Spring naar inhoud

- - - - -

Taco diarree!!

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 09 januari 2011 - 22:53

Gister was ik overdag de hele dag weg. Savonds rond 7 uur kwam ik thuis, toen ik binnen kwam rook ik al een vieze geur, maja hij kon ook net gepoept hebben. Kom ik in de slaapkamer zie ik dat hij dus op het bed gepoept heeft...diarree dus. Niet erg fijn thuis komen. Meteen alles verschoont. Verder was hij gewoon zo actief als tijd. Savonds gingen mn vader en ik gourmetten, dus hij en mn andere kat kregen natuurlijk wat vlees ervan (rauw kilpfilet). Rond half 12 dat ik naar bed wilden begon Taco ineens vet raar en luid te miauwen en jah hoor vervolgens kotst hij alles eruit (zag de stukjes kipfilet nog zitten). Daarna heeft ie nog wat overgegeven, maar niet zoveel. Vanochtend rook ik in de slaapkamer nog steeds die vieze poeplucht (rook ik snachts ook al), dus ik onder mn bed kijke...ja daar lag het dus ook...lekker meteen alles dweilen haha!!

Nu moet ik zeggen dat hij sochtends wel koffiemelk heeft gehad en ik vermoed dat hij daar niet zo goed tegen kan...dus vandaar dat ie misschien diarree had, maja toch wel apart dat hij het niet heeft kunnen ophouden tot aan de kattenbak. (het zou ook kunnen dat het mn andere kat is geweest, maar heb sterk het vermoeden dat het Taco was).

Gelukkig is vandaag alles goed gegaan, nog wel een beetje diarree...maar verder niets. Hij krijgt nu enkel brokjes en rauw vlees (runderhart...kipfilet maar ff niet aangezien hij dat gister uitgekotst heeft)
Dus ik hou het maar even goed in de gaten. Heb geen zin om straks weer alles schoon te gaan maken :d

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#2 Geplaatst 09 januari 2011 - 22:58

Oei, koffiemelk zou ik nooit of te nimmer geven. Maar los daarvan, veel geluk en hopelijk raakt het snel opgelost. Ik geef al eens wat rijstwater en een lepeltje magere natuur yoghurt als de darmpjes opspelen.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 09 januari 2011 - 23:01

Ik geef koffiemelk als ze ziek zijn om ze aan te sterken en soms ook om hun medicatie erin te mengen, maar overdrijf niet.
Tot nu toe is dit altijd goed gegaan. Maar dat hij ook zou overgeven van de koffiemelk vind ik toch raar.
Mss is een griepje, hou hem maar in het oog en als het niet beterd effe tot bij de da gaan.

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#4 Geplaatst 09 januari 2011 - 23:07

catherine zei:

Ik geef koffiemelk als ze ziek zijn om ze aan te sterken en soms ook om hun medicatie erin te mengen, maar overdrijf niet.
Tot nu toe is dit altijd goed gegaan. Maar dat hij ook zou overgeven van de koffiemelk vind ik toch raar.
Mss is een griepje, hou hem maar in het oog en als het niet beterd effe tot bij de da gaan.

Echt waar? Zit er dan niet te veel room en lactose in die koffiemelk? Maar ik dacht inderdaad ook niet dat dit de reden was, eerder wat stress omwille van de drukte. Maar ook dit is maar een gok :catnoknow

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 09 januari 2011 - 23:08

catherine zei:

Jah ik weet dat van gewoon melk mn katten sowieso diarree krijgen...van koffiemelk dacht ik van niet eigenlijk, maja ik weet het niet. Jah dat ie overgegeven heeft is ook wel raar, maar moet zeggen dat ie wel aardig wat vlees achter elkaar heeft gegeten hoor...mn vader is altijd zo van een stukje vlees geven (dus hij zal ook wel iets anders dan kipfilet gehad hebben).

Ik hou het zeker in de gaten. Vandaag heeft hij nog niet overgegeven en hij eet en drinkt gewoon normaal en is super actief!! Dus ik maak met niet echt zorgen nog...mocht ie vandaag of morgen weer gaan spugen dan zal ik inderdaad even naar de DA gaan. Dan heeft ie vast last van zn darmpjes of maag!

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 09 januari 2011 - 23:09

papaver zei:

Echt waar? Zit er dan niet te veel room en lactose in die koffiemelk? Maar ik dacht inderdaad ook niet dat dit de reden was, eerder wat stress omwille van de drukte. Maar ook dit is maar een gok :catnoknow

Volgens mij is het lactose gehalte in koffiemelk vrij laag. Hoorde dat als je geen kittenmelk in huis hebt (om te flessen), je ook koffiemelk kunt geven. Maar ik ben geen kenner verder, en de ene kat zal er wel gevoeliger voor zijn dan de andere.

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#7 Geplaatst 09 januari 2011 - 23:14

chanatas zei:

Volgens mij is het lactose gehalte in koffiemelk vrij laag. Hoorde dat als je geen kittenmelk in huis hebt (om te flessen), je ook koffiemelk kunt geven. Maar ik ben geen kenner verder, en de ene kat zal er wel gevoeliger voor zijn dan de andere.

Dan lijkt het me wel in orde ;) . Hopelijk blijft het bij die éne keer en is het katje terug in orde 8) !

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 10 januari 2011 - 14:29

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 10 januari 2011 - 15:06

Nou hij heeft niet meer overgegeven en vanochtend ging hij op de bak en had hij geen diarree meer :LOL: Was nog wel een beetje een rare kleur, maja dat komt wel weer goed!!!

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 10 januari 2011 - 15:07

chanatas zei:

Nou hij heeft niet meer overgegeven en vanochtend ging hij op de bak en had hij geen diarree meer :LOL: Was nog wel een beetje een rare kleur, maja dat komt wel weer goed!!!

:thumb: :thumb: :thumb:

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 11 januari 2011 - 20:45

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#12 Geplaatst 11 januari 2011 - 20:46

Gelukkig maar 8) !

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#13 Geplaatst 11 januari 2011 - 21:12

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 11 januari 2011 - 21:28

:thumb: :thumb:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding