Spring naar inhoud

- - - - -

Belgische politiek

• Log in om te reageren
41 reacties op dit onderwerp
saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 15 januari 2011 - 14:40

Louise zei:

Wat een irritant persoon zeg! Vindt zichzelf duidelijk héél grappig en gevat. Not.

Hier ben ik het nu volledig mee eens. Heb zelfs niet tot het einde van het filmpje kunnen kijken, zo nerveus word ik van diene kwibus. Nog nie redelijk omhoog gevallen!
Geplaatste afbeelding
Groetjes en poezekopjes, Sarah

De Witte poes
De Witte poes
  • 45 berichten

#17 Geplaatst 17 januari 2011 - 03:23

:catscratchhead :louche:  en nu rustig nadenken en vooral stokken in de wielen steken bij de anderen. :twisted:

Guest_Beau_*
Guest_Beau_*

#18 Geplaatst 23 januari 2011 - 00:16

Zo na dit filmpje snap ik ook wat beter wat er allemaal aan de hand is 8)

Ik wist wel dat er al jaren problemen zijn tussen het franse en het nederlandse gedeelte (om het zo maar even te noemen). Maar ik wist dat het pas ECHT HEEL ERG was toen ik laatst op het nieuws zag/in de krant las dat Nederland en Frankrijk een brug OVER Belgie aan het bouwen zijn, zodat wij Belgie volledig kunnen gaan negeren :s

en ik dacht dat echt niet goed is he, dat gaat Belgie echt veel geld kosten als Belgie min of meer uit de economie van NE-BE-FR gegooit is. Wat te denken van al die mensen die normaal in Belgie tanken? Dat zal niet meer gebeuren, hotels zullen een stuk minder geboekt worden en wij Nederlanders zullen nog sneller in Frankrijk zijn (wat opzich mooi is), maar minder goed voor de economie van Belgie...

Nu werd gisteren bekend dat Belgie ook nog eens tol wil gaan heffen. Nu kunnen ze de toeristen helemaal wel vergeten...

Ik snap niet waarom Belgie niet gewoon in 2 delen wordt opgesplitst of is dat nog niet het einde van de problemen? :o

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#19 Geplaatst 23 januari 2011 - 00:28

Beau zei:

Zo na dit filmpje snap ik ook wat beter wat er allemaal aan de hand is 8)

Ik wist wel dat er al jaren problemen zijn tussen het franse en het nederlandse gedeelte (om het zo maar even te noemen). Maar ik wist dat het pas ECHT HEEL ERG was toen ik laatst op het nieuws zag/in de krant las dat Nederland en Frankrijk een brug OVER Belgie aan het bouwen zijn, zodat wij Belgie volledig kunnen gaan negeren :s

en ik dacht dat echt niet goed is he, dat gaat Belgie echt veel geld kosten als Belgie min of meer uit de economie van NE-BE-FR gegooit is. Wat te denken van al die mensen die normaal in Belgie tanken? Dat zal niet meer gebeuren, hotels zullen een stuk minder geboekt worden en wij Nederlanders zullen nog sneller in Frankrijk zijn (wat opzich mooi is), maar minder goed voor de economie van Belgie...

Nu werd gisteren bekend dat Belgie ook nog eens tol wil gaan heffen. Nu kunnen ze de toeristen helemaal wel vergeten...

Ik snap niet waarom Belgie niet gewoon in 2 delen wordt opgesplitst of is dat nog niet het einde van de problemen? :o

Die tol komt wel in de plaats van de rijtaks die wij nu betalen, Dus de rijtaks wordt afgeschaft. En mss is het dan eindelijk iets eerlijker want diezel en gas rijders mogen wel een pak meer taks betalen. En in nederland is er ook sprake van die vignetten hoor....

Wordt Belgiê gesplits dan zal dit een slechte zaak worden voor iedereen. Holland zou graag genoeg vlaanderen er terug  bij willen. Maar ik denk dat de belgen hier zeker niet voor staan te springen. En wat doe je dan met mensen die in wallonie wonen en werken in vlaanderen of omgekeerd???? Dat ze er gewoon 1 land van maken met 1 deftige regering ipv een hoop regeringen die hun broek zitten te verslijten en niks doen dan geld op strijken. Ze zouden beter eens naar de gewone mens luisteren in de straat, en niet naar al de meelopers.

Guest_Beau_*
Guest_Beau_*

#20 Geplaatst 23 januari 2011 - 00:44

Nederland heeft geen Vignetten dat is Oostenrijk?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#21 Geplaatst 23 januari 2011 - 00:45

Beau zei:

Nederland heeft geen Vignetten dat is Oostenrijk?

Neen dat weet ik maar ze zijn er ook wel over bezig om km heffing te doen. Stond onlangs nog in de krant.

Guest_Beau_*
Guest_Beau_*

#22 Geplaatst 23 januari 2011 - 00:52

catherine zei:

Neen dat weet ik maar ze zijn er ook wel over bezig om km heffing te doen. Stond onlangs nog in de krant.

en geld alleen voor Nederlanders niet voor buitenlanders.

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#23 Geplaatst 23 januari 2011 - 01:21

bah bah, ik heb er eerlijk gezegd mijn maag van vol, echt waar :misselijk:
Ik had meer zoiets van: foert dan splitsen ze België maar... :censored:
Maar nu weet ik het allemaal niet meer eerlijk gezegd. :catscratchhead
Vraag me ook vaak af hoe België nu in het buitenland afgeschilderd wordt????Of wat er allemaal voor waarheden en leugens de buitenlandse media worden ingestuurd????
Toen er nog sprake was van de regering Leterme heb ik eens gehoord dat ze (ik weet niet meer in welk land dat was) dachten dat er een burgeroorlog in België ging uitbreken :gek:
Feit is dat dit politieke gezever ons echt niet ten goede komt :s

Geplaatste afbeelding

Guest_Beau_*
Guest_Beau_*

#24 Geplaatst 23 januari 2011 - 01:40

hahah nee en wij dachten dat we in Nederland een rel hadden met een kabinet wat uit elkaar viel, een Geert Wilders, een boze Amerika, het vertrek uit Afghanistan en een kabinet wat maar liefst 3 maanden heeft geduurd om te vormen... (en dan nog het maffia koningshuis van ons).

Maar goed inmiddels weten we dat het nog erger kan :x

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#25 Geplaatst 23 januari 2011 - 01:50

Beau zei:

hahah nee en wij dachten dat we in Nederland een rel hadden met een kabinet wat uit elkaar viel, een Geert Wilders, een boze Amerika, het vertrek uit Afghanistan en een kabinet wat maar liefst 3 maanden heeft geduurd om te vormen... (en dan nog het maffia koningshuis van ons).

Maar goed inmiddels weten we dat het nog erger kan :x

3 maand maar???
Hallo... daar kunnen wij alleen maar van dromen :roll:
Ik zweer je, als ik dit jaar ALWEER moet stemmen, IK GA NIET!!!
en ik meen het!
Geplaatste afbeelding

Guest_Beau_*
Guest_Beau_*

#26 Geplaatst 23 januari 2011 - 01:51

ja maar helemaal stemmen is misschien ook niet goed.

Hoe gaat dat eigenlijk in het kabinet, praat de ene helft frans en het andere deel Nederlands ofzo?

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#27 Geplaatst 23 januari 2011 - 02:11

Beau zei:

ja maar helemaal stemmen is misschien ook niet goed.

Hoe gaat dat eigenlijk in het kabinet, praat de ene helft frans en het andere deel Nederlands ofzo?

ja maar ik weet niet meer op wie of wat ik moet stemmen hoor...
haalt allemaal niets uit...

Dat is een goede vraag dat je daar stelt. Volgens mij spreken ze zowel Nederlands als Frans... (vooral de Vlamingen beide denk ik)

Feit is ook wel dat de Walen niet veel van het Vlaams bakken...
Terwijl alle Vlamingen hun Frans toch merkelijk beter is.
ik vind dat als je in België woont je beide talen moet spreken.
Heb trouwens nog gehoord dat in Wallonië de 2e taal Engels is :catscratchhead (dat snap ik dus niet, we leven nog steeds in België toch???), terwijl dit in Vlaanderen Frans is...

Achja, de verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië, daar kan je een heel dik boek over schrijven.
Geplaatste afbeelding

henny
henny
  • 1.601 berichten

#28 Geplaatst 23 januari 2011 - 12:18

Belgen de straat op tegen politieke impasse - Buitenland | Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl [buitenland]

Wie van julie? :)

Henny

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#29 Geplaatst 23 januari 2011 - 12:24

henny zei:

Ikke niet ;)

Geplaatste afbeelding

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 23 januari 2011 - 12:41

Ik ook niet. Ik weet dat het nu lang duurt eer er een regering is, maar deze communitaire discussies zijn er nu eenmaal een paar waar we echt door moeten. Dat Brussel-halle-vilvoorde gedoe is er 1 die nooit had mogen bestaan, maar door de taaltellingen van begin de 20ste eeuw wel is ingevoerd. Ipv een klein groepje mensen te laten kiezen zouden ze beter eens een volksraadspleging doen in dat arrondissement. Want degene die er een groter spel van maken dan het eigenlijk is, zijn net de politici. De verhoudingen tussen Vlaanderen en Wallonië kloppen inderdaad niet, maar daarvoor het land splitsen zou idioot zijn.
Trouwens volgens m'n geschiedenisboek zijn wij nog steeds in "oorlog" met nederland :p
Geplaatste afbeelding