Spring naar inhoud

- - - - -

1 + 1 = ???

• Log in om te reageren
1204 reacties op dit onderwerp
Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#811 Geplaatst 17 januari 2012 - 09:03

Spannend zeg, Margot! Laat je hier nog wel weten hoe het af gaat lopen?

Hier blijf ik toch vanalles voelen, maar ik ben bang dat dit met name psychisch is...
Wel voel ik echt dat mijn borsten al enorm gegroeid zijn de afgelopen week.
Ook meer plassen... Nog 'even' tot de 26ste wachten (of ja, test-dag is de 30ste gepland)!

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#812 Geplaatst 17 januari 2012 - 09:05

feroesti zei:

Tegenwoordig is samenwonen genoeg denk ik, er zijn zoveel ongehuwde samenwonende koppels.

Wij wonen wettelijk samen (op veel vlakken gelijkgesteld met getrouwd zijn), maar toen ik 6mnd ver was moesten we toch samen naar de gemeente om te verklaren dat hij wel degelijk de papa is.
Je kan het na de geboorte ook doen, maar dan kan de papa zijn kind niet alleen gaan aangeven bij de burgelijke stand, dan moet de mama erbij zijn.

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#813 Geplaatst 17 januari 2012 - 09:07

Goed om te weten allemaal! Denk dat ik me hier ook in ga verdiepen zodra het 'raak' is hier. Zit inmiddels op dag 21, en moet wachten tot 26 januari. Dan verwacht ik mn menstruatie... Wel met vriend afgesproken dat we (PAS) de 30ste gaan testen.
Dan maar nageltjes bijten :onzeker:

TinekeM
TinekeM
  • 1.748 berichten
  • 2 katten

#814 Geplaatst 17 januari 2012 - 15:48

Petteflet zei:

Goed om te weten allemaal! Denk dat ik me hier ook in ga verdiepen zodra het 'raak' is hier. Zit inmiddels op dag 21, en moet wachten tot 26 januari. Dan verwacht ik mn menstruatie... Wel met vriend afgesproken dat we (PAS) de 30ste gaan testen.
Dan maar nageltjes bijten :onzeker:

Brrr ik zou dat zo lang niet volhouden! :)

Mens'dom', dieren'rijk' :cattailwag

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#815 Geplaatst 17 januari 2012 - 16:10

Vaderlijke afstamming is een duaal systeem: binnen het heterohuwelijk en buiten het heterohuwelijk. Binnen het heterohuwelijk is de regel de vaderschapsregel (pater is est): de echtgenoot wordt geacht de vader te zijn. Buiten het heterohuwelijk zijn er twee mogelijkheden: erkenning of het vaderschapsonderzoek. Natuurlijk in de meeste gevallen zal erkenning het geval zijn (voor de ambtenaar van de gemeente), waarvoor er wel toestemming van de moeder vereist is.

Bewerkt door Frances, 17 januari 2012 - 16:10.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#816 Geplaatst 17 januari 2012 - 16:12

dorien_951 zei:

Ik dacht dat je 6mnd getrouwd moest zijn als de gemeente automatisch het kind van uw man zag.
Maar ook 6 mnd officieel gescheiden als de gemeente het kind niet van de ex zag.

Maar kan er ook naast zijn natuurlijk...

Gehuwd is gehuwd, hoe kort het ook maar is. Er zijn wel een aantal "verdachte" gevallen. (Art. 316bis BW). Geïnteresseerden mogen me altijd een pm sturen want 't is wel een vrij lange uitleg :)

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#817 Geplaatst 17 januari 2012 - 16:20

Dank voor je uitleg 😊
Erkennen bij de gemeente is bij (ongehuwd) samenwonen m.i. de meest voor de hand liggende optie! Maar goed, eerst zwanger worden/zijn/blijven hihi!

Guest_Margo_*
Guest_Margo_*

#818 Geplaatst 17 januari 2012 - 17:20

voelde ook al vanalles, maar denk dat het weer dromen en wensen was en dus inbeelding. Vanmiddag kreeg ik opeens supererge krampen (nog noois gehad) en daar waren ze!!! Ik stond natuurlijk net in de klas :evil: Gelukkig had ik mij voorzien :d .

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#819 Geplaatst 17 januari 2012 - 19:06

Margo zei:

voelde ook al vanalles, maar denk dat het weer dromen en wensen was en dus inbeelding. Vanmiddag kreeg ik opeens supererge krampen (nog noois gehad) en daar waren ze!!! Ik stond natuurlijk net in de klas :evil: Gelukkig had ik mij voorzien :d .

Het kan ook zijn dat het 'raak' was he en dat je een vroege miskraam hebt gehad...

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#820 Geplaatst 17 januari 2012 - 19:45

We zitten nu op dag 21, dus nog wachten. Ik lees wel hier en daar dat je eventueel op dag 27 ook zou kunnen testen... Wel kans dat je blij bent, en alsnog later een miskraam zou kunnen krijgen.  Iemand ervaring met vroeg testen??
Sowieso zijn de eerste weken erg spannend, maar ik zou nu graag weten of het nu wel/niet raak is! Dan weet je tenminste waar je aan toe bent ;)

Sinds vandaag regelmatig krampen gekregen, maar wel goed te hebben. Nog geen menstruatie, wordt ook pas de 26ste verwacht, en ben altijd heel constant met 29 dgn cyclus, dat is wel fijn :)

Margo; hopelijk zijn de krampen nu minder, en zal het snel raak zijn voor je! :b

Bewerkt door Petteflet, 17 januari 2012 - 19:45.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#821 Geplaatst 17 januari 2012 - 19:50

Ik duim mee voor jullie en ben zeer benieuwd !!

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#822 Geplaatst 17 januari 2012 - 19:55

Dat is lief! Ik hou hier iedereen up-to-date. Wel zullen jullie moeten wachten tot ik terug ben van vakantie, want in de vakantie 'mag' ik pas testen.

Het kriebelt wel om toch al eerder te testen, maar dat is tegen de afspraak van mij en mn vriend... Wellicht volgende week denkt hij er anders over hihi ;)

Nou ja, maar weer even een slokje nuchter-thee gaan drinken, en er maar vanuit gaan dat het niet de eerste keer al raak zou zijn voor ons...

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#823 Geplaatst 17 januari 2012 - 21:14

Hmmmm de thee werkt niet hahaha! Dan maar blijfen zwijmelen ... :love3: ...
Onvoorstelbaar hoeveel je hier mee bezig kan zijn, en ik ben zo bewust van mn lijf, lijk echt alles te voelen!

Ook heerlijk verliefd op mn vriendje, zweef een beetje op n roze wolk, die vertrekt naar de 7de hemel bij goede test ;)

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#824 Geplaatst 18 januari 2012 - 07:29

;) dromen mag he, maar vlieg maar niet te ver of te hoog. Des te hoger je vliegt, des te pijnlijker als het niet prijs is. En als het niet meteen lukt, dan ga je je nog meer fixeren en word je ongelukkig.

19 rondes voor het bij mij gelukt was, en ik wens het jullie allemaal toe hier dat het veel sneller lukt, maar hou er ook rekenig mee dat 10 maanden ook lang duren. Gewoon aan andere dingen denken en andere dingen doen, en er bewust maar heel even mee bezig zijn. Eventueel elke dag, maar gewoon heel kort maar. Met een paar piekmomenten per maand waarop het echt wel vaker mag! Anders hou je het niet vol :)

Dit gezegd zijnde, er zijn er precies weer een aantal die er voor gaan :) succes!
Ivm dat vroegtesten: ik raad het af. Als het kindje pas laat nestelt, zal je een negatieve test krijgen, zelfs voorbij je NOD, dan krijg je pas een positieve test enkele dagen daarna. Bij een collefa kwamen haar regels zelfs door, die allereerste maand en de week nadien testte ze positief. Vandaar dat ik afraad om voor je NOD te testen, vaak is dat je geld weggooien zelfs al beweren de testen héél betrouwbaar te zijn.
Geplaatste afbeelding

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#825 Geplaatst 18 januari 2012 - 08:19

Dromen mag inderdaad :) maar zoals Gwynyth zegt niet té hoog vliegen, want je kan heel pijnlijk landen.

Hoe minder je je erop fixeert hoe meer kans denk ik... wij kregen na 8 maand te horen dat natuurlijke zwangerschap niet voor ons weggelegd is we waren aan het wachten op onze afspraak voor een behandeling en totaal onverwacht testte ik 4 dagen overtijd positief ! We waren er totaal niet mee bezig geweest die maand, spijtig genoeg ben ik het vruchtje na 7/8 weken verloren dus na bijna 1 jaar nu starten we met ICSI en hopen we dat het snel prijs is...

Bij deze veel succes maar hou ergens rekening ermee dat het misschien niet direct lukt. :geluk:

ivm met vroegtesten, ik ben er ook niet echt voor, ik ken veel gevallen die voor hun NOD een licht streepje hadden en dan toch hun ms kregen en dan is de teleurstelling nog harder.... of die negatief testen en toch zwanger bleken te zijn....

Keep us posted ! :)
Geplaatste afbeelding