Spring naar inhoud

- - - - -

hartafwijking

• Log in om te reageren
47 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#46 Geplaatst 15 januari 2011 - 14:12

Bedankt voor jullie goede raadt !!!

Helaas laten ze nu helemaal niets meer horen. Ik heb geprobeert op te bellen , maar krijg geen gehoor.
Mails worden ook niet meer beantwoord.
Ze hebben ons op de hoogte gebracht (gelukkig maar) en daar stopt het blijkbaar.
Veel leken beseffen gewoon niet wat het als fokker is om zo'n nieuws te krijgen. De bezorgdheid, onwetenheid,... ze voelen zich gedupeerd en terecht en laten het dan maar zo. Hij is ook niet doodziek of gestorven.
Ik hoop dat als de eerste emorties zijn weggeëbt dat ze dan toch weer contact opnemen en we hem verder kunnen opvolgen.
Want ik vrees er een beetje voor dat als er bij de DA geen hartruis meer te horen is, ze gewoon niet meer naar de cardioloog terug zullen gaan.
Ze snappen de ernst van de situatie niet, dat merk ik aan het eerste mailtje dat hij mogelijk wel zou kunnen genezen...

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#47 Geplaatst 15 januari 2011 - 15:03

Maar soms is het toch gewoon echt (nog) niet duidelijk wat er precies aan de hand is? Dan weet je pas na een volgende echo, 6 maand later, of 2 echo's/1 jaar later wat er precies aan de hand is. Soms moeten ze gewoon het verloop van een afwijking kunnen volgen om te zien hoe ernstig het is?
Jaro zijn hartwand was ook te dik bij een eerste echo. Hoe dat kwam was niet duidelijk, het kon hcm worden. Maar uiteindelijk bleek een jaar later dat zijn hart onder invloed van de atenolol en de medicatie tegen astma genormaliseerd was. Moest het hcm zijn zou de hartwand toch dikker zijn geworden, ondanks atenolol (volgens Bavegems). Conclusie: geen hcm (of andere hartafwijking), wel astma. Geen atenolol meer, wel verder opvolgen natuurlijk.

Allemaal maar om te zeggen: je kan een nieuwe test laten doen bij een betrouwbaardere cardiologe. Maar dan weet je misschien nog niet meer.

Ik hoop dat het niks erfelijks is feroesti, en dat het goed komt met Jeppe. Misschien moet je de mensen even de tijd geven, wacht even met bellen en mailen. En voorlopig toch maar geen nestje meer met dezelfde ouders?

Bewerkt door Nathalie, 15 januari 2011 - 15:04.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#48 Geplaatst 15 januari 2011 - 15:24

Nathalie zei:

Maar soms is het toch gewoon echt (nog) niet duidelijk wat er precies aan de hand is? Dan weet je pas na een volgende echo, 6 maand later, of 2 echo's/1 jaar later wat er precies aan de hand is. Soms moeten ze gewoon het verloop van een afwijking kunnen volgen om te zien hoe ernstig het is?
Jaro zijn hartwand was ook te dik bij een eerste echo. Hoe dat kwam was niet duidelijk, het kon hcm worden. Maar uiteindelijk bleek een jaar later dat zijn hart onder invloed van de atenolol en de medicatie tegen astma genormaliseerd was. Moest het hcm zijn zou de hartwand toch dikker zijn geworden, ondanks atenolol (volgens Bavegems). Conclusie: geen hcm (of andere hartafwijking), wel astma. Geen atenolol meer, wel verder opvolgen natuurlijk.

Allemaal maar om te zeggen: je kan een nieuwe test laten doen bij een betrouwbaardere cardiologe. Maar dan weet je misschien nog niet meer.

Ik hoop dat het niks erfelijks is feroesti, en dat het goed komt met Jeppe. Misschien moet je de mensen even de tijd geven, wacht even met bellen en mailen. En voorlopig toch maar geen nestje meer met dezelfde ouders?

Ik laat het inderdaad even rusten. Ze moeten dit ook waarschijnlijk wel eventjes verwerken en mijn paniekreacties hebben ze nu niet nodig en ze hebben er ook geen boodschap aan.
Die combinatie maak ik voorlopig niet.
Moest het dan eventueel niets erfelijks zijn of als Jeppe zich helemaal normaliseert, dan kan ik binnen twee jaar die combinatie ook nog eens maken indien gewenst. Want ik had heel graag een poesje uit die pracht combinatie aangehouden.