Spring naar inhoud

- - - - -

Sterilisatie Zazou- Plasprobleem Gini

• Log in om te reageren
101 reacties op dit onderwerp
Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#1 Geplaatst 09 januari 2011 - 19:22

Dinsdag om 19u moeten Gini en Zazou'tje naar de da...

Gini moet onderzocht worden :onzeker: .
Hij heeft een nogal vervelende gewoonte :( .
Elke ochtend (school toch, vakantie weet ik niet omdat ik dan altijd uitslaap O:) ) wilt hij naar buiten (katjes slapen s'nachts binnen).
Dan vraagt hij dat meestal eerst aan mij maar ik laat hem eerlijk gezegd niet graag buiten, heb liever dat hij binnen blijft :oops: .
Dan gaat hij naar boven en voor de slaapkamerdeur van mijn ouders janken,
zodat mijn vader opstaat en hem buiten laat.
Maar, als Gini niét buiten gelaten word... plast hij in de zetel :onzeker: .

Mijn ouders zijn er van overtuigd dat het is omdat hij kwaad is omdat hij niet buiten mag, maar ik wil hem toch meenemen naar de da om er zeker van te zijn dat het geen medisch probleem is.

Je zou kunnen zeggen, ja, laat hem dan gewoon buiten als hij dat wilt,
maar ik ben eigenlijk véél geruster wanneer bij de katjes binnen zitten :oops: .

Zazou'tje gaat gesteriliseerd worden, ben wel een beetje benauwd daarvoor :oops: :oops: :oops: . Ik hoop maar dat alles prima gaat gaan :pray: :pray: :pray: .

Bewerkt door Cilia, 11 januari 2011 - 21:04.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 09 januari 2011 - 19:31

Weet je dat jij echt een prachtige poezenmama bent geworden :flower: :flower: :flower: . Het zou inderdaad kunnen dat hij boos is dat hij niet naar buiten mag. Plast hij overdag op de kattenbak?  En we gaan hier allemaal duimen voor de sterilisatie :geluk: :geluk: :geluk:

Geplaatste afbeelding

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#3 Geplaatst 09 januari 2011 - 19:34

Joloka zei:

Weet je dat jij echt een prachtige poezenmama bent geworden :flower: :flower: :flower: . Het zou inderdaad kunnen dat hij boos is dat hij niet naar buiten mag. Plast hij overdag op de kattenbak?  En we gaan hier allemaal duimen voor de sterilisatie :geluk: :geluk: :geluk:
Dankje :oops:
Overdag gaat hij gewoon op de bak, het is eigenlijk alleen dan dat hij het doet :catnoknow .Maar (ik ga nu even doordenken O:) ), mss heeft hij wel een (klein?) blaasprobleem dat zich alleen laat zien wanneer hij stress heeft (stress door binnen te zitten mss?).

Bewerkt door Cilia, 09 januari 2011 - 19:34.

Geplaatste afbeelding

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#4 Geplaatst 09 januari 2011 - 19:36

:geluk: :geluk: :geluk:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#5 Geplaatst 09 januari 2011 - 19:43

Is hij castraat ?
Anders is dat gewoon het probleem, hij bakent zijn terrein af door te urineren. Bij voorkeur buiten, maar als dat niet kan dan maar binnen...

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 09 januari 2011 - 19:45

Het zou goed kunnen dat hij dit doet uit kwaadheid.  Veel succes met de sterilisatie!

Geplaatste afbeelding

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#7 Geplaatst 09 januari 2011 - 19:50

feroesti zei:

Is hij castraat ?
Anders is dat gewoon het probleem, hij bakent zijn terrein af door te urineren. Bij voorkeur buiten, maar als dat niet kan dan maar binnen...

Hij is al een paar maand gecastreerd :catnoknow .
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 09 januari 2011 - 19:59

:geluk: :geluk:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 09 januari 2011 - 20:23

Onze Tigri die kan ik ook niet binnen houden. Hij komt vooral 's avonds of 's nachts vragen om buiten te gaan. Laten we hem niet buiten dan sproeit hij tegen de deur uit colère. Dus laten we hem gewoon naar buiten en hij is gelukkig en wij ook. Wij wonen ook wel heel landelijk met veel veld en grachten.
Filou gaat ook naar buiten maar blijft 's nachts binnen. De 7 anderen gaan voorlopig nog niet naar buiten maar hopelijk komt er deze lente verandering erin doordat we onze tuin gaan beveiligen en kunnen zij ook door de dag als iemand thuis is in de tuin gaan spelen.

Bewerkt door catherine, 09 januari 2011 - 20:23.

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#10 Geplaatst 09 januari 2011 - 20:35

catherine zei:

Onze Tigri die kan ik ook niet binnen houden. Hij komt vooral 's avonds of 's nachts vragen om buiten te gaan. Laten we hem niet buiten dan sproeit hij tegen de deur uit colère. Dus laten we hem gewoon naar buiten en hij is gelukkig en wij ook. Wij wonen ook wel heel landelijk met veel veld en grachten.
Filou gaat ook naar buiten maar blijft 's nachts binnen. De 7 anderen gaan voorlopig nog niet naar buiten maar hopelijk komt er deze lente verandering erin doordat we onze tuin gaan beveiligen en kunnen zij ook door de dag als iemand thuis is in de tuin gaan spelen.

Wij wonen aan een auto weg, net bij een bocht :onzeker: .
Dat is dus niet zo veilig :( .

Ik hoop eerlijk gezegd (erg hé :oops: ) dat het iets medisch is,
dan kan het tenminste verholpen worden met medecijnen of aangepaste voeding enzo ipv hem buiten te laten lopen :onzeker: .
De ultieme oplossing zou natuurlijk zijn om de tuin af te zetten of een kattenren maar dat zien mijn ouders helemaal niet zitten :(
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#11 Geplaatst 09 januari 2011 - 20:58

Eerlijk gezegd Cilia denk ik niet dat het medisch is al hoop ik het voor u ergens wel.
Hij wil gewoon naar buiten, en laat dat voelen op deze manier. Sommige katten kan je nu éénmaal of moeilijk binnen houden als ze het buitengaan gewoon zijn. Wij gaan nu deze lente onze tuin afmaken bovenop de houten afsluiting zodat de andere ook veilig naar buiten kunnen gaan zonder de velden in te trekken. Voor Tigri is er al een oplossing voorzien buiten de tuin dan geraken kan hij op 1 plaats onder de houten platen door, en binnenkomen kan hij gewoon over het raster kruipen. Als dan de andere poezels buiten gaan sluit ik dat gat af en uitkruipen over het raster kunnen ze niet. ( normaal gezien niet) :s

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 10 januari 2011 - 14:31

:geluk: :geluk: :geluk: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#13 Geplaatst 10 januari 2011 - 18:54

Tja, we zullen dinsdag wel zien wat de da zegt zeker :onzeker: .
Ik heb aan de telefoon gezegt dat ik mijn kater wil laten onderzoeken (klinkt trouwens echt grappig als je dat luidop zegt :lachen: ), maar hij heeft daar niet op doorgevraagd...
Wat gaat hij eigenlijk doen om te kijken of het iets medisch is?
Bloed trekken ofzo?
Geplaatste afbeelding

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#14 Geplaatst 10 januari 2011 - 20:40

:anyone:

Cilia zei:

Tja, we zullen dinsdag wel zien wat de da zegt zeker :onzeker: .
Ik heb aan de telefoon gezegt dat ik mijn kater wil laten onderzoeken (klinkt trouwens echt grappig als je dat luidop zegt :lachen: ), maar hij heeft daar niet op doorgevraagd...
Wat gaat hij eigenlijk doen om te kijken of het iets medisch is?
Bloed trekken ofzo?

Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 10 januari 2011 - 20:53

Voor dit soort problemen zou je bijna een plasje moeten kunnen opvangen en meenemen...

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo