Spring naar inhoud

- - - - -

hartafwijking

• Log in om te reageren
47 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#31 Geplaatst 10 januari 2011 - 14:24

DA Vandevelde Barbara had me bij de testen toelating gevraagd die testverslagen ergens te publiceren. Maar ik weet niet meer waar ?
Iemand een idee waar dat kan zijn ?
Bij Pawpets vind ik ze niet terug of kijk ik verkeerd ?
Het gaat om Feroesti's Myrthe en Enrico Vom Ottenthal.
Pff toch wel een serieuze site om iets op te zoeken...

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#32 Geplaatst 10 januari 2011 - 14:24

Eragon zei:

Ik heb liever een fokker die panikeert dan een fokker die niet reageert hoor. ;)

Kijk, dat is het eerste dat in me opkwam toen ik dit topic las :hug: :hug: :hug: .

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#33 Geplaatst 10 januari 2011 - 14:51

Ik heb toch maar een mailtje gestuurd naar DA Deprest met m'n vele vragen. Hopelijk krijg ik snel reactie, want die onzekerheid werkt me toch wel op m'n zenuwen !!!

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#34 Geplaatst 10 januari 2011 - 14:53

feroesti zei:

DA Vandevelde Barbara had me bij de testen toelating gevraagd die testverslagen ergens te publiceren. Maar ik weet niet meer waar ?
Iemand een idee waar dat kan zijn ?
Bij Pawpets vind ik ze niet terug of kijk ik verkeerd ?
Het gaat om Feroesti's Myrthe en Enrico Vom Ottenthal.
Pff toch wel een serieuze site om iets op te zoeken...

Ik dacht meteen dat die dan hier zouden moeten staan, op http://www.hcmtest.com, maar vind ze ook niet terug in de lijst?

Op pawpeds staan ze ook niet...

Bewerkt door haemoglobine, 10 januari 2011 - 15:03.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#35 Geplaatst 10 januari 2011 - 15:05

haemoglobine zei:

Ik dacht meteen dat die dan hier zouden moeten staan, op http://www.hcmtest.com, maar vind ze ook niet terug in de lijst?

Op pawpeds staan ze ook niet...

Daar staan in elk geval geen testen van Mevr. vandevelde B op.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#36 Geplaatst 10 januari 2011 - 15:36

Ik heb net Barbara aan de lijn gehad, maar zoals verwacht druk bezig...
Om 18.00 u mag ik terug bellen, dan heeft ze de tijd om het verslag eens grondig in te kijken en kan ik op advies rekenen.
Ik ben benieuwd...

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#37 Geplaatst 10 januari 2011 - 15:39

feroesti zei:

Ik heb net Barbara aan de lijn gehad, maar zoals verwacht druk bezig...
Om 18.00 u mag ik terug bellen, dan heeft ze de tijd om het verslag eens grondig in te kijken en kan ik op advies rekenen.
Ik ben benieuwd...

We kijken dus allemaal uit naar vanavond! :duim:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#38 Geplaatst 10 januari 2011 - 18:56

Net een uigebreid telefoontje gehad met Barbara.
De diagnose equivalent staat dus voor een onduidelijke diagnose bij een hartafwijking waarvan men niet weet hoe het zal aflopen.
m.a.w het is niet duidelijk.
Wel staat vast dat er dus hartruis werd vastgesteld bij zowel de dierenarts als bij de cardiologe en er sprake is van een verhoogde bloedruk. Er is dus iets aan de hand, maar wat is onduidelijk.
Er wordt dus aangedrongen op een tweede opninie, gelijk waar !!
Ik heb het nu overlegd met de baasjes van Jeppe en wacht op hun antwoord.
Maar het feit dat een kat kan genezen van zo'n aandoening aan de hand van betablokkers is uitgesloten. Is de afwijking weg binnen 6 maanden , dan was de diagnose gewoon fout...Het enige wat wel kan is dat het hart stabiel blijft en niet erger wordt.

Nu weet ik dat het eng is om in Ruiselede te laten testen. Je zou ook voor minder verhoogde bloedruk krijgen. Kreeg ikzelf dus ook als ik voor het eerst naar daar ging :evil: Je moet de kat achterlaten en mag de test niet volgen.
Dus uitleg bij de beelden krijg je er ook niet.
Dus voor die mensen was het ook geen prettige ervaring.
Ik heb hen dus ook uitgelegd dat het zeker anders kan, veel minder stressvol en met de nodige uitleg.

Barbara heeft zeker afgeraden die combinatie nog te maken tot er duidelijkheid is.
Dat zullen we zeker doen, die combinatie komt er zoiezo niet meer, hoe de uitslag ook moge zijn !!!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#39 Geplaatst 10 januari 2011 - 19:04

Met de uitleg van Van de Velde ben je toch al meer mee he. Hopelijk kan je snel gaan testen met Jeppe!

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#40 Geplaatst 10 januari 2011 - 19:10

Inderdaad en ik wacht ook nog op antwoord van Ruiselede over de test.
Dan heb ik twee kijken op de situatie.

Ik denk wel dat ze zullen hertesten, ik hoop het echt.
Want 6 maanden wachten op het nieuwe resultaat zie ik echt niet zitten !

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#41 Geplaatst 10 januari 2011 - 19:33

sterkte en succes dat je maar duidelijkheid mag verkrijgen!
zodat jij je keuzes kan maken

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#42 Geplaatst 15 januari 2011 - 12:02

Ik krijg dus totaal geen medewerking !!
Op 31 januari ga ik op hcm test met ons Suze.
Ik heb dus voorgesteld dat Jeppe mee zou gaan op mijn kosten. Maar dat willen ze niet. Ik had gehoopt van wel, dan was het tenmiste duidelijk.
Maar ik begrijp hen ook ergens wel, ze willen hem stress besparen en voor hen is het ook niet zo belangerijk dat ze een duidelijke dignose hebben. Dat kan binnen 6 maanden ook nog voor hen. Hij heeft ook nergens last van.
Contact en antwoord van DA Deprest krijg ik dus ook niet, het is niet mijn kat, dus alles moet via de baasjes. En die kunnen niets meer vertellen dan dat het niet duidelijk is waar het over gaan, het kan nog alle kanten uit.
Maar die willen dus gewoon bij hun DA blijven en bij DA Deprest de zaak laten opvolgen. Ze wilden me het gewoon laten weten, verder niets.
Dierenarts Deprest geeft me geen uitleg over welke aandoening het gaat en/of het erfelijk kan zijn. Blijkbaar weet ze het dus ook niet.

Ik vind het een zeer vreemde zaak. Men brengt mij op de hoogte, maar ik mag niets adviseren of uitzoeken. Bovendien gaat het niet om hcm, maar blijkbaar iets anders. Er is geen duidelijke diagnose, maar er wordt wel met hartmedicatie gestart. De test is voor mij toch duidelijk dat er iets aan de hand is, maar wat ???
Bovendien heb ik totaal geen vertrouwen in die cardiologe.

En op basis daarvan moet ik dus beslissen dat een bepaalde dekking niet door gaat. Dit terwijl beide ouders en grootouders een perfect gezond hart hebben. Die combinatie gaf ook kittens waarbij er kort geleden 2 perfect negatief getest zijn en probleemloos in de fok zitten en bovendien van showkwaliteit zijn.
Dus een zwaar dilemma.
Ik ben niet geneigd om die combinatie te herhalen. Maar aan de andere kant is het ook zeer spijtig , want deze combinatie gaf wel prachtkittens.
Ik weet het dus even niet meer.

Mijn man wil de combinatie terug maken, ik ben niet geneigd daarin.
Hij wil het toch proberen en de kittens dan door onze cardiologe laten nakijken als ze 12 weken zijn. Hij geloofd niet in de diagnose van DA Deprest en al zeker niet omdat er dus geen duidelijke diagnose is.
Maar ik weet het echt even niet meer.

Waar we wel aan denken is dat Myrthe toen op een heel andere voeding stond als nu. Ze is maar liefst 1 kg bijgekomen en heeft ook een heel ander karakter gekregen na haar nestje. Voorheen was ze schuchter om dat ze het niet kon vinden met Oby en Kassandra. Maar nu deze een tijd geleden verhuisd zijn is ze echt helemaal verandert.
Dus zou het ook wel aan voeding en eventueel stress kunnen gelegen hebben dat er 1 kitten niet helemaal in orde is.
Of heeft dat met afwijkingen niet te maken ???

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#43 Geplaatst 15 januari 2011 - 13:28

Heel lastig dit alles... Ik zou toch echt nog proberen de mensen te overtuigen. Stel ze anders voor naar de univ van Gent (Bavegems) te gaan samen met je, voor sommige mensen klinkt een universitaire dierenkliniek nog net dat ietsje overtuigender.

Voeding... nee sorry daar geloof ik niet in, aangezien ik vermoed dat hij dan al eerder (bij de enting-controles) een ruis had moeten hebben, dan zou het echt iets aangeboren geweest zijn. En dan zouden al de andere kittens ook last moeten hebben, of toch enkelen van hen en je zegt dat dat niet het geval is.

Echt heel lastig dit alles... maar als de kittenkoper echt niet wilt stopt het daar natuurlijk. Ik zou de combinatie zeker niet herhalen, het idee van je man is nogal dwaas vind ik. Op 12 weken zegt een echo zeer weinig en bij het kitten in kwestie was er toen nog geen ruis etc. Het kan dus best dat het iets is dat toen niet te zien was, maar pas met het opgroeien is ontwikkeld. Vergelijk het even met hcm, een test bij een kitten van 12 weken zegt vaak niks, en poef met 2-3-4-5 etc jaar kan hij ineens hcm-positief testen.

Het is bovendien een groot risico om te nemen.... wat als er weer een kitten of meerdere met een hartafwijking uitkomen en je had dit kunnen voorkomen door simpelweg een andere combinatie te maken?

Mja... heel vervelend allemaal...

Bewerkt door Smitten Kitten, 15 januari 2011 - 13:28.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#44 Geplaatst 15 januari 2011 - 13:30

Kunnen de baasjes van het kitten geen toestemming geven aan jouw da om contact op te nemen met Deprest?

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#45 Geplaatst 15 januari 2011 - 13:32

jammer dat ze niet willen meewerken.
Zelf zou ik ook de combi niet meer maken hoe mooi en lief de kittens ook zouden zijn.

het risico is niet te nemen.
je weet dat er iets is maar helaas net niet het fijne

jammer vindt ik echt dat de mensen niet er aan denken dat jij als fokker keuzes moet maken.

sterkte