aan zijn gezicht 'oeie :s echt?' hij zei niets, maar zijn blik was duidelijk en wie weet...... ;) En om de reden dat jij zegt, wil ik ook trouwen!

Als je lang genoeg wacht, kan je kindje jullie ringen dragen :)
Ik ben echt benieuwd naar je thuiskomst van reis! Wanneer vertrek je en wanneer kom je terug?

Hier in de buurt is het ook babyboom, iedereen is zwanger of net bevallen, dus er staan ook nog veel babybezoeken op het programma! :heart: