Spring naar inhoud

- - - - -

Morgen worden mijn kleine ventjes geholpen..

• Log in om te reageren
42 reacties op dit onderwerp
Guest_Ashley_*
Guest_Ashley_*

#16 Geplaatst 10 januari 2011 - 20:01

Klopt Cilia...vorig jaar is Ashley ook geholpen en daar was ik ook zo bang voor,maar dat is ook reuze meegevallen.
Klein sneetje had ze en sávonds was ze alweer aan het spelen!
Maar het blijft altijd spannend.
:geluk:

Guest_Ashley_*
Guest_Ashley_*

#17 Geplaatst 11 januari 2011 - 06:47

Zit al vanaf 5:45 op pfffff kon niet meer slapen...heb een spastische darm en die speelt nu aardig op met al die spanningen..
Maak me vast druk om niets en tegen de avond zal ik vast denken...was dit alles hihihi
Duimen jullie vandaag mee dat alles goed gaat? :thumb:

Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#18 Geplaatst 11 januari 2011 - 06:59

Ik duim zeker mee! :thumb:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#19 Geplaatst 11 januari 2011 - 12:02

:thumb: :thumb: :thumb:

Guest_Ashley_*
Guest_Ashley_*

#20 Geplaatst 11 januari 2011 - 12:04

Nog een uurtje dan mag ik ze weer ophalen :loveshower:
Bedankt voor de duimpjes :thumb:

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#21 Geplaatst 11 januari 2011 - 18:05

En, is alles goed gegaan? :)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Guest_Ashley_*
Guest_Ashley_*

#22 Geplaatst 11 januari 2011 - 18:10

@ Cilia Ja hoor gelukkig wel!!
Snowy is op dit moment weer aan het spelen met zijn muisje..maar die heeft een andere verdoving gekregen omdat hij een kruising birmaan is..en Beer is nog suf staat nog niet vast op zijn pootjes..heeft net wel wat gedronken dus gaat de goede kant op...
Succes hoor strakkies!!! ik zal voor jou ook duimen :thumb:

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#23 Geplaatst 11 januari 2011 - 18:14

Super :thumb: :thumb: :thumb: Beer zal waarschijnlijk weer snel helemaal de oude zijn :d
Waarom is er eigenlijk een andere verdoving bij heilige birmaan katjes? :)
Geplaatste afbeelding

Guest_Ashley_*
Guest_Ashley_*

#24 Geplaatst 11 januari 2011 - 18:25

Birmanen en volgens mij ook de ragdoll kunnen nogal heftig reageren op gewone narcose..weet ook niet precies hoe dat komt hoor? Snowy kreeg na de ingreep ook een prikje om hem gelijk uit de narcose te halen vandaar dat hij alweer bijna de oude is..
Hoop inderdaad dat Beer zich ook weer snel beter gaat voelen..hij ligt er nu zo zielig bij :love3:

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#25 Geplaatst 11 januari 2011 - 18:27

Ashley zei:

Birmanen en volgens mij ook de ragdoll kunnen nogal heftig reageren op gewone narcose..weet ook niet precies hoe dat komt hoor? Snowy kreeg na de ingreep ook een prikje om hem gelijk uit de narcose te halen vandaar dat hij alweer bijna de oude is..
Hoop inderdaad dat Beer zich ook weer snel beter gaat voelen..hij ligt er nu zo zielig bij :love3:

Is dat dan gasnarcose ofzo? :)
Geplaatste afbeelding

Guest_Ashley_*
Guest_Ashley_*

#26 Geplaatst 11 januari 2011 - 18:29

Nee hij kreeg gewoon een prikje in zijn bil en beer kreeg een prikje in zijn nek

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#27 Geplaatst 11 januari 2011 - 18:40

Bij onze dierenarts is verdoven altijd hetzelfde, dus met gas. Het maakt niet uit om welke kleur of ras het gaat.
Ze zijn er achteraf niet misselijk van en zijn ook sneller weer helemaal wakker.
Naomi en Elliot zijn ook pas gecastreerd en dit heeft eigenlijk totaal geen problemen opgeleverd. Wij deden hen binnen om 8.30 u en om 11.00 u waren ze beiden alweer thuis.
Bij Naomi (poes) zaten er 3 draadjes in, de wonde was ook gelijmt met een wondlijm. Die draadjes zaten keurig los na 10 dagen en kon ik zeer eenvoudig zelf verwijderen. Nu zijn we 12 dagen verder en je voelt er dus al helemaal niets meer van, een klein sneetje van zo'n 3 cm dat al bijna geheel verdwenen is, geen harde bobbel of wat dan ook te bemerken. Nu moet enkel nog de vacht terug groeien, dat duurt wat langer :)
Bij Elliot (kater) is er helemaal niets van te zien en hebben we ook niets gemerkt.
Hij was meteen weer geheel in z'n normale doen. Uitwendig merk ik zelfs geen verschil. Met z'n lange haar zag je die ballen voorheen toch ook niet hangen. :ha :ha

De techniek staat niet stil !!!
Wat een verschil bij enkele jaren geleden.
Bij onze eerste castraat poes zowat 14 jaar geleden,( bij onze toemalige htk), was dat wel even wat anders. Zij is toen een ganse nacht ziek geweest van de verdoving en er zaten serieus wat draden in die ik zeer moeilijk kon verwijderen. De wonde ging ook licht open op de plaatsen waar geen draadje zat, ze moest zelfs een kraagje om zodat ze die draadjes er niet uit kon bijten. En er vormde zich een harde bult aan de wonde die heel lang tijd nodig had om weg te trekken.

Onze htk kater onderging toen ook een castratie en bij deze moesten zelfs de draadjes na een week er nog uitgehaald worden. Ook hij heeft de hele avond erg wankel rond gelopen en liep eerst ook wijdsbeens.

En dat dus bij dezelfde dierenarts als waar we nu gaan.
Gewoon een andere en nieuwe techniek en betere verdoving en wat een verschil !! De tijd staat dus niet stil en ook de gezondheidszorg voor huisdieren gaat grote stappen vooruit !

Guest_Ashley_*
Guest_Ashley_*

#28 Geplaatst 11 januari 2011 - 18:45

Ow dat is helemaal super Feroesti!
Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben..is die narcose die Snowy heeft gehad,waarom ze die niet bij beer ook deden....dat ben ik eigenlijk helemaal vergeten te vragen stom zeg!
Dan had beer zich misschien ook nu al beter gevoeld...

Guest_sjaak_*
Guest_sjaak_*

#29 Geplaatst 11 januari 2011 - 18:48

Ashley zei:

Morgen is het zover,Beer en Snowy gaan hun balletjes afstaan..
Vind het toch wel weer heel spannend en heb nu al een raar gevoel in mijn onderbuik..
Hopen dat alles goed gaat..

hoi ashley is zo gebeurt voor je het weet kan je ze weer op halen

sterkte :hug:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#30 Geplaatst 11 januari 2011 - 19:22

Ashley zei:

Ow dat is helemaal super Feroesti!
Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben..is die narcose die Snowy heeft gehad,waarom ze die niet bij beer ook deden....dat ben ik eigenlijk helemaal vergeten te vragen stom zeg!
Dan had beer zich misschien ook nu al beter gevoeld...

Waarom ?? Om de prijs te drukken.
Meerdere spuiten kosten nu eenmaal wat meer en dat rekenen dierenartsen niet zo graag door als het niet hoeft.
Men heeft verschillende verdovings spuiten en bij bepaalde is het ook gemakkelijk weer wakker te spuiten, bij andere zaken moet de verdoving vanzelf uitwerken.
Wat het beste is, ik weet het niet... Maar bij de meer gevoelige rassen, kleurslagen neemt men liever geen risico en spuit men zeker liever meteen wakker.  Zodat de kat zeker terug helemaal wakker is als ze vertrekt.
Natuurlijk is het ook zo dat de ene kat later de operatie onderging dan de andere. Dus is het ook normaal dat kat 1 sneller terug wakker is.

Zo'n gasnarcose toestel is zeer duur en niet alle dierenartsen kunnen dat zomaar terug verdienen. Bij groepspraktijken of in grote steden lukt dat wel en sommige dierenartsen investeren ook wel graag in zoiets.
Maar niet alle dierenartsen kunnen dat zomaar aan, vandaar dat toch ook nog veel met spuiten verdoofd wordt.

Er zit waarschijnlijk ook wel een verschil in prijs bij bepaalde verdovingen ?
Ik weet niet hoeveel u betaald hebt voor de castratie ?
Wij betaalden 110 euro voor de poes en 55 euro voor de kater.
We krijgen wel een deel terug van stad omdat hier het castratieproject loopt, maar hoeveel is af te wachten. (heb het betalingsbewijs nog niet binnen gedaan)