Spring naar inhoud

- - - - -

Drinkfontein

• Log in om te reageren
57 reacties op dit onderwerp
cabezablanca
cabezablanca
  • 521 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 15 januari 2011 - 10:19

onze katten zijn gek op kabels...dus we zijn bang dat ze die van de drinkfontein doorknabbelen. Zijn er ook drinkfonteintjes met batterijen?
Geplaatste afbeelding

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#32 Geplaatst 15 januari 2011 - 10:25

Vennen zei:

De gewone cat it

Geplaatste afbeelding

Voorlopig zonder veel succes. :p Enkel mijn Siamees heeft het door dat het water in de fontein lekkerder is dan in het drinkbakje. Natuurlijk ben ik nog niet zoveel thuis geweest om het te kunnen controleren wie er al van drinkt. Morgen zal ik dit wel kunnen doen. Mijn hond begrijpt het ook niet en verkiest zijn drinkbak.

die hebben we ook. moeten we constant bijvullen ! super succes !
en dan zijn er nog een paar die liefst van de kraan drinken ... :alc:
Geplaatste afbeelding

Jana_23
Jana_23
  • 3.360 berichten
  • 4 katten

#33 Geplaatst 15 januari 2011 - 10:28

cabezablanca zei:

onze katten zijn gek op kabels...dus we zijn bang dat ze die van de drinkfontein doorknabbelen. Zijn er ook drinkfonteintjes met batterijen?

Om die reden is er hier ook nog geen drinkfontein. :(

Geplaatste afbeelding

_ *Cats Leave Paw Prints On Our Hearts* _

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#34 Geplaatst 15 januari 2011 - 12:01

je kunt de kabel in een stuk plastic slang doen, of een speciale kabelgoot ervoor kopen. Dan kunnen ze niet meer knagen :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#35 Geplaatst 17 januari 2011 - 15:28

Ik zit ook te denken over een drinkfontein
MAAR:
Shiva is gek op water als speelgoed en ik vrees dat hij zijn drinkfontein eerder als plonsbad gaat gebruiken ;)
Ten tweede: blijf ik de combinatie water en elektriciteit gevaarlijk vinden, zeker als we niet thuis zijn.
Weet er iemand of die drinkfonteinen op lage voltage werken met een adapter of is dat 220/230 Volt?
Geplaatste afbeelding

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#36 Geplaatst 17 januari 2011 - 21:35

Leggen jullie die dingen 's nachts af? Of blijft dat continu in het stopcontact zitten? Vanmorgen werd mijn partner wakker door het gezoem van de cat it die in een andere ruimte stond?! :catscratchhead

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#37 Geplaatst 17 januari 2011 - 21:37

Hier blijven ze gewoon insteken , heb er vandaag nog 2 bijgehaald want kon steeds maar bijvullen hier met de bende!! O:)

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#38 Geplaatst 17 januari 2011 - 21:41

Vennen zei:

Leggen jullie die dingen 's nachts af? Of blijft dat continu in het stopcontact zitten? Vanmorgen werd mijn partner wakker door het gezoem van de cat it die in een andere ruimte stond?! :catscratchhead

de 2 die ik heb laat ik dag en nacht staan ,
ik zorg sowieso dat ze vol genoeg zijn zodat ze s nachts geen lawaai maken
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#39 Geplaatst 17 januari 2011 - 21:42

wij laten ze ook gewoon aanstaan.
eigenlijk hoor ik het niet eens echt meer. Als ze verkeerd staan of bijna leeg zijn, dan wel. En als het heeeeeel stil is in huis. Maar anders hoor ik ze niet :)

@ Fieke, het is met adapter. En het draadje is er speciaal voor gemaakt dat het in water kan. Hier gaat het alvast jaren goed :)

Bewerkt door ginnie, 17 januari 2011 - 21:42.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#40 Geplaatst 17 januari 2011 - 21:42

3elfje zei:

Hier blijven ze gewoon insteken , heb er vandaag nog 2 bijgehaald want kon steeds maar bijvullen hier met de bende!! O:)

nu kan de bediening het wat rustiger aan doen, snap je ??? :p
Geplaatste afbeelding

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#41 Geplaatst 17 januari 2011 - 21:45

Wij verstoppen de kabel ook in een gootje of op de bovenverdieping achter een kast en wat overblijft is niet uitnodigend om mee te spelen, dus geen gevaar voor doorgebeten kabels. Verder houden wij de filter vrij en het water goed proper en aangevuld boven het minimumniveau en dan hoor je het geluid pas als je er echt goed op let. En ik ben zelf heel gevoelig voor zulke geluiden. Wij hebben twee cat mates trouwens en zijn heel tevreden. Dat is met verschillende niveaus en dat nodigt uit om te gaan kijken naar het stromend water én om te drinken natuurlijk.

Bewerkt door papaver, 17 januari 2011 - 21:45.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#42 Geplaatst 17 januari 2011 - 21:46

3elfje zei:

:LOL:
ik wil er ook nog 1 bijhalen want merk dat ze er graag van drinken ook al staan er verder nog gwone potjes :)
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#43 Geplaatst 17 januari 2011 - 21:46

Fieke zei:

Ik zit ook te denken over een drinkfontein
MAAR:
Shiva is gek op water als speelgoed en ik vrees dat hij zijn drinkfontein eerder als plonsbad gaat gebruiken ;)
Ten tweede: blijf ik de combinatie water en elektriciteit gevaarlijk vinden, zeker als we niet thuis zijn.
Weet er iemand of die drinkfonteinen op lage voltage werken met een adapter of is dat 220/230 Volt?

Finn gebruikt het inderdaad als plonsbad. En hij knabbelt de kabeltjes niet door, maar hij trekt eraan tot het fonteintje verhuist en dan krijg je een tsunami :( . Ik heb ook al een keramieken fontein gehad maar dat was nog erger. Ik ben dus nog steeds op zoek naar een goede fontein (want ik vind ook dat ze meer water drinken uit een fontein dan uit een gewone kom).

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 18 januari 2011 - 20:49

Vennen zei:

Het model dat jij kocht moet je laten insteken, want als je de stekker uittrekt zakt het waterniveau en kunnen ze niet meer drinken ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#45 Geplaatst 18 januari 2011 - 20:54

Ja, ik ging er al van uit dat mijn model niet uit getrokken mag worden, want dat het water dan zakt. Ik vind dat ie toch wel redelijk wat geluid maakt, meer dan in het begin. Ik zal hem nog eens volledig vullen, want ik denk dat mijn partner hem gisteren niet volledig vol heeft gedaan en dat hij mischien weer leeg is.