Spring naar inhoud

- - - - -

Is felix vis in gelei [natvoer] slecht?

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 10 januari 2011 - 12:17

M'n kittens van 6 maanden zijn dol op Felix vis in gelei.
Al het andere soort eten die ik heb gegeven lusten ze niet zoals Whiskas, Joline, Gourmet, Kittekat bij natvoer.

Droogvoer Fokker vinden ze smerig, dus dat grote zak ga ik doneren bij een Dieren asiel. Net als de andere boven genoemde merken, heb ik 8 blikken, 2 zakken droogvoer, 4x4 pakjes, 4 dozen kittenversheidspakjes.

Mijn vrienden noemen mij een gek omdat in de kast meer kattenvoedsel zit ipv mijn eigen boodschappen, dat ik leef alleen voor m'n katten etc.
Ik ben eenmaal zo'n stomme miep die bij de supermarkt of dierenspeciaalzaak aanbiedinkjes ga kopen! Ik denk dan: dat lijkt lekker voor m'n kat!

De merken die ik hierboven heb genoemd zijn allemaal miskopen.

De droogvoer uitkomst was voor mij Royal Canin! En de natvoer Felix vis in gelei.

Ik ben van plan om m'n katten elke 10 uur ochtend en 10 uur savonds 50g vis in gelei te geven.
Ze eten het netjes op en ik ben erg tevreden mee!
Nu ben ik bij zooplus aan het kijken en zag iets wat ze niet in speciaalzaken of supermarkt verkopen, namelijk in 4 soorten vis smaken in gelei.

Het ruikt ook aangenaam en ik denk of zie dan dat er echte visstukjes in zitten. Of is dat een illusie?

Of ben ik aan het overdrijven :s Is commercieel voedsel als felix echt zo slecht?

Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Guest_Sofya_*
Guest_Sofya_*

#2 Geplaatst 10 januari 2011 - 12:26

goohh daar zijn al zoveel ideetjes over uitgewisseld ... ik weet het zelf niet meer. Maar ik vermoed dat het geen topkwaliteit is.
Die van ons haalt er in alle geval zn neus voor op en zweert bij gourmet à la carte.
Ik denk dat je vooral op de pakjes moet gaan vergelijken qua ingrediënten, vetgehalte etc.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 10 januari 2011 - 12:27

Tja, hier krijgen ze het nooit meer. De stoelgang stonk (net als bij Whiskas en dergelijke) uren in de wind als ze vroeger wel eens wat natvoer van Felix kregen.

Waarom ook geen natvoer van een beter merk geven? Er bestaat ook natvoer van Royal Canin en Hills. Porta 21 en Almo Nature bvb zijn nog betere merken. Zelf ben ik echt geen fan van die supermarktmerken. Bij ons krijgen ze helemaal geen blikvoer meer, maar is dat helemaal vervangen door rauw vlees en rauwe vis. Is nog eens stukken beter en dat zie je echt aan de stoelgang en hun vachten.

Maar je doet er natuurlijk mee wat je wil. :)
Geplaatste afbeelding

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#4 Geplaatst 10 januari 2011 - 12:39

Hier stonken ze ook enorm van felix natvoer.
Bij zooplus heb je bijv. schmussy, is echt totaal niet duur en volgens mij toch beter dan Felix en dat soort merken. Hier vinden ze het in elk geval heerlijk :)

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#5 Geplaatst 10 januari 2011 - 12:50

De mijne eet ook Gourmet a la carte,maar ondanks de chique naam is dit geen kwalitatief voer,hetzelfde als felix of whiskas.Maar ik vermoed omdat de mijne vers vlees en kwalitatieve brokken krijgt het niet zo erg is.Ik vergelijk het met junkfood,wij eten dat ook soms,zolang het niet overdreven is,stoort het mij niet.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 10 januari 2011 - 14:56

Kijk eens naar de ingrediënten lijst op de verpakking. Als eerste zou er een percentage vis/vlees moeten staan, en hoe hoger het percentage hoe beter. Ik dacht wel dat poezen vooral vlees-eters zijn en dat vis wel mag, maar niet meer dan 2 keer in de week.

Bewerkt door PeggyJ, 10 januari 2011 - 14:56.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 10 januari 2011 - 15:14

Nja als je dan toch droog voer Royal Canin geeft....
Felix is gewoon hetzelfde als whiskas en al die andere dingen hoor.
Zie er totaal geen verschil in...
Ik gaf vroeger ook whiskas hoor,ik kende niets anders en zag er geen probleem in.
Maar nu ze het niet meer krijgen merk ik wel dat ze veel gezonder zijn.
Trigger blinkt meer... De kattenbak riekt niet meer zo fel...

Maar dat hangt van kat tot kat af.
Op Porta21 natvoer deden ze het hier ook alles behalve goed,en dat is dan 'zogezegd' al het beter natvoer.
Ik geef nu alleen nog maar brokken vn RC en haaksbarf of carnibest.
En ze doen het beter dan ooit nu :)

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#8 Geplaatst 10 januari 2011 - 15:22

Felix:
Zalm: Vlees en dierlijke bijproducten, plantaardige eiwitextracten, vis en bijproducten van vis (min. 4% zalm), suiker, mineralen.
Schol: Vlees en dierlijke bijproducten, plantaaridge eiwitextracten, vis en bijproducten van vis (min. 4% Schol), suiker, mineralen.
Kabeljauw: Vis en bijproducten van vis, plantaardige eiwitextracten, vlees en bijproducten van vis (min. 4% Kabeljauw), suiker, mineralen.
Tonijn: Vlees en dierlijke bijproducten, plantaardige eiwitextracten, vis en bijproducten van vis (min. 4% Tonijn), suiker, mineralen.

Schmusy:
Samenstelling:
tonijn & groente:
vis en visnevenproducten (waarvan 100% tonijn), groente (min. 5%), mineraalstoffen.
tonijn & sardientjes
vis en visnevenproducten (waarvan 50% tonijn, waarvan 50% sardientjes), mineraalstoffen.
tonijn & rijst:
vis en visnevenproducten (waarvan 100% tonijn), granen (waarvan 100% rijst), m
ineraalstoffen.

Tja een kleine vergelijking die ik maak.
Felix is bagger, vergelijk het als een mc. donalds voor de mens. Het kan dagelijks, gezond?
Als ik alleen al naar de samenstelling kijk, dan weet ik al voldoende.
Schmusy, 100% vis.  En Felix slechts 4% met suiker. Suiker kan een kat niet verteren  dat komt er dus in een kattenbak weer uit in de vorm van stinkende drollen.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 10 januari 2011 - 17:30

@ Peggy

Een mooie banner!!!!!!

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 10 januari 2011 - 17:57

Er zijn veel boerderij-katjes die leven van brood in melk en die ook 100 jaar worden.

Zelf eten we ook niet altijd even gezond en toch is dat net het lekkerste.

Hier krijgen ze ook op hun bord wat ze lekker vinden... vandaag is dat een zakje Whiskas, morgen een potje Royal Canin en overmorgen een kalkoenennek. :h

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 10 januari 2011 - 18:26

dolfjeweerwolfje zei:

@ Peggy

Een mooie banner!!!!!!

Ik zie die nu pas: prachtig :love3:

Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 10 januari 2011 - 18:53

dorien_951 zei:

Er zijn veel boerderij-katjes die leven van brood in melk en die ook 100 jaar worden.

Er zijn ook mensen die elke dag een pakje sigaretten roken en die 90 worden, daarom is roken vast gezond.Geplaatste afbeelding

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#13 Geplaatst 10 januari 2011 - 20:07

Ik geef mijn Petrol één zakje felix sensations per dag, en daarnaast brokken RC of Purina One. Waarom ik deze merken geef ookal zijn ze niet zo gezond?... Petrol laat de rest gewoon staan..

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#14 Geplaatst 10 januari 2011 - 22:52

Laten we het zo zeggen: als ze iets anders ook willen eten (wel wat aandringen!) dan geef je beter iets anders. Willen ze iets anders écht niet, dan ben je beter om toch wat felix te geven omwille van het vocht dat erin zit.

Persoonlijk zou ik dan RC, Hills, Schmusy, of nog beter Applaws of Almo Nature ofzo proberen. Hier haal ik heel goede resultaten met RC en Pro Plan. Applaws e.d. vind Zwartje niet lekker (eigenlijk is dat anders betere kwaliteit hoor, maarja).

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 11 januari 2011 - 00:09

okay mensen! ik ga schmusy uitproberen <3
Geplaatste afbeelding