Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Nisaba's 4 kittens - Nieuwe foto's p14

• Log in om te reageren
216 reacties op dit onderwerp
Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 09 januari 2011 - 22:01

Nisaba is zwanger ! te vroeg ja !

Even een korte situatieschets van wat er gebeurd is.
Nisaba was al sinds de maand juli telkens ze Maicis zag krols. Als ik haar boven hield ging dat na een 10tal dagen over maar het probleem was altijd vanaf het moment dat zij Maicis een uurtje zag was zij zeer hevig krols. Dus ik heb het contact zoveel mogelijk vermeden. In oktober toen ik naar Frankrijk was en mijn tante de katten kwam verzorgen had ik zelfs de deur van de woonkamer met de sleutel afgesloten en moest zij altijd binnen voor de ene groep via de tuin en voor Nisaba en Chidi via de voordeur. Geen gemakkelijke situatie voor mijn tante. Maar alle voorzorgen genomen die moesten.

Ik was van oordeel dat Maicis nog niet dekte maar blijkbaar is dat niet zo. Alhoewel hij de poezen toch niet lastig valt! Hij blijt nog altijd een gentleman. 's Morgens doet hij wel zijn ronde om te gaan verkennen of de castraten :d nog niet krols worden

Als ik ga werken zet ik altijd de 2 open poezen buiten de woonkamer, maar met Maicis zijn verjaardag is mama enkele zaken bij mij in huis komen leggen en heeft zij de deur naar de woonkamer niet goed dichtgedaan. Het gevolg is dat Nisaba die sinds juli bijna om de week krols liep bij Maicis is geraakt.Toen ik 's avonds thuis kwam om 21h van mijn werk ben ik eerst gaan eten bij mijn ouders die naast de deur wonen.
Als ik de woonkamer binnenkwam was hij juist bezig haar aan het dekken, zij krijste niet maar begon wel onmiddellijk zich te rollen en te wassen!
Nisaba is dus blijkbaar een stille poes als zij gedekt wordt (blijkt ook uit de ervaring vorig jaar bij Jolanda)

Gevolg : Nisaba is zwanger (wel een aantal maanden te vroeg.) hierover komt meer verduidelijking in het topic met kittentijd.

Dat zij een hele dag samen zaten was al eens eerder gebeurd maar zonder gevolg (toen was papa komen toezicht houden op werken die hier gebeurden).

Ik heb lang getwijfeld of ik dit wel zou plaatsen op KS want commentaar zal er wel komen!

Ik heb om te beginnen contact opgenomen met de fokster van Nisaba om haar uit te leggen wat er gebeud was en mijn voorstel om haar een spuitje te laten geven om te aborteren. Zij vond dit niet echt een goed idee en is voorstander van haar gewoon te laten bevallen aangezien er toch behoorlijk wat tijd tussen de beide bevallingen zit nl 8, maanden. Ik heb dit achteraf ook met de DA besproken en ook zij waren er niet voor te vinden om te aborteren daar er geen medische redenen zijn. Behalve het feit dat wij bepalen dat er een jaar moet gewacht worden tussen beide zwangerschappen. Hier zal het nu bijna 3,5 maanden te vroeg zijn.

Waarom heb ik geen pil gebruikt. Alle 3 de DA van de praktijk waar ik ga zijn tegen het pil gebruik en schrijven het bijgevolg ook niet voor. Bij de apotheken hier moet je ook niet gaan om de pil te krijgen voor katten want om een of andere rede zijn er afspraken gemaakt tussen DA en Apotheken om geen medicijnen te verkopen zonder voorschrift!

Maicis heeft wel een heel leuke verjaardag gekregen! en nu zorgt hij heel erg goed voor haar. Ik heb niet echt de indruk dat zij schade ondervindt van het feit dat zij vrij snel terug zwanger was, in tegendeel ze straalt gewoon en voor het eerst in 2 jaar staat zij daar als Ik Nisaba en laat zij zich niet intimideren door Loesje en Mira! (ook wel dank zij het beschermend gedrag van Maicis)

Bewerkt door Randa, 12 maart 2011 - 22:17.

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#2 Geplaatst 09 januari 2011 - 22:09

zo'n groot drama lijkt me dat toch niet? Gefeliciteerd zou ik zo zeggen :flower: ;)

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 10 januari 2011 - 13:39

Van harte gefeliciteerd met de zwangerschap Mireille :flower:
Dat beloven weer prachtige schatjes te worden.

Het is misschien een beetje te vroeg, maar je kan er ook niet aan doen hè. Je hebt hard opgelet, en Maicis heeft zodra hij ook maar even de kans zag, snel toegeslagen ;)

Aborteren lijkt mij idd ook niet zo gezond, vooral omdat het de bedoeling is dat Nisaba later nog kindjes kan krijgen.

Komt vast wel allemaal goed :hug: , waarschijnlijk is het nu zelfs beter voor Nisaba, want de ene krolsheid na de andere lijkt me ook niet zo gezond ;)

Ik duim voor nog een goed verder verloop van de zwangerschap en een goede vlotte bevalling :geluk: Ik ben erg benieuwd naar al dat moois in de buik van Nisaba :love4:

Bewerkt door Marina, 10 januari 2011 - 14:07.

Geplaatste afbeelding

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#4 Geplaatst 10 januari 2011 - 13:46

Misschien een beetje te vroeg, maar lijkt wel allemaal goed te komen.
Proficiat met de zwangerschap.
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 10 januari 2011 - 14:03

Je hebt gedaan wat je kon doen om een dekking te voorkomen, en heb al vaker gehoord dat er DA's zijn die uit reactie omdat ze tegen de kattenpil zijn, deze niet meer willen voorschrijven. Dus geen reden tot commentaar volgens mij. Als Nisaba er lichamelijk klaar voor lijkt, dan zie ik niet in waarom de baby's niet gewoon geboren zouden mogen worden. Je bent uiteindelijk ook nog altijd met levende wezens bezig en dan loopt nu eenmaal niet alles altijd zoals je het plant.

Gefeliciteerd met de zwangerschap!

Bewerkt door Karolientje, 10 januari 2011 - 14:05.

Geplaatste afbeelding

Guest_scolu_*
Guest_scolu_*

#6 Geplaatst 10 januari 2011 - 14:04

Spannend, gefeliciteerd !

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 10 januari 2011 - 17:03

Het is inderdaad spannend, de geboorte van de kittens in nl al binnen 10 dagen.
want Maicis zijn verjaardag was op 16 november.  Volgende week woensdag zou ze in principe moeten bevallen.  Vorige keer was zij keurig op tijd en volgens haar fokster was mama Fiorella ook altijd heel mooi op tijd.
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

veerlec
veerlec
  • 538 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 10 januari 2011 - 17:43

Gefeliciteerd ... alvast een goeie bevalling gewenst ! :geluk:

Enne ... fotootjes van mama en papa ... ? O:)

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 10 januari 2011 - 18:18

Dat wordt weer een spannende tijd voor jullie!  Veel succes met de komende bevalling!

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 10 januari 2011 - 18:28

Van harte gefeliciteerd Mireille! :flower:
Het zullen mooie beebs worden! :loveshower:

DenizMehtap
DenizMehtap
  • 2.768 berichten

#11 Geplaatst 10 januari 2011 - 20:35

Gefeliciteerd Mireille! :flower: :flower:

scully
scully
  • 1.884 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 10 januari 2011 - 20:51

:cheer: :cheer: *op naar weer een supernestje :thumb: :thumb:
Nisabatje gaat dat wederom super doen, proficiate alvast! :heart:

Geplaatste afbeelding

Pootjes van de Blooterikjes :hart: Cattery DeKuChaDuSa

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 10 januari 2011 - 21:12

Proficiat met de toekomstige kleintjes :)
Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!

Ciske
Ciske
  • 699 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 11 januari 2011 - 12:28

:flower: ik ben heel benieuwd naar het nestje, alvast proficiat

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 11 januari 2011 - 14:24

:thumb: :thumb: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens