Spring naar inhoud

- - - - -

Slapjes

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
Guest_Jesske_*
Guest_Jesske_*

#1 Geplaatst 10 januari 2011 - 16:58

Vanmorgen viel me meteen op dat onze Professor (gecastreerde kater van 9 maanden) anders deed dan anders; normaal staat hij te wachten tot ik opsta aan de slaapkamerdeur en volgt hij me daarna overal; en nu was hij heel kalm en ging hij overal maar wat liggen. We hebben een maand geleden ons kattinetje van 7 maanden moeten afgevan aan FIP en bij haar was haar lusteloosheid het eerste wat ik opmerkte dus ik was meteen in paniek.
Nu ik thuiskwam van het werk zag ik dat hij wat moeite had om ergens bovenop te springen en het leek ook alsof hij moeilijk kon wandelen. Ik belde naar de dierenarts en die zei dat het kon dat hij zich bezeerd heeft door ergens slecht vanaf te springen en dat ik het een paar dagen in het oog moet houden of het niet verslechtert.
Nadien viel mijn frank dat hij ook de laatste tijd soms zo raar doet als je aait: wanneer je normale druk uitoefent om hem te aaien, deukt zijn rug zo in; hij volgt als het ware de beweging die je maakt.
Iemand enig idee wanneer een kat dat doet?

Bewerkt door Jesske, 10 januari 2011 - 20:36.

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#2 Geplaatst 10 januari 2011 - 17:03

Als je er echt niet gerust in bent zou ik toch al sneller naar de da gaan. Al was het gewoon om hem volledig te laten onderzoeken.

Zita haar rug beweegt ook mee als ze loopt en ik haar ondertussen aai dus ik vermoed niet dat dat iets abnormaal is

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 10 januari 2011 - 17:05

Ik zou toch ook naar de DA gaan hoor. Als baasje voel je het direct aan als er iets mis is. Je instinct volgen en bij de DA een onderzoek laten doen. Is het niets, dan is het niets, is het iets dan kan je tenminste daarop voort.
Geplaatste afbeelding

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#4 Geplaatst 10 januari 2011 - 17:38

Ga naar de da, je kat heeft misschien gewrichtspijn of zijn rug of bekken bezeerd.

Wel raar dat de da niet zegt om het toch eens na te kijken als het baasje zich ongerust voelt

Guest_Jesske_*
Guest_Jesske_*

#5 Geplaatst 10 januari 2011 - 20:38

ben toch naar de dierenarts gegaan ja; hij wilde ook niet spelen.
hij had 40,4 graden koorts. Waarschijnlijk een virusje... en daardoor ook spierpijn.
Hij heeft iets koortsverlagend gekregen en een antibioticum dat wat ontstekingsremmend werkt, waar het ook geïnfecteerd is. Morgen koorts meten en indien nog verhoging moet ik een siroopje met antibiotica geven.
laat ons hopen dat het gauw opgelost is en dat dit weer geen voorbode is van die rot-FIP :(

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#6 Geplaatst 10 januari 2011 - 20:44

Vlugge beterschap voor hem!! :thumb: :hug

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#7 Geplaatst 10 januari 2011 - 20:45

beterschap profje ! :(
Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 10 januari 2011 - 20:46

:hug: :hug: :hug:

Veel beterschap! :duim: :duim: :duim:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#9 Geplaatst 10 januari 2011 - 21:50

Veel beterschap gewenst, voor je mannetje!

Guest_Jesske_*
Guest_Jesske_*

#10 Geplaatst 11 januari 2011 - 17:53

ik blijf zo ongerust dat het FIP gaat blijken te zijn hé... er zijn verder geen symptomen behalve die koorts en lusteloosheid; maar nadat we Martini eraan verloren zijn; denk ik echt telkens het ergste :catsad

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 11 januari 2011 - 20:31

:rub: :rub: :rub: , hopelijk is hij vlug weer beter zodat je gerust kan zijn :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Sofya_*
Guest_Sofya_*

#12 Geplaatst 11 januari 2011 - 20:40

ooohhh, ik duim zo hard mee!
Dit mag en kan gewoon niet hé!
Sterkte en hou ons op de hoogte!!
duim duim duim

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#13 Geplaatst 12 januari 2011 - 10:25

En hoe gaat het nu met Professor?

Guest_Jesske_*
Guest_Jesske_*

#14 Geplaatst 12 januari 2011 - 10:47

helaas nog niet veel beterschap, gisteren eerste keer metacam gegeven. volgens de DA zou hij zeker vrijdag beter moeten zijn... ik hoop het zo... ik vertrek zondagmorgen op reis voor een paar dagen (vriend blijft wel thuis), ik hoop echt dat ik met een gerust hart kan vertrekken... en zo bang

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 12 januari 2011 - 11:12

Beterschap voor het manneke :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi: