Spring naar inhoud

- - - - -

kat krabt aan deuren

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Guest_wanda_*
Guest_wanda_*

#1 Geplaatst 09 januari 2011 - 11:31

hoi allemaal,

wij hebben 2 katten,een poes van 3 jaar :) en een kater van 2 jaar :d .
de kater vraagt veel aandacht :catcurs ,hij krijg genoeg aandacht en heeft speeltjes genoeg.maar s' ochtends krabt hij aan alle deuren,we hebben geprobeerd om hem te negeren maar hij krabt steeds harder totdat je je bed uit komt,miauwt veel erg onrustig.we hebben een hele speel gang voor hun gemaakt.met een krabpaal een klimboom,muisjes,speeltunnels enz.
hij laat de oudste niet altijd met rust,hij loopt ons achterna,ik wil hem niet in de slaapkamer laten omdat hij daar gaat lopen rommelen en dan slapen we helemaal niet meer.s'nachts gaan ze in de gang en ze hebben ook de keuken erbij..overdags hebben ze ook de woonkamer als wij thuis zijn.
van de oudste hebben wij helemaal geen last.

we hebben fileway,bach,keep off, planten spuit gebruikt,maar het is net of hij daar imuum voor geworden is.

hoe kunnen wij dit stoppen,dit doet hij al een hele tijd al.negeren ook geprobeerd,dat helpt niet..

weet iemand wat er aan de hand is met de jonge kater?
en wat we kunnen doen.

alvast bedankt..

wanda

Bewerkt door wanda, 09 januari 2011 - 20:44.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 09 januari 2011 - 11:37

Negeren.
Het helpt wel, maar je moet volhouden. Langer volhouden dan je kater. Als het erger wordt, dan ben je op de goede weg!

Maar dan moet je ook echt helemaal niet reageren! Dus niet zuchten, niet zijn naam noemen, niet gaan draaien in bed. Echt nul sjoege geven. En dan zal het uiteindelijk stoppen.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_wanda_*
Guest_wanda_*

#3 Geplaatst 09 januari 2011 - 11:50

dus dan hebben wij een lange weg te gaan met de jonge kater. s'ochtens moet wij wel eens naar de w.c. en als hij ons ziet, dan begint het gekrab en niet zo zachtjes ook,het is net of hij tegen de deur slaat en dan krabben erbij,hoop lawaai geeft dat  .. dit is al heel wat maanden aan de gang.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#4 Geplaatst 09 januari 2011 - 11:56

Hij heeft geleerd dat als hij lang genoeg doorgaat, jullie vanzelf wel reageren. Vandaar dat hij nu lekker lang doorgaat.

Het is heel vervelend, maar negeren is de beste oplossing. Misschien zijn oordopjes handig. Dan kun je het geluid wat dempen, is misschien makkelijker te negeren dan.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Bloom_*
Guest_Bloom_*

#5 Geplaatst 09 januari 2011 - 12:51

Hey Wanda,

Ik heb net hetzelfde probleem enkele dagen geleden gepost.
Ik weet hoe vervelend het kan zijn, zeker snacht's...
Je probeert alles om goed te doen maar niets helpt.
Ik ben nu ook bezig met 'negeren' maar het valt me echt zwaar... :catsad

Guest_sjaak_*
Guest_sjaak_*

#6 Geplaatst 09 januari 2011 - 12:58

hoi wanda.....ik heb 8 katten en hier krabben ze ook
aan de deuren
als we liggen te slapen dan willen ze naar binnen
kan je ze niet in de kamer op sluiten

Guest_wanda_*
Guest_wanda_*

#7 Geplaatst 09 januari 2011 - 20:32

hoi allemaal,

negeren is erg moeilijk,hij krabt zo hard,het is meer slaan en krabben aan de deur,ik kan ze niet in een kamer opsluiten,1 kamer slapen we in en de ander staat heel veel rommel in.het gaat zo hard dat ik het moeilijk nergeren kan... als we allbei op zijn, dan is het goed,maar ook vaak tussendoor als we in de woonkamer zitten,krabt hij nog erg hard aan de slaapkamer deur..in de gang heb ik een klimpaal staan,krabpaal en ander leuke speeltjes,daar speelt hij weinig mee. hij wilt overal bij zijn waar je ook in huis bent.zijn we aan het werk,dan is onze oudste de prooi...het is een eenorme terrorist...ik word er gek van...ik weet het niet wat ik ermee aan moet....ik heb niet zoveel geduld,als hij s'morgen krabt aan de deur,sta ik maar meteen op om hun brokjes te geven,dan is het wel even stil...maar naar een tijdje begint hij weer.het is net of hij hier niet genoeg heeft in huis aan speeltjes,en hij super veel liefde en aandacht...of hij eist dat wel zelf op..ik weet het niet meer....nergeren heb ik niet zoveel geduld voor...even wel maar als het te lang duurt hou ik niet vol....vind ik erg moeilijk..

Bewerkt door wanda, 09 januari 2011 - 20:42.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 09 januari 2011 - 20:45

Negeren, is ook je deuren kapot laten kretsen. Hier staan al de deuren op een kier, ze hebben het hele huis voor hen ook 's nachts, soms doen de kinderen hun slaapkamerdeur wel eens dicht zodat er niet een paar kittens hen komt ambeteren. Maar onze slaapkamerdeur blijft open, en ja ik word regelmatig wakker door hen of vroeg wakker maar ja dat nemen we erbij. Want aan onze deuren krabben is geen optie daar zijn ze veels te duur voor. Je kan mss proberen schuurpapier of zilver papier er tegen te hangen dat hebben sommige katten niet zo graag. Of balonnen die knallen als hij er tegen krabt zo creƫer je een schrik reactie en hopelijk doet hij het dan niet meer. :geluk:

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 10 januari 2011 - 01:11

ik heb een ragdoll van 9 mnd ,ze krabt ook aan de glazen deur aan de muziekboxen van mijn man ,aan de muren ,ik word dan boos en dan snapt ze het wel maar ze doet het telkens weer terug als ze de kans ziet ,haar zusje doet het niet ,ik heb ook een spray gekocht maar na een tijdje helpt dat niet meer ,ik bestraf haar telkens en hoop dat het mindert met ouder worden , :catkiss
Geplaatste afbeelding

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 10 januari 2011 - 06:35

Ik heb er ook zo ene rondlopen thuis.  Als ik ga slapen staat hij ook aan de deur te krabben en ik negeer dat gewoon, dat is het beste dat je doet, alhoewel het absoluut niet gemakkelijk is hoor.

Geplaatste afbeelding

Guest_yvette_*
Guest_yvette_*

#11 Geplaatst 10 januari 2011 - 06:53

hier is er ook eentje die dat doet.
hij doet het iedere ochtend als hij iemand hoort die opstaat. eens je op bent en hij je gezien heeft dan stopt hij ermee.
van tijd doet hij het ook aan de raam net of hij buiten wil maar dat is al heel wat geminderd de laatste tijd

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#12 Geplaatst 10 januari 2011 - 11:31

Wij hebben hetzelfde probleem. En het probleem is dat ik in een huurhuis zit en dat de deuren echt niet veel waard zijn met als gevolg dat de katten nu al hele brokken uit de deuren hebben gehaald door het krabben. :evil: Negeren is dus zeer moeilijk, aangezien de deuren dan nog meer kapot gaan.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 10 januari 2011 - 14:48

Kan je de brokjes niet gewoon 24u/24u laten staan ? Nu beloon je hem voor zijn gedrag door op te staan en zelfs nog iets lekkers te geven. Je kan ook altijd proberen om dubbelzijdig plakband tegen de deur te plakken in de hoop dat hij dit niet leuk vind om aan te krabben. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_scolu_*
Guest_scolu_*

#14 Geplaatst 10 januari 2011 - 14:58

toen wij nog in een flat woonde had Luna dat ook heel erg, en dan vooral 's nachts aan de slaapkamerdeur

nu wonen we in een eengezinswoning, en zijn de katten snachts beneden, dus kunnen ze ook niet aan de deur van de slaapkamer krabben , hopelijk houden ze er snel mee op...

Guest_wanda_*
Guest_wanda_*

#15 Geplaatst 10 januari 2011 - 19:09

hallo allemaal,
ik wil even op peggy reageren,24 uur kan ik de brokjes niet laten staan.
de oudste moet afvallen,en ze eten elkaars brokken op, en ik kan dan niet zien wat en hoeveel ze ieder op hebben...de jongste laat vaak wat staan en de oudste eet dan alles op...zij is nog veel te dik...ik wil wel heel graag de brokjes laten staan,zodat ze kunnen pakken wanneer ze willen....

maar bedankt voor alle reactie's....