Spring naar inhoud

- - - - -

1 + 1 = ???

• Log in om te reageren
1204 reacties op dit onderwerp
deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#841 Geplaatst 18 januari 2012 - 16:40

Gwynyth zei:

@Deboke: dat wordt waarschijnlijk Gonal F :)

Ik was daar heel blij mee, en ik ga dat opnieuw vragen wanneer het weer IUI wordt bij mij... Wordt meestal niet gebruikt voor IUI, maar ik ehm, verkies die pen boven spuiten :)

Wel euhm ik ook... als ik iemand zou nemen die komt spuitje zetten dan werkt het met spuitjes iets van een poederke in een vloestof doen ofzo maar als ik het zelf doe zijn het pennen... dus de keuze is snel gemaakt....

Maar nu nog dat probleemke met die 14 dagen pil he... heb proberen bellen maar er neemt niemand op :evil: en dom dat ik ben maak mij er dus druk om...
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#842 Geplaatst 18 januari 2012 - 16:55

Ja... gyné's... ze zijn niet altijd even bereikbaar. Ik denk dan maar "ah well, ze zullen wel met een belangrijk iets bezig zijn... moest ik dat zijn, ik zou ook liever hebben dat ze zich met mij bezighouden, ipv de foon te beantwoorden"...

... en dan bedenk ik mij dat het de receptionisten zijn die je moeten doorschakelen, die alvast niet opnemen :p

Als ik nog maar een spuit zie, gaat mijn bloeddruk al naar omlaag; laat staan als ik ze zelf moet zetten :s
En het straffe is, met die pen lukt dat he, met de nodige "aaaargh ik moet in mijzelf steken". En dat is exact dezelfde naald. Alleen een ander uitzicht. Eigenlijk idioot he, hoe zo'n uitzicht alles kan veranderen, zelfs al wéét je dat het krak hetzelfde is...
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#843 Geplaatst 18 januari 2012 - 19:01

[quote name='Gwynyth'] Ja... gyné's... ze zijn niet altijd even bereikbaar. Ik denk dan maar "ah well, ze zullen wel met een belangrijk iets bezig zijn... moest ik dat zijn, ik zou ook liever hebben dat ze zich met mij bezighouden, ipv de foon te beantwoorden"...

... en dan bedenk ik mij dat het de receptionisten zijn die je moeten doorschakelen, die alvast niet opnemen :p

Vreemd dat ze niet meteen opnemen ?
't Zal je maar overkomen dat er iets fout is of je ineens dringend hulp nodig hebt.

Hier merk ik dat ook, ik krijg nogal vaak de bezettoon als ik bel voor een afspraak of zo. Maar zoiezo krijg ik wel altijd iemand aan de telefoon gelukkig.
Een groot verschil met 11 en 13 jaar geleden toen ik van de oudsten beviel. Toen nam de gynecoloog gewoon zijn telefoon op en was er zelfs nog geen receptioniste. Hij was altijd bereikbaar, dag en nacht.
Hij kende ons ook door en door en daardoor voelde ik me echt op men gemak. Helaas is hij nu in pensioen :( .
We hebben verschillende gynecologen bezocht en telkens vastgesteld hoe erg het is verandert allemaal. Helaas !!!
Gelukkig hebben ze computer, want meer dan een nummer ben je niet meer. Heeft de ene gynecoloog geen tijd, dan vlieg je bij de andere, ook om te bevallen. Je moet het stellen met wie van wacht is en tijd heeft.
Een echtgenoot wordt niet meer zo nauw betrokken en onze kinderen zelfs niet eens bekeken of betrokken bij de controles. Testen allerhande die erbij gekomen zijn om alles zoveel mogelijk uit te sluiten. Gynecologen zijn bang voor processen als er iets fout loopt blijkbaar en wijzen dan maar op alles waardoor je soms heel onzeker kan worden.
Ons vorig bezoekje sloot ze af met de woorden, indien je nu weeën krijgt moet je onmiddelijk komen om alles stil te leggen, bevallen mag pas vanaf week 34 anders kan ons ziekenhuis dit niet aan.

Gelukkig kunnen wij altijd op onze huisarts terug vallen, bij hem voel ik me wel uiterst goed.
De laatste keer moest ik door de gynecologe, de kraamkamer gaan vastleggen in het ziekenhuis en werden we gewoon de kraamkliniek uit gezet wegens geen tijd ??!!! Je zal wel een kamer krijgen als het zover is, geen zorgen, je hoeft niet terug te komen....kreeg ik te horen. Leuk ergens gaan bevallen waar je nog niet eens de kraamkamer mag bekijken , noch de verloskamer.
30 januari gaan we terug naar de gynecologe en ga dit zeker bespreken en zoiezo ga ik toch die dag terug naar de kraamkliniek en eis ik wel een afspraak :evil:

Met weemoed denk ik toch terug aan hoe het er vroeger aan toe ging...
Toch begrijp ik het wel, gynecologen van vroeger hadden haast geen leven, nu wel doordat ze in team werken. Maar echt leuk om op die manier te bevallen vind ik het niet, ik mis het persoonlijk contact.
Thuis bevallen zit er hier niet in vanwege de kinderopvang die open blijft, dus veel opties zijn er niet.

Bewerkt door feroesti, 18 januari 2012 - 19:02.

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#844 Geplaatst 18 januari 2012 - 19:04

[quote name='feroesti'][quote name='Gwynyth'] Ja... gyné's... ze zijn niet altijd even bereikbaar. Ik denk dan maar "ah well, ze zullen wel met een belangrijk iets bezig zijn... moest ik dat zijn, ik zou ook liever hebben dat ze zich met mij bezighouden, ipv de foon te beantwoorden"...

Vreemd dat ze niet meteen opnemen ?
't Zal je maar overkomen dat er iets fout is of je ineens dringend hulp nodig hebt.

Hier merk ik dat ook, ik krijg nogal vaak de bezettoon als ik bel voor een afspraak of zo. Maar zoiezo krijg ik wel altijd iemand aan de telefoon gelukkig.
Een groot verschil met 11 en 13 jaar geleden toen ik van de oudsten beviel. Toen nam de gynecoloog gewoon zijn telefoon op en was er zelfs nog geen receptioniste. Hij was altijd bereikbaar, dag en nacht.
Hij kende ons ook door en door en daardoor voelde ik me echt op men gemak. Helaas is hij nu in pensioen :( .
We hebben verschillende gynecologen bezocht en telkens vastgesteld hoe erg het is verandert allemaal. Helaas !!!
Gelukkig hebben ze computer, want meer dan een nummer ben je niet meer. Heeft de ene gynecoloog geen tijd, dan vlieg je bij de andere, ook om te bevallen. Je moet het stellen met wie van wacht is en tijd heeft.
Een echtgenoot wordt niet meer zo nauw betrokken en onze kinderen zelfs niet eens bekeken of betrokken bij de controles. Testen allerhande die erbij gekomen zijn om alles zoveel mogelijk uit te sluiten. Gynecologen zijn bang voor processen als er iets fout loopt blijkbaar en wijzen dan maar op alles waardoor je soms heel onzeker kan worden.
Ons vorig bezoekje sloot ze af met de woorden, indien je nu weeën krijgt moet je onmiddelijk komen om alles stil te leggen, bevallen mag pas vanaf week 34 anders kan ons ziekenhuis dit niet aan.

Gelukkig kunnen wij altijd op onze huisarts terug vallen, bij hem voel ik me wel uiterst goed.
De laatste keer moest ik door de gynecologe, de kraamkamer gaan vastleggen in het ziekenhuis en werden we gewoon de kraamkliniek uit gezet wegens geen tijd ??!!! Je zal wel een kamer krijgen als het zover is, geen zorgen, je hoeft niet terug te komen....kreeg ik te horen. Leuk ergens gaan bevallen waar je nog niet eens de kraamkamer mag bekijken , noch de verloskamer.
30 januari gaan we terug naar de gynecologe en ga dit zeker bespreken en zoiezo ga ik toch die dag terug naar de kraamkliniek en eis ik wel een afspraak :evil:

Met weemoed denk ik toch terug aan hoe het er vroeger aan toe ging...
Toch begrijp ik het wel, gynecologen van vroeger hadden haast geen leven, nu wel doordat ze in team werken. Maar echt leuk om op die manier te bevallen vind ik het niet, ik mis het persoonlijk contact.
Thuis bevallen zit er hier niet in vanwege de kinderopvang die open blijft, dus veel opties zijn er niet.[/quote]

Heb je al eens nagedacht in een geboortehuis te gaan bevallen met vroedvrouwen ipv in het ziekenhuis, dat lijkt me wel een goede tussen oplossing niet? Ik weet natuurlijk niet of er bij jouw in de buurt geboortehuizen zijn... maar daar kom je wel achter denk ik... Edit een link gevonden met alle geboortehuizen in Vlaanderen:
[URL]http://www.geboortehuizen.be/?a=overzicht[/URL]

Bewerkt door Floraisonskat, 18 januari 2012 - 19:07.

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#845 Geplaatst 18 januari 2012 - 19:04

feroesti zei:

Tegenwoordig is samenwonen genoeg denk ik, er zijn zoveel ongehuwde samenwonende koppels.

Ja, maar dan moet je wel t kind erkennen als man zijnde.

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#846 Geplaatst 18 januari 2012 - 19:06

[quote name='feroesti'][quote name='Gwynyth']

[/quote]

[SIZE=5]Zo zat ik met een bloeding 10 minuten in de wacht.. en toen ze opnam zei ze "heeft u een ogenblikje"? ik zei daarop doodleuk NEE! Nu ben ik aan de beurt!!!!![/SIZE]
[SIZE=5] [/SIZE]

Bewerkt door Ginger-en-Noortje, 18 januari 2012 - 19:09.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#847 Geplaatst 18 januari 2012 - 19:44

[quote name='Ginger-en-Noortje'][quote name='feroesti']

[SIZE=5]Zo zat ik met een bloeding 10 minuten in de wacht.. en toen ze opnam zei ze "heeft u een ogenblikje"? ik zei daarop doodleuk NEE! Nu ben ik aan de beurt!!!!![/SIZE]
[/quote]

Ongeloofelijk en ook zeer frustrerend !!

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#848 Geplaatst 18 januari 2012 - 19:46

[quote name='Floraisonskat'][quote name='feroesti']

Heb je al eens nagedacht in een geboortehuis te gaan bevallen met vroedvrouwen ipv in het ziekenhuis, dat lijkt me wel een goede tussen oplossing niet? Ik weet natuurlijk niet of er bij jouw in de buurt geboortehuizen zijn... maar daar kom je wel achter denk ik... Edit een link gevonden met alle geboortehuizen in Vlaanderen:
[URL="http://www.geboortehuizen.be/?a=overzicht"]Geboortehuizen in Vlaanderen[/URL][/quote]

Dat is helaas veel te ver. In Aalbeke (Kortrijk) kan je ook niet gaan bevallen, de vroedvrouwen komen aan huis.
Helaas in West-Vlaanderen zijn er niet veel andere opties.
Ik heb men huisarts gesmeekt met hem te mogen bevallen, maar dat durven ze dus niet meer uit schrik als er iets foutloopt.
Ergens hoop ik stiekem dat ik heel snel beval en de huisarts noodgedwongen moet bellen om hulp.
Snel naar het ziekenhuis gaan zal ik dus niet , lekker lang thuis afwachten als het mogelijk is...

Ik ben wel benieuwd hoe de gynecologe zal reageren als ik over het bezoekje in de kraamkliniek vertel op 30 jan.

Bewerkt door feroesti, 18 januari 2012 - 19:53.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#849 Geplaatst 19 januari 2012 - 00:44

Autch Feroesti :(

Onze gyné praktijk heeft echt waar goeie gyné's, op 1 na die je als een nummer behandelt. Maar voor de rest maakt het niet uit bij wie je terecht komt: ze zijn allemaal begripvol en lief, zelfs al zeggen ze dat ze geen tijd hebben om je vragen te beantwoorden, ze doen het toch. Ik weet dat ik in goede handen ben, eender bij wie ik terect kom - op die ene na. Heb al aan mijn vriend gezegd dat moest ik bevallen en dat us de enige gyné, ik voldoening neem met de assistent. 9 op de 10 durf ik dat dan niet zeggen, maar het is alvast mijn intentie! Maar echt, eender welke andere en ik weet dat ik goed zit daar. Ze werken deels apart in Mechelen, maar zijn ook deels verbonden met het ziekenhuis in Bonheiden. En zopas bleek een van hen connecties te hebben met het ziekenhuis van Mechelen. Veel veiliger kan ik mij op dat moment niet voelen ;)

Maar ik heb de helft dan ook al gezien, voor en tijdens de IUI behandelingen. Dat helpt ook wel :)
Geplaatste afbeelding

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#850 Geplaatst 19 januari 2012 - 03:28

[quote name='feroesti'][quote name='Floraisonskat']

Dat is helaas veel te ver. In Aalbeke (Kortrijk) kan je ook niet gaan bevallen, de vroedvrouwen komen aan huis.
Helaas in West-Vlaanderen zijn er niet veel andere opties.
Ik heb men huisarts gesmeekt met hem te mogen bevallen, maar dat durven ze dus niet meer uit schrik als er iets foutloopt.
Ergens hoop ik stiekem dat ik heel snel beval en de huisarts noodgedwongen moet bellen om hulp.
Snel naar het ziekenhuis gaan zal ik dus niet , lekker lang thuis afwachten als het mogelijk is...

Ik ben wel benieuwd hoe de gynecologe zal reageren als ik over het bezoekje in de kraamkliniek vertel op 30 jan.[/quote]

Of zoals Tibbie van haar Mylano (ik hoop dat ik de naam juist heb geschreven) zit zonder bril aan de pc) Ik gun het je zo :)

Bewerkt door Floraisonskat, 19 januari 2012 - 03:28.

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#851 Geplaatst 19 januari 2012 - 07:50

Ah maar tis niet naar de gyné dat ik probeerde te bellen :oops: maar mijn fertiliteitconsulente...

In het Heilig Hart kun je wel snel een gyné bereiken en ze zijn ook allen zeer lief en meegaand. Je komt wel eerst in het secretariaat terecht en dan verbinden ze je direct door...

Ik heb echt 2 supergyné's, toen ik mijn miskraam kreeg de 26te dec ben ik naar spoed geweest en ze hebben haar direct opgeroepen, ben een uur bij haar geweest maar moet niks ervoor betalen. Het was nogtans "zondagdienst" maar nee ze zei je hebt slechts nieuws gekregen daarvoor wil ik je niet doen betalen :oops:

Een nummer voel ik mij ook niet echt maar dat komt dan misschien omdat ik al bijna elke week geweest ben, hoe meer je gaat hoe beter ze je herkennen zeker...

De allereerste keer dat ik op controle ging was ik echt bang en nu verlang ik bijna om ne keer te mogen gaan :oops: ben dan direct weer gerustgesteld...

(Zou wel liever minder gaan dat ze me niet direct herkennen maarja alles voor het goeie doel he ;) )
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#852 Geplaatst 19 januari 2012 - 08:12

deboke06 zei:

Een nummer voel ik mij ook niet echt maar dat komt dan misschien omdat ik al bijna elke week geweest ben, hoe meer je gaat hoe beter ze je herkennen zeker...

De allereerste keer dat ik op controle ging was ik echt bang en nu verlang ik bijna om ne keer te mogen gaan :oops: ben dan direct weer gerustgesteld...

(Zou wel liever minder gaan dat ze me niet direct herkennen maarja alles voor het goeie doel he ;) )

Haha feit, hoe meer je er gaat, hoe beter ze je (her)kennen :)

En oh ja, wij zijn verwend. Er zitten 2 maand tussen mijn vorige en mijn volgende afspraak. En gek word ik ervan! Zo gewoon om om de week of om de zoveel dagen te gaan, en dan waren die 14 dagen tussen IUI en NOD zooooo lang... En nu 2 maand :s Ik sta echt te springen, en 'k moet nog 18 dagen wachten op mijn volgende afspraak... Als je dat niet gewoon bent, is dat Lang!
Geplaatste afbeelding

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#853 Geplaatst 19 januari 2012 - 16:45

Heb dan toch mijn consulente kunnen bereiken, ze was gisteren naar een belangrijke info dag over fertiliteit...

IK moet mijn pil dus doornemen tot de 13de :( tlijkt net of ik weer 5 dagen langer moet wachten nu maar ze verzekerde mij dat het de behandeling enkel ten goede zou komen, hoe langer mijn eierstokken in rust zijn hoe beter ze zouden reageren op de hormonen, Dus we gaan haar maar geloven en flink al de pilletjes nemen tot de 13de.... 8)
Geplaatste afbeelding

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#854 Geplaatst 22 januari 2012 - 14:32

Vandaag dag 26! De 26ste januari verwacht ik mijn menstruatie, maar ik kan ECHT haast niet meer wachten. Ik voel vanalles aan mijn lijf;
- Veel plassen
- Enorm veel last van mijn borsten (en veel meer 'gevuld' dan normaal voor een menstruatie). Mijn vriend heeft al vaak commentaar gegeven over mn omvang, niet geheel negatief haha!
- Erg warm, mn vriend voelt het ook aan me
- Slecht slapen
- Overdag veel moe zijn en rond 2/3 uur wel een half uurtje/uur kunnen slapen
- Buikpijn, een zeurend gevoel. Vannacht een paar keer wakker geworden van steken rechts onderin mijn buik.
- lage rugpijn
- veel speeksel en ook vaak een rare smaak in mn mond.

Zelf zou ik heeeeel graag dinsdag al willen testen, maar ik weet dat het beter is om te wachten tot mijn verwachtte menstruatie.

Al met al krijg ik steeds meer symptomen, maar ik probeer mezelf constant er van te overtuigen dat het niet kan dat het meteen de eerste keer gelukt zou zijn...
Nou ja, had weer even behoefte om mijn verhaal te spuien ;)

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#855 Geplaatst 22 januari 2012 - 14:52

waarom neem je niet even contact op met je huisarts om te vragen of een testje nu al zin zou hebben?
Als de ha aangeeft dat er al getest kan worden....... ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende