Spring naar inhoud

- - - - -

1 + 1 = ???

• Log in om te reageren
1204 reacties op dit onderwerp
Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#796 Geplaatst 16 januari 2012 - 14:03

We vertrekken zaterdag de 28ste januari.
Ik verwacht de 27ste mijn menstruatie, en dus de 30ste een mogelijke test.
De 29ste (om maar lekker in het rijtje te blijven) wil ik mijn vriend ten huwelijk vragen haha.
4 februari komen we terug, dus dan kan ik pas een update geven hier, helaas!

Ga nu toch maar weer eens werken.
Voor jou; heel veel geduld, komt wanneer het tijd is!

TinekeM
TinekeM
  • 1.748 berichten
  • 2 katten

#797 Geplaatst 16 januari 2012 - 14:05

Petteflet zei:

We vertrekken zaterdag de 28ste januari.
Ik verwacht de 27ste mijn menstruatie, en dus de 30ste een mogelijke test.
De 29ste (om maar lekker in het rijtje te blijven) wil ik mijn vriend ten huwelijk vragen haha.
4 februari komen we terug, dus dan kan ik pas een update geven hier, helaas!

Ga nu toch maar weer eens werken.
Voor jou; heel veel geduld, komt wanneer het tijd is!

Bedankt :) Ik denk het ook!

En jou wens ik binnenkort wel nog succes, voor je vertrekt!!! :)

Mens'dom', dieren'rijk' :cattailwag

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#798 Geplaatst 16 januari 2012 - 14:16

TinekeM zei:

Met dat trouwen zit ik al een stukje dichter omdat ik overlaatst gezegd heb dat als we kinderen krijgen en we zijn niet getrouwd, de kinderen mijn naam krijgen ipv de zijne (hij weet precies niet dat hij ze zal moeten erkennen om zijn naam te geven) en toen zag ik wel aan zijn gezicht 'oeie :s echt?' hij zei niets, maar zijn blik was duidelijk en wie weet...... ;) En om de reden dat jij zegt, wil ik ook trouwen!

Erkennen is nochtans alleen maar de gang naar de gemeente (burgerloket) en even iets invullen hoor!

TinekeM
TinekeM
  • 1.748 berichten
  • 2 katten

#799 Geplaatst 16 januari 2012 - 14:18

Ginger-en-Noortje zei:

Erkennen is nochtans alleen maar de gang naar de gemeente (burgerloket) en even iets invullen hoor!

Ja maar dat weet hij niet... :) Op dat vlak is hij nog van niet veel op de hoogte hoor...
En voorlopig hou ik dat even stil! Stout, ik weet het.... :x

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#800 Geplaatst 16 januari 2012 - 14:40

Petteflet zei:

Ondertussen kun je wel bepaalde films opzetten, of op kraamvisites gaan enzo ;)

:ha dat had bij ons zowat een omgekeerd effect... Zeker omdat zijn vrienden (degenen met kinderen) hem dan ook begonnen te zeggen "vooruit man, uw vriendin is er klaar voor hoor!", en dan ging hij net meer tegenstribbelen van "het is niet omdat gij er hebt, dat ik er nu ook al moet hebben"... Maar hij wou er zelf ook hoor; is ook gewoon bang van een deel te moeten opgeven eens ze er zijn. En toen hij van't weekend hoorde van een vriend van mij dat die doodmoe was owv elke 3 u een actie te hebben moeten uitvoeren voor een wetenschappelijk project, klonk het gelijk luidop "ge ziet, een man kan zoiets niet aan! :x " snoodaards :p

@ Tineke: heb heel eerlijk gezegd dat ik dat niet wou, dan kon hij evengoed trouwen want da's ook maar naar het gemeentehuis gaan, en dan is er meer zekerheid voor mij en de kinderen. Zeker omdat ik er zowat 100% voor ga moeten opdraaien, en dus zeker loon kan inleveren. Nu kan hij mij ten laste nemen als dat nodig is, en verliezen we er minder aan dan wanneer ik gewoon tijdelijk stop met werken en alleenstaande ben. Dusjah, voor mij was dat het belangrijkste: trouwen en 't kindje was mee van hem, of niet trouwen, en  dan was het ook volledig mijn kind. En mijn neef zei hem ook dat het serieus veel moeite koste om achteraf het kind te "adopteren", dusjah, dan was het rap besloten :)
Geplaatste afbeelding

TinekeM
TinekeM
  • 1.748 berichten
  • 2 katten

#801 Geplaatst 16 januari 2012 - 14:44

Gwynyth zei:

:ha dat had bij ons zowat een omgekeerd effect... Zeker omdat zijn vrienden (degenen met kinderen) hem dan ook begonnen te zeggen "vooruit man, uw vriendin is er klaar voor hoor!", en dan ging hij net meer tegenstribbelen van "het is niet omdat gij er hebt, dat ik er nu ook al moet hebben"... Maar hij wou er zelf ook hoor; is ook gewoon bang van een deel te moeten opgeven eens ze er zijn. En toen hij van't weekend hoorde van een vriend van mij dat die doodmoe was owv elke 3 u een actie te hebben moeten uitvoeren voor een wetenschappelijk project, klonk het gelijk luidop "ge ziet, een man kan zoiets niet aan! :x " snoodaards :p

@ Tineke: heb heel eerlijk gezegd dat ik dat niet wou, dan kon hij evengoed trouwen want da's ook maar naar het gemeentehuis gaan, en dan is er meer zekerheid voor mij en de kinderen. Zeker omdat ik er zowat 100% voor ga moeten opdraaien, en dus zeker loon kan inleveren. Nu kan hij mij ten laste nemen als dat nodig is, en verliezen we er minder aan dan wanneer ik gewoon tijdelijk stop met werken en alleenstaande ben. Dusjah, voor mij was dat het belangrijkste: trouwen en 't kindje was mee van hem, of niet trouwen, en  dan was het ook volledig mijn kind. En mijn neef zei hem ook dat het serieus veel moeite koste om achteraf het kind te "adopteren", dusjah, dan was het rap besloten :)

Oh super, bedankt voor de info! :) Die kan ik ook nog gebruiken :x :p

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#802 Geplaatst 16 januari 2012 - 17:22

Tineke, ik heb een vraag waarvan ik hoop dat je m niet verkeerd op gaat vatten...
Waarom zou je je vriend zo 'manipuleren' of informatie achterhouden? Wanneer je hem juist eerlijk dingen verteld is het voor hem ook makkelijker om een keuze te maken wellicht.
Persoonlijk vind ik dat hij ook recht heeft om hierin te mogen kiezen?

Bedoel het niet rot, maar wel iets om over na te denken wellicht...

TinekeM
TinekeM
  • 1.748 berichten
  • 2 katten

#803 Geplaatst 16 januari 2012 - 18:13

Petteflet zei:

Tineke, ik heb een vraag waarvan ik hoop dat je m niet verkeerd op gaat vatten...
Waarom zou je je vriend zo 'manipuleren' of informatie achterhouden? Wanneer je hem juist eerlijk dingen verteld is het voor hem ook makkelijker om een keuze te maken wellicht.
Persoonlijk vind ik dat hij ook recht heeft om hierin te mogen kiezen?

Bedoel het niet rot, maar wel iets om over na te denken wellicht...

Ik begrijp je vraag en ik vermoed dat ik harder overkwam dan ik bedoelde... :oops:
Ik ga hem heus niet manipuleren! Echt niet! Zou ook niet willen dat hij dat bij mij doet...
Ik was hardop aan het fantaseren...

Neenee, ik heb een ander plan, en dit meen ik wel ;)
Momenteel ga ik het even laten rusten, maar binnen enkele weekjes/maandjes ga ik een romantisch avondje plannen, lekker eten maken, gezellige sfeer, ...
En dan ga ik er echt voor! :love3:

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#804 Geplaatst 16 januari 2012 - 18:17

Ik dacht dat je 6mnd getrouwd moest zijn als de gemeente automatisch het kind van uw man zag.
Maar ook 6 mnd officieel gescheiden als de gemeente het kind niet van de ex zag.

Maar kan er ook naast zijn natuurlijk...

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#805 Geplaatst 16 januari 2012 - 18:27

dorien_951 zei:

Ik dacht dat je 6mnd getrouwd moest zijn als de gemeente automatisch het kind van uw man zag.
Maar ook 6 mnd officieel gescheiden als de gemeente het kind niet van de ex zag.

Maar kan er ook naast zijn natuurlijk...

Tegenwoordig is samenwonen genoeg denk ik, er zijn zoveel ongehuwde samenwonende koppels.

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#806 Geplaatst 16 januari 2012 - 20:47

Tineke; Fijn om te horen :)
Uit ervaring weet ik ook dat je soms dingen denkt/zegt die niet helemaal de bedoeling zijn, je moest eens weten wat ik allemaal in mn hoofd gehaald had ;)

Volgens mij kan een vader een kind erkennen, zodat dit kind ook van hem is zonder dat hij getrouwd is met de moeder van het kind, maar weet dit niet zeker hoor...

Wij wonen trouwens samen (ook bij de gemeente bekend), maar niet getrouwd.

Bewerkt door Petteflet, 16 januari 2012 - 20:49.

Sofie uit antwerpen
Sofie uit antwerpen
  • 1.042 berichten
  • 1 katten

#807 Geplaatst 16 januari 2012 - 21:13

Wij wonen samen maar niet 'wettelijk' dus hebben niet gaan tekenen op het gemeentehuis. Toen ik 6 maanden zwanger was (beide keren) zijn we gewoon samen naar het gemeentehuis gegaan en moesten we samen een papiertje te erkenning tekenen that's it! En gene stress om nadien met baby'tje naar daar te moeten gaan.

Guest_Margo_*
Guest_Margo_*

#808 Geplaatst 16 januari 2012 - 21:15

Ik ben getrouwd en heb al jaren de wens om een kind te krijgen, eigenlijk sinds men opleiding als kleuterleidster startte... Heb ook al vanalles willen proberen, die niet al te koosjer zijn. Maar ik heb het nooit geprobeerd omdat zoiets niet eerlijk is en ik wil een relatie gebaseerd op eerlijkheid. Binnen een maand of zoiets gaan we er mss aan beginnen, maar mss ook al vlugger....ik heb namelijk een pil vergeten te nemen :trance: en nu ben ik al terug 2 dagen overtijd :trance: maar ik denk dat het puur stress is hoor!

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#809 Geplaatst 16 januari 2012 - 21:28

Wat spannend! Wanneer wil je testen? Of nog even afwachten??

Guest_Margo_*
Guest_Margo_*

#810 Geplaatst 17 januari 2012 - 07:10

Nog tot woensdag wachten, heb het nog gehad en meestal komen ze dan wel aankloppen :) maar als ik ze dan niet krijg, donderdag testen :)