Spring naar inhoud

- - - - -

1 + 1 = ???

• Log in om te reageren
1204 reacties op dit onderwerp
Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#91 Geplaatst 11 januari 2011 - 00:02

Ginger-en-Noortje zei:

:) ja he.. dat vind ik ook en ergens wel fijn om te weten dat er best veel opties zijn mocht t niet zo makkelijk lukken...

Daar heb ik het zelf zo moeilijk mee..bij mij ligt het probleem niet zozeer bij vruchtbaarheid, maar daar wordt vanuit medisch oogpunt nu eenmaal geen aandacht aan besteedt :catnoknow .

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#92 Geplaatst 11 januari 2011 - 12:18

brit zei:

nr 1 je kan vanaf nu wel kiezen voor keizersnede en dit word op dit moment de nieuwe rage genoemd om het *geslachtsdeel* intakt te houden (ik weet dikke zever maarja zo is het wel)

Had ik dat geweten :louche:

Een tante van mij 2x een keizersnede zelf gekozen met de reden dat zo bevallen te pijn doet :o en omdat ze dan meer kan rusten na de bevalling :catscratchhead

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#93 Geplaatst 11 januari 2011 - 14:00

Mijn buurmeisje hoopte net dat ze géén ks moest hebben, omdat ze dan haar kindje dan niet zelf uit het bedje kon halen.
Geplaatste afbeelding

Guest_Beau_*
Guest_Beau_*

#94 Geplaatst 11 januari 2011 - 20:40

Als ik ooit zwanger wordt (want heb ook nogal problemen met de cycles, overigens ben ik totaal niet bezig nu heb niet eens een man!) dan ga ik mooi naar Belgie en Duitsland om te bevallen/de controles te doen.

Ik vind Nederland echt schandaliggggggggggggg slecht en dan ook serieus afvragen hoe het komt dat de babysterfte nergens zo hoog is als in Nederland :trance:

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#95 Geplaatst 11 januari 2011 - 20:44

Beau zei:

Ik vind Nederland echt schandaliggggggggggggg slecht en dan ook serieus afvragen hoe het komt dat de babysterfte nergens zo hoog is als in Nederland :trance:
Is dat zo :o ? Hoe komt dat dan? Ik merk inderdaad dat Nederlanders sowieso voor meerdere behandelingen naar de Belgische ziekenhuizen komen... :catscratchhead

Guest_Beau_*
Guest_Beau_*

#96 Geplaatst 11 januari 2011 - 21:03

Mmhhh dit is wat ik zo weet van Nederland (wie meer weet mag het aanvullen) ik zou zeggen vergelijk het eens met Belgie...

In Nederland ben je zwanger; Jipieeeeeeeeeee, alleen voor jou wel te verstaan.

voor de 12 weken mag je komen voor 1 echo om te zien of het niet een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is. Dan mag je wat bloedtestjes doen (niet te veel, in Belgie testen ze op meer).

Vervolgens krijg je nog een echo met 20 weken waarop ze kijken of er misschien een hartafwijking is of iets anders.

Tussendoor kom je zo nu en dan bij de verloskundige om je bloeddruk op te meten en je wegen.

Dan de bevalling; In Nederland loop je rustig 14 dagen over tijd, het schijnt in andere landen niet te kunnen. (als ik kijk naar de teenmom serie van MTV, waar amerikanen al over de rooie gaan wanneer je 2 dagen over tijd bent).

Als je pech hebt zie je de hele bevalling geen gynaecoloog op de echo na dan...

Je mag thuis bevallen of in het ziekenhuis. Zorg ervoor dat je wel tijdens kantoor uren bevalt, want na 17:00 uur of in het weekend is er vaak geen gynaecoloog of anesthetist aanwezig. Als men vindt dat je niet ver genoeg bent word je doodleuk weer naar huis gestuurd.

Pijnbestrijding kan je vergeten alhoewel de laatste tijd na veel protest daar wel iets aan gedaan is. Het is nu iets meer acceptabel, maar goed zonder anesthetist kom je ook niet ver he.

In het buitenland zie je wel een gynaecoloog en krijg je ook vaker een echo. Je loopt niet zo lang over tijd en er is altijd een gyanecoloog of anesthetist aanwezig in het ziekenhuis. Daarnaast is er (nee dat is niet eens mijn mening) meer respect voor vrouwen.

Oja over keizersnedes doen ze verreeeeeeeeeeekteee moeilijk. Laatst heeft een collega van mij 3 dagen met weeen gelegen. Maar ze wilde per se geen keizersnede of ruggenprik zetten. Uiteindelijk hebben ze gewacht tot maandag (je moet niet denken dat die gasten op vrije zondag naar het werk komen he) toch maar wel geopereerd. Wat tot gevolg had dat zowel moeder als kind langer konden blijven en kind een blijvende gehoorschade heeft opgelopen.

Een andere collega die laatst bevallen is heeft het ook slecht. Ook daar hebben ze te lang gewacht waardoor de baby zuurstofgebrek heeft gekregen en vervolgens een hersenbloeding.

In nederland gaat vrij veel onder het mom van; Dat is de natuur he!

:catscratchhead

nouja ik heb het dus niet zo op het Nederlandse systeem en ik ben Nederlander dus ik mag het verkondigen he 8)

Guest_brit_*
Guest_brit_*

#97 Geplaatst 11 januari 2011 - 21:08

Beau zei:

Mmhhh dit is wat ik zo weet van Nederland (wie meer weet mag het aanvullen) ik zou zeggen vergelijk het eens met Belgie...

In Nederland ben je zwanger; Jipieeeeeeeeeee, alleen voor jou wel te verstaan.

voor de 12 weken mag je komen voor 1 echo om te zien of het niet een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is. Dan mag je wat bloedtestjes doen (niet te veel, in Belgie testen ze op meer).

Vervolgens krijg je nog een echo met 20 weken waarop ze kijken of er misschien een hartafwijking is of iets anders.

Tussendoor kom je zo nu en dan bij de verloskundige om je bloeddruk op te meten en je wegen.

Dan de bevalling; In Nederland loop je rustig 14 dagen over tijd, het schijnt in andere landen niet te kunnen. (als ik kijk naar de teenmom serie van MTV, waar amerikanen al over de rooie gaan wanneer je 2 dagen over tijd bent).

Als je pech hebt zie je de hele bevalling geen gynaecoloog op de echo na dan...

Je mag thuis bevallen of in het ziekenhuis. Zorg ervoor dat je wel tijdens kantoor uren bevalt, want na 17:00 uur of in het weekend is er vaak geen gynaecoloog of anesthetist aanwezig. Als men vindt dat je niet ver genoeg bent word je doodleuk weer naar huis gestuurd.

Pijnbestrijding kan je vergeten alhoewel de laatste tijd na veel protest daar wel iets aan gedaan is. Het is nu iets meer acceptabel, maar goed zonder anesthetist kom je ook niet ver he.

In het buitenland zie je wel een gynaecoloog en krijg je ook vaker een echo. Je loopt niet zo lang over tijd en er is altijd een gyanecoloog of anesthetist aanwezig in het ziekenhuis. Daarnaast is er (nee dat is niet eens mijn mening) meer respect voor vrouwen.

Oja over keizersnedes doen ze verreeeeeeeeeeekteee moeilijk. Laatst heeft een collega van mij 3 dagen met weeen gelegen. Maar ze wilde per se geen keizersnede of ruggenprik zetten. Uiteindelijk hebben ze gewacht tot maandag (je moet niet denken dat die gasten op vrije zondag naar het werk komen he) toch maar wel geopereerd. Wat tot gevolg had dat zowel moeder als kind langer konden blijven en kind een blijvende gehoorschade heeft opgelopen.

Een andere collega die laatst bevallen is heeft het ook slecht. Ook daar hebben ze te lang gewacht waardoor de baby zuurstofgebrek heeft gekregen en vervolgens een hersenbloeding.

In nederland gaat vrij veel onder het mom van; Dat is de natuur he!

nouja ik heb het dus niet zo op het Nederlandse systeem en ik ben Nederlander dus ik mag het verkondigen he 8)

pfff een dier behandel je nog zo niet :censored:
kom jij maar lekker naar belgie bevallen en 5dagen ziekenhuis dan ben je op je gemak :) of je komt gewoon naar belgie wonen hé zo juist aan de grens ;)

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#98 Geplaatst 11 januari 2011 - 21:15

Beau zei:

I

Tjonge, jonge, wat een verhalen :trance: ! Gelukkig kan je de grens over om hier toch geholpen te worden. Ik kan niet meepraten over eigen ervaringen, hoor. Soms lees ik wel dat hier té gemakkelijk wordt overgegaan op een keizersnede, terwijl het medisch gezien helemaal niet nodig is, kwestie van het ook beter te kunnen inplannen. Dus dat lijkt me dan weer de andere kant van het verhaal :s .

Guest_Beau_*
Guest_Beau_*

#99 Geplaatst 11 januari 2011 - 21:15

Ojaaaaaaa ook nog zoiets. Beval je in Nederland in het ziekenhuis sta je 2 uur later gewoon buiten hoor....maar in Belgie blijf je gewoon serieus 5 dagen :trance: (nou hoeft dat ook weer niet van mij)

ik heb ook gelezen dat je in Belgie zoiets als een kinderfysiotherapeut hebt? Die komen in Nederland niet standaard langs.

en in Belgie schijn je je baby naar de recovery kamer te mogen nemen na een KS, is in Nederland ook niet echt aan de orde.

Maar misschien dat jullie eens een schema kunnen maken van wat jullie nu precies allemaal in Belgie doen, zo tijdens de zwangerschap en de bevalling. Hoeveel echo's etc.

Bewerkt door Beau, 11 januari 2011 - 21:18.

Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#100 Geplaatst 11 januari 2011 - 21:17

Beau zei:

Ojaaaaaaa ook nog zoiets. Beval je in Nederland in het ziekenhuis sta je 2 uur later gewoon buiten hoor....maar in Belgie blijf je gewoon serieus 5 dagen :trance: (nou hoeft dat ook weer niet van mij)

ik heb ook gelezen dat je in Belgie zoiets als een kinderfysiotherapeut hebt? Die komen in Nederland niet standaard langs.

In België kan je kiezen.

Je kan dezelfde dag al naar huis gaan, of 3 dagen blijven of 5 dagen blijven.

En kinderfysiotherapeut komt ook niet standaard langs in België hoor, want heb die nooit gezien

Guest_Beau_*
Guest_Beau_*

#101 Geplaatst 11 januari 2011 - 21:22

Mag in Belgie de papa dan ook in het ziekenhuis blijven?

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#102 Geplaatst 11 januari 2011 - 21:33

:catnoknow Bij een één-persoonskamers wel, vermoed ik?

Bewerkt door papaver, 11 januari 2011 - 21:33.

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#103 Geplaatst 11 januari 2011 - 21:44

Je hoeft hier ook geen 5 dagen te blijven hoor, ik ben beide keren snel naar huis gegaan en gewoon kraamhulp gekregen thuis :) .
Ik kom uit NL maar ben er echt niet rouwig om dat ik nu alweer 7 jaar in Belgie woon.
De gezondheidszorg is hier echt wel vele malen beter naar mijn idee. In het begin kon ik het gewoon niet geloven, zeker ook als de kindjes ziek zijn :)

Guest_Beau_*
Guest_Beau_*

#104 Geplaatst 11 januari 2011 - 21:47

Haha de kraamzorg in Belgie gaat nog een topomzet draaien :p

straks komen de belgen niet eens meer aan bod :)

Nee hoor... O:)

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#105 Geplaatst 11 januari 2011 - 21:59

Beau zei:

Haha de kraamzorg in Belgie gaat nog een topomzet draaien :p

straks komen de belgen niet eens meer aan bod :)

Nee hoor... O:)

:louche: Helaba deugnieten, zo niet, hé :evil: ;) !