Spring naar inhoud

- - - - -

Gewicht kittens op 5 maanden?

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
Malou
Malou
  • 965 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 08 januari 2011 - 17:09

Wij hebben vorige week twee katjes geadopteerd en dat zijn twee redelijk grote en speelse meneerkes ondanks de moeilijke start die ze hadden, alleen wegen ze volgens mij nog niet zoveel (ik heb me daarnet eens met hen op de weegschaal gesteld en ze wegen allebei ongeveer 2.150 gram). Hoeveel zou een katertje van 5 maanden ongeveer moeten wegen, zodat ik hun gewicht wat in de gaten kan houden?

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.557 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 08 januari 2011 - 22:39

wel 5 maanden = +/-20 weken en dat wil dus zeggen dat +2 kg een goed gewicht is voor hen. Normaal gezien rekent men 100g/levensweek+ 100 gr. Ik zou me pas zorgen maken als ze beginnen af te vallen.
Geplaatste afbeelding

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 09 januari 2011 - 10:40

Mijn katten zijn nu 6 maanden
Ollie (kater) weegt nu 3 kg en Lila (poes) weegt ong 2,5 kg
Rond hun 5 maanden groeien ze veel, vind ik
Zou altijd brokjes ter beschikking zetten en ik geef 's morgens en 's avonds nat voer
(25 gr per kat )
Het belangrijkste is idd dat ze niet afvallen

Bibelotte
Bibelotte
  • 35 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 09 januari 2011 - 12:07

Onze Monza van 5.5 maanden weegt 2.2 kilo. Tis een rank dametje dus geen kater zoals bij jou, maar denk dat ze het bij jou prima doen. Rust is ook belangrijk voor de groei, slapen ze genoeg? Verder zou ik me voorlopig geen zorgen maken en lekker van ze genieten. Fijn dat ze bij jullie mochten komen na de blijkbaar moeilijke start die ze hadden!

Groetjes

:catkiss van Enzo, :catkiss van Monza, :catkiss van Elena

Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 09 januari 2011 - 12:43

kamiel net geen vijf mnd, 2,5
dolf dik drie mnd en 1kg960

Bewerkt door Kamiel, 09 januari 2011 - 12:45.

Geplaatste afbeelding

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 09 januari 2011 - 15:55

Cleo (kattinnetje van ongeveer 5 maand) weegt hier 2450 gram :) .

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 09 januari 2011 - 15:56

Amaai en Brenda heeft PanCakes gewogen gisteren en hij weegt 1.9kg en is 14weken :goofy: . Konny weegt nu 1.5kg. Voor hun ras dus zeer goed :) .

saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 09 januari 2011 - 16:44

De onze zijn nu 4,5 maand, maar wel Brits Korthaar : Cleo 3kg en Zita 2,1 kg.
Geplaatste afbeelding
Groetjes en poezekopjes, Sarah

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 09 januari 2011 - 17:29

Willow is een kater van 5,5 maand en weegt 3,2 kg. Hij is wel een ragdoll, die zijn vaak toch wat zwaarder volgens mij.

Maar zoals gezegd, 100 g/week dus in jouw geval 20 weken, is 2 kg prima. Elke kat heeft wel een andere bouw dus dat is puur om een idee te geven.
Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 09 januari 2011 - 17:44

Gewicht is toch sterk rasafhankelijk.
Als ik het zo zie, mijn Aby's groeien mooi naar ongeveer 1,4 kg tegen dat ze mogen verhuizen maar nadien gaat dat gewicht nooit in die mate verder omhoog.
Het maximale gewicht van Nisaba tot hiertoe is 2,7 kg, maar niet meer !
En Chidi die nu 8 maanden oud is weegt 2 kg.  tegen dat zij ongeveer een jaartje oud is zal zij ook om en bij de 2,7kg wegen zoals haar mama.
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Chidi, Maicis, Alegria, Janis, Storm, Trouble, Kiri en Dakota
BannerUry's-Legend.jpg

Malou
Malou
  • 965 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 09 januari 2011 - 18:08

Bedankt voor jullie reacties.
Het zijn twee beige HTK-katjes waar iets van een britse korthaar lijkt in te zitten. De kleinste van de twee is in elk geval vrij rond en struis gebouwd met grote ronde ogen en een redelijk dichte vacht. Zijn broertje is groter maar fijner van bouw en dunner van vacht.
Ik ben gerustgesteld dat ze niet echt te mager zijn, misschien had ik daar een verkeerd beeld van omdat onze vorige poes een redelijk gevuld meneerke was ;) .
Ze slapen nog veel hoor, vooral overdag, maar 's avonds en 's nachts zijn ze heel actief met propjes papier, rietjes, de kerstboom en elkaar.
Ze staan nu op een mengeling van Hill's en Royal Canin kittenvoer en ze krijgen daar ook wat vers en natvoer bovenop. Ik ga hun gewichtjes even bijhouden om te kijken of ze stijgen, maar actief zijn ze in elk geval :)

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 09 januari 2011 - 18:23

:thumb: :thumb:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 10 januari 2011 - 14:40

:thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

scolu
scolu
  • 652 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 10 januari 2011 - 14:59

ik vind dat toch wel heel verschillend per kat hoor...de ene kat heeft een hele andere bouw dan de ander

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 10 januari 2011 - 15:13

FĂ©line op 5 maand 2.9 kg