Spring naar inhoud

- - - - -

1 + 1 = ???

• Log in om te reageren
1204 reacties op dit onderwerp
Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#871 Geplaatst 24 januari 2012 - 18:32

Dit heb ik inderdaad vaker gelezen! Dan moet je echt afgaan op je lijf en uitblijvende menstruatie dus. Maar bij 8 weken wel een positieve test of een echo?
Hoe heb je dit de eerste weken gedaan toen? of een bloedonderzoek bij de huisarts?

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#872 Geplaatst 24 januari 2012 - 18:44

Hier had ik op 7 weken toch een zeer duidelijke test met een clearbleu.(even nagelezen in men topic want was het al vergeten inmiddels)
En een bevestiging de dag erna bij de huisarts met het bloedonderzoek.
Er was al een zeer hoge dosis zwangerschapshormoon gemeten toen.

Bewerkt door feroesti, 24 januari 2012 - 18:45.

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#873 Geplaatst 24 januari 2012 - 18:49

Feroesti; Ik hoop al iets eerder dan jij er achter kom dat ik zwanger ben hihi ;)
We wachten onze vakantie af, we vertrekken zaterdag, en dan daarna weten we meer. Als ik niet ongesteld word, maar negatief test, dan kan ik altijd nog naar de huisarts gaan voor een bloedonderzoek.
Ik hoop gewoon op een positieve test straks, als we gaan testen :love3:
Heb het idee dat mijn lijf al zo veel laat merken, dus erg tegenvallen als de test dan negatief is zeg... Naja, we gaan weer braaf wachten hihi

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#874 Geplaatst 24 januari 2012 - 18:57

Petteflet zei:

Feroesti; Ik hoop al iets eerder dan jij er achter kom dat ik zwanger ben hihi ;)
We wachten onze vakantie af, we vertrekken zaterdag, en dan daarna weten we meer. Als ik niet ongesteld word, maar negatief test, dan kan ik altijd nog naar de huisarts gaan voor een bloedonderzoek.
Ik hoop gewoon op een positieve test straks, als we gaan testen :love3:
Heb het idee dat mijn lijf al zo veel laat merken, dus erg tegenvallen als de test dan negatief is zeg... Naja, we gaan weer braaf wachten hihi

Ik wist het zelfs niet, doordat ik innestelingsbloedingen had gehad en dacht dat het gewoon mijn menstruatie was. Het was dan toen ook verschieten dat het al 7 weken was...

De duimen draaien hier mee hoor voor jullie !!!!
Op naar goed nieuws !!!!

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#875 Geplaatst 24 januari 2012 - 19:02

Dank je wel, helaas kan ik jullie niet op de hoogte houden...
Nu zullen jullie geduldig moeten zijn. We komen pas 4 februari terug!
Maarrrrr, misschien dat ik vrijdag of zaterdag toch nog wel wil testen als mijn menstruatie uitblijft. Dan horen jullie alsnog hoe het gaat ;)

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#876 Geplaatst 24 januari 2012 - 22:07

Petteflet zei:

Hey meiden, weer even spuien!
Vandaag dag 28, en ik verwacht donderdag of vrijdag mijn menstruatie.
Mijn klachten blijven aanwezig en ik ben al een paar dagen ontzettend moe, en slaap enorm slecht...
Nou gister toch een vroeg-test gedaan, STOM! Deze was negatief, en ben nu zo uit het veld geslagen! Waar ik eerst echt het gevoel had dat er een klein wondertje zou kunnen komen, ben ik nu sceptisch en ook verdrietig.

Wel weet ik dat er nog helemaal niets mee gezegd is, en dat ik nu toch echt maar moet wachten op mijn (uitblijvende) menstruatie.
Wel even een baalmomentje... Stomstomstom, ik zou niet vroegtesten ;)
Maarre ik ben zo ongeduldig en ik wil het zo ontzettend graag...

Deboke, dit is niets vergeleken met jou... Ik begrijp dat je ongeduldig bent, heb ik zelfs nu al last van! Kun je deze maand weer proberen, of eerst ont-hormonen? Heel veel succes en sterkte in ieder geval!

Als je dit niet elke maand wil, die teleurstelling en spanningen, zet het dan iets meer van je af, zoveel mogelijk zelfs. Het gebeurt wanneer het gebeurt....

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#877 Geplaatst 24 januari 2012 - 22:24

Ga ik zeker proberen, maar misschien herken je dit ook wel van je eerste ronde...
Natuurlijk weet ik dat ik er te veel mee bezig ben, maar een paar weken geleden pas besloten dat we een kindje zouden willen verwelkomen in ons huis.
Natuurlijk ben je er dan veel mee bezig, natuurlijk lees je veel op internet, natuurlijk ben je je opeens enorm bewust van je lijf... Het is allemaal nieuw!

Ik weet dat je advies goed is en dat ik dit inderdaad zou moeten doen, maar dit overkomt elke vrouw denk ik de eerste ronde ;)

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#878 Geplaatst 25 januari 2012 - 07:57

Petteflet zei:

Hey meiden, weer even spuien!
Vandaag dag 28, en ik verwacht donderdag of vrijdag mijn menstruatie.
Mijn klachten blijven aanwezig en ik ben al een paar dagen ontzettend moe, en slaap enorm slecht...
Nou gister toch een vroeg-test gedaan, STOM! Deze was negatief, en ben nu zo uit het veld geslagen! Waar ik eerst echt het gevoel had dat er een klein wondertje zou kunnen komen, ben ik nu sceptisch en ook verdrietig.

Wel weet ik dat er nog helemaal niets mee gezegd is, en dat ik nu toch echt maar moet wachten op mijn (uitblijvende) menstruatie.
Wel even een baalmomentje... Stomstomstom, ik zou niet vroegtesten ;)
Maarre ik ben zo ongeduldig en ik wil het zo ontzettend graag...

Deboke, dit is niets vergeleken met jou... Ik begrijp dat je ongeduldig bent, heb ik zelfs nu al last van! Kun je deze maand weer proberen, of eerst ont-hormonen? Heel veel succes en sterkte in ieder geval!

Ah het komt allemaal op hetzelfde neer hoor, teleurstelling is teleurstelling bij dat het nu in de eerste ronde is of na een jaar...

Vanaf nu doen we een behandeling (ICSI) van zodra vrijdag mijn ms doorbreken moet ik de pil nemen om mijn eierstokken in rust te brengen, na 17 dagen moet ik dan hormonen spuiten  (normaal tussen 7 en 9 dagen) dan volgt een punctie en terugplaatsing dus ik sla precies wel een maandje over maarja het kan nu niet anders... alles voor die ene droom he ;)

Als je nog niet lang gestopt bent met de pil kun je de eerste 3 tot zelfs 4 rondes veel zwangerschapssymtomen hebben hoor... je lichmaam moet zich terug gaan aanpassen... Toen ik zwanger was had ik juist niks van symptomen... O:) Je lichaam kan je heel goed voor de gek houden..

En ook al krijg je alle raad om niet vroeg te testen, om je niet bezig te houden met wat je "denkt" te voelen of welke symptomen je hebt toch doe je dat automatisch. Ik deed dat ook je moet het zelf meemaken en dan pas komt het besef...

Toch hoop ik voor jou dat je straks positief test !!! Ik heb maar voor de eerste keer getest 4 dagen overtijd met een predictor en er kwamen direct 2 duidelijke strepen op, dag erna met digitale van clearblue en er kwam bijna meteen 3+ op

Ik duim !!!
Geplaatste afbeelding

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#879 Geplaatst 25 januari 2012 - 08:01

Petteflet zei:

Ga ik zeker proberen, maar misschien herken je dit ook wel van je eerste ronde...
Natuurlijk weet ik dat ik er te veel mee bezig ben, maar een paar weken geleden pas besloten dat we een kindje zouden willen verwelkomen in ons huis.
Natuurlijk ben je er dan veel mee bezig, natuurlijk lees je veel op internet, natuurlijk ben je je opeens enorm bewust van je lijf... Het is allemaal nieuw!

Ik weet dat je advies goed is en dat ik dit inderdaad zou moeten doen, maar dit overkomt elke vrouw denk ik de eerste ronde ;)

Inderdaad.... als het niet onmiddellijk lukt (hoop natuurlijk van wel !!!!) dan zul je zelf wel ondervinden dat je niet mag voortgaan op wat je voelt van symptomen, de meeste hebben geen symptomen zo vroeg buiten moe zijn.... Hoop dan alleen dat je niet te diep teleurgesteld zal zijn....

Hou er ook rekening mee dat als dit je eerste pilvrije cyclus is je cyclus ook veeel langer kan zijn dan voor je de pil nam... ;)
Geplaatste afbeelding

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#880 Geplaatst 25 januari 2012 - 08:55

Het is in ieder geval niet van de pil. Ik heb in juni 2011 mijn spiraaltje laten verwijderen en zijn in januari 2012 gestart. Mijn lichaam heeft sinds het spiraaltje er uit is een mooie cyclus van 30 dagen en een vrij duidelijke eisprong.
Bedankt voor de morele steun, en nu maar wachten ;)

Hoop dat het bijjou gaat lukken deboke!

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#881 Geplaatst 25 januari 2012 - 09:08

Petteflet zei:

Het is in ieder geval niet van de pil. Ik heb in juni 2011 mijn spiraaltje laten verwijderen en zijn in januari 2012 gestart. Mijn lichaam heeft sinds het spiraaltje er uit is een mooie cyclus van 30 dagen en een vrij duidelijke eisprong.
Bedankt voor de morele steun, en nu maar wachten ;)

Hoop dat het bijjou gaat lukken deboke!

Dat is inderdaad een mooie cyclus !

En kijk eerlijk, na bijna een jaar zit ik mezelf dus ook nog op te jagen he !
Ik verwacht morgen, ten laatste vrijdag mijn ms en ik hou dus ook mijn temperatuur bij dus ik weet perfect wanneer ik mijn ES had.
Voor mijn ms moet mijn temp dalen maar vandaag steeg die zelfs nog :trance:
Natuurlijk speelt er nu een gedacht van zou ik terug zwanger zijn?? Maar de andere helft zegt dan weer van nee meid, beide voetjes op de grond het kan niet.... Zucht :onzeker:
Geplaatste afbeelding

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#882 Geplaatst 25 januari 2012 - 09:51

Tsjah, het is toch iets wat je zo ontzettend graag zou willen...
Stom he, je wordt constant heen en weer geslingert in emoties vind ik zelf. Ook al blijf je zo nuchter mogelijk, er blijft een stemmetje "zou het?"

Ik hoop voor jou (en natuurlijk voor mezelf) dat het raak is voor ons! Ben sinds 3 dgn erg prikkelbaar.. Arme poezen, die voelen dit natuurlijk aan en sjezen het hele huis door, en dan irriteer ik me daar weer aan pffffff
Ook komen de poezen merkwaardig veel op mn buik liggen waar ze voorheen op mijn benen of naast me kwamen liggen!

Nou ja, ik verwacht ook morgen of vrijdag mijn menstruatie (of ja, dat 'ie uitblijft he ;) ) Gelukkig ga ik zaterdag op wintersport, dus dan afleiding, ongeacht wat er uit gaat komen!

Ik duim voor ons allebei Deboke!

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#883 Geplaatst 25 januari 2012 - 15:26

Heel goeie cyclus...

Voor mijn pil had ik altijd 28 of 29 dagen, altijd. Tijdens mijn pil was dat ook het geval; maar na mijn pil varieerde dat van 21 tot 29 dagen :s Om gék van te worden!

Maar hier wordt meegehoopt he ;)
Geplaatste afbeelding

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#884 Geplaatst 25 januari 2012 - 15:49

Voor mij kan er deze maand niet gehoopt worden vrees ik...
Hoofdpijn is komen aankloppen, rugpijn is er ook = ms zijn op komst = start deel 1 van de behandeling... :) Ben van plan om het aantal pilletjes die teveel is uit te snijden zo merk ik beter dat de tijd vooruit gaat en zie ik ze als het ware echt minderen :oops:
Misschien kinderachtig maar ik hoop op die manier wat geduldiger te zijn... O:)
Geplaatste afbeelding

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#885 Geplaatst 25 januari 2012 - 16:00

Hmmm hier ook paniek. Sinds net wat roze en steeds roder wordende afscheiding...
Het is wel 2 dagen voor mijn menstruatie, en deze komt normaal nooit te vroeg.
Zou diteen innestelingsbloeding kunnen zijn of wel menstruatie?
Nou ja, even wachten hoe dit zich ontwikkelt...