Spring naar inhoud

- - - - -

hoe lang alleen thuis?

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#16 Geplaatst 13 januari 2011 - 18:34

Shiva zit ook vaak alleen thuis en is enige kat. Maar ik heb de indruk dat hij dat niet zo erg vindt. Hij heeft speelgoed genoeg (teveel) en ik wissel veel af. Eten en drinken staan klaar. Hij heeft de hele benedenverdieping tot zijn beschikking, veel grote ramen om naar buiten te kijken. Zijn kattenbak is altijd proper als ik vertrek. Hij vertoont geen gedragsproblemen, maakt niets stuk, krabt niet aan deuren of zetels. Van mijn ouders mag hij maximum 12 uur alleen thuis zijn, anders komen ze babysitten of gaat hij bij hen logeren :oops:
Als ik na het werk thuiskom, wil hij wel spelen en knuffelen maar dat heeft hij dan ook wel verdiend. ;)
Geplaatste afbeelding

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#17 Geplaatst 13 januari 2011 - 21:12

Ik zit daar ook wel wat mee in over Petrol. Die zit vaak alleen ook. Soms meer of 24u. We merken wel, als het vaak gebeurt dat hij alleen moet zijn, dat hij dan protest toont, door ergens te plassen. Daarom dat ik ook overweeg om Petrol tijdelijk bij m'n ouders te brengen, daar zijn ze met 4 andere katers en hoeft Petrol niet zo vaak alleen te zijn. Tot het moment dat m'n vriend en ik ons eigen stekje hebben!

Guest_christel123_*
Guest_christel123_*

#18 Geplaatst 13 januari 2011 - 23:06

Bedankt voor jullie reacties!! Ben toch al wat geruster.
Elke morgen denk ik: nu ga ik wat langer werken, maar als ik dan overdag aan die lieve snoetjes denk, kan ik niet wachten op 17.00u.
En als je dan thuiskomt, liggen ze lekker te slapen... Toch denk ik altijd dat ze zitten te wachten tot mijn vriend of ik thuiskomen. En ze genieten er ook van, van de aandacht (en het lekker eten) dat ze dan krijgen.
Ik moet alleen leren om te beseffen dat ze niks te kort komen en zelf ook eens genieten van wat vrije tijd na mijn werk of in het weekend.
Maar het zijn toch zo'n schatjes!!!....

carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#19 Geplaatst 13 januari 2011 - 23:19

Ik moet alleen leren om te beseffen dat ze niks te kort komen en zelf ook eens genieten van wat vrije tijd na mijn werk of in het weekend.
Maar het zijn toch zo'n schatjes!!!....

hey christel

Ik begrijp je
Want zelf heb ik ook dat gevoel, terwijl ons Tini niets te kort  komt en zoveel aandacht en liefde krijgt dat ik soms bang ben dat ze het zo gewooon zal worden en niet meer zonder kan ;) ;)

want ja, we gaan tijdens de zomer ook af en toe eens op vakantie

maar gelukkig heb ik iemand die dan iedere langs kan komen
ze zal niet die aandacht krijgen zoals nu, maar als we terug komen zal de liefde des te groter zijn ;)

En ja, onze poezen moeten ook leren dat we ook ons leven hebben , moeten werken , centjes verdienen voor hen :d ..zodat we goed voor hen kunnen zorgen en verwennen :heart:

Ik heb altijd gelezen dat katten zich goed kunnen  aarden alleen, als ze maar genoeg liefde krijgen en aandacht krijgen
en is dit enkel s'avonds? och maakt voor hen niet uit, ze krijgen het en dat is het voornaamste

Geplaatste afbeelding
Katten laten pootafdrukken achter op je hart.

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 13 januari 2011 - 23:44

Volgens mij vinden de poezen het niet zo erg hoor, ze hebben elkaar hé, echt alleen zijn ze dus nooit!
Ik zou er niet zo hard mee inzitten hoor, overdag slapen ze waarschijnlijk voor het grootste deel???
zo doen mijn poezen dat toch als ze samen zijn en als er anders niemand thuis is...

Maar, om nu een voorbeeldje te geven:
Vandaag kom ik thuis (was 2u weg geweest) en Ubie zit aan de voordeur...
Doet ze anders nooit, als ik thuis kom ligt ons miss altijd lekker te ronken.
Ik dacht, vreemd... Ubie staat me nooit op te wachten aan de deur...
ik ga binnen en zij glipt snel naar buiten in de gemeenschappelijke gang.
Chanelleke is altijd degene die klaarstaat en in de gang glipt als ik thuis kom, Ubie blijft liever lekker veilig in het appartement, ze is zelfs een beetje bang in de gang! ik: :catscratchhead ...
Toen ben ik Chanel beginnen zoeken, want het was niet normaal dat ze me niet tegemoet kwam lopen en liet Ubie even in de gang snuffelen.
Ik kon haar echt NERGENS vinden! werd enorm ongerust, ook al kon ze onmogelijk verdwenen zijn.
Ten einde raad deed ik de deur van de berging open, en daar zat Chanel O:)
Ik had haar blijkbaar per ongeluk opgesloten... :oops: :wall:
Ubie spurte meteen naar binnen toen ze Chanel hoorde en was echt dolgelukkig toen ze haar terug zag :dans:
Ubie was in die uren echt op zoek gegaan naar haar, vandaar dat ze ook aan de deur zat te wachten, dat ze in de gang ging zoeken,...
ik bedoel maar dat ik zeker ben dat de poezels veel aan elkaar hebben en elkaar eigenlijk niet kunnen missen (de onze toch)
Ik denk zelfs dat de poesjes soms een blij zijn dat ze het huis voor hen alleen hebben, kunnen ze ongestoord eens stout zijn :x en kunnen ze lekker rustig slapen zonder veel lawaai om zich heen. :mrgreen:

Ik zou me niet teveel zorgen maken, werken moet ook gebeuren anders kan je je schatjes niet vertroetelen ;)
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#21 Geplaatst 14 januari 2011 - 10:07

wat een mooi verhaal mariedufoor!!!
ja, katten kunnen echt hechte vriendschappen vormen en zulke verhalen zijn altijd leuk om te horen.
en het helpt idd als je 2 katten hebt die goed met mekaar kunnen opschieten om de verveling tegen te gaan als ze alleen zijn.

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#22 Geplaatst 14 januari 2011 - 12:29

wea zei:

wat een mooi verhaal mariedufoor!!!
ja, katten kunnen echt hechte vriendschappen vormen en zulke verhalen zijn altijd leuk om te horen.
en het helpt idd als je 2 katten hebt die goed met mekaar kunnen opschieten om de verveling tegen te gaan als ze alleen zijn.

ja hé...
moet zeggen, vond het wel wat ontroerend eigenlijk, was echt mooi om te zien hoe ongerust ze eerst was en daarna hoe gelukkig ;)
Nu weet ik dat mijn schatjes niet zonder elkaar kunnen :) op zich spelen ze niet veel met elkaar hoor, dus ik dacht dat ze best ook wel alleen konden zijn, maarja zo zie je maar hé :)

Trouwens, toen Chanelleke gesteriliseerd werd was ik de hele dag thuis, was bezig met vanalles en nog wat in het huishouden en Ubietje wist ook niet goed waar ze het had :mrgreen: ze liep de hele tijd rond mijn benen te draaien, maar echt de hele dag.
Knap lastig als je wil kuisen enzo, dat kan ik je verzekeren...
Bij het minste geluidje vanuit een andere kamer snelde ze ernaar toe om te kijken of Chanelleke daar zat :thumb:
Toen ik Chanelleke van de da ging halen en thuis kwam dacht ik dat Ubie een dikke staart enzo ging opzetten, omdat Chanel echt nog naar dierenarts rook, maar neen hoor, meteen kopjes geven en rond haar draaien...
en snuffelen aan haar buik, alsof ze precies wist wat Chanelleke doormaakte, zo heeft ze de hele avond naar haar gekeken :loveshower:

vond ik zo mooi :love:
Geplaatste afbeelding

Guest_Lemon&Lily_*
Guest_Lemon&Lily_*

#23 Geplaatst 21 januari 2011 - 13:13

Alicia zei:

Adam zit alleen thuis als ik ga werken... Dat is van 8 tot 18u of tot 19u soms.
Ik vind dat niet fijn voor hem, ik ben daar wat bezorgd over.

Langs de andere kant, is er niks aan hem te zien dat hij het erg vindt.
Hij is gezond, vertoont geen gedragsproblemen, is heel lief en gezellig.
Ik denk dus niet dat hij het heel erg vindt, maar misschien wel een beetje saai.

Als ik overdag thuis ben, dan is hij in de voormiddag best wel actief en wilt hij spelen.
Dat kan natuurlijk niet als ik aan het werk ben.

Dus als de werken hier in huis wat achter de rug zijn, ga ik misschien toch eens uitkijken naar een kameraadje voor hem.

Soms bedenk ik me ook: OK, hij is een appartementskat, en heeft niet zoveel variatie in zijn leven... Maar langs de andere kant is hij ook een heel schuchtere kat die helemaal niet op avontuur WIL gaan (Hij doet geen enkele poging om over de reling van het terras te springen; ik kan hem op de gang van het appartementsgebouw laten zonder dat hij wegloopt...)

Dus hij HOEFT hier ook niet flink te zijn en de wereld te verkennen, maar kan veilig op zijn eigen terrein blijven. Dat is ookwel wat waard voor zo'n schuchter katje!

Vraag naar een kat die met de andere katten overweg kan en die over het algemeen een je m'en fous attitude heeft. Mijn tweede poes is er zo eentje die je in je nek kan leggen als sjaal. Zij zijn meestal niet te competitief. In een groot asiel zijn er meestal zoveel katten dat er zeker eentje bijzit dat met jou kat overweg kan.

Guest_Lemon&Lily_*
Guest_Lemon&Lily_*

#24 Geplaatst 21 januari 2011 - 13:17

MarieDufoor zei:

ja hé...
moet zeggen, vond het wel wat ontroerend eigenlijk, was echt mooi om te zien hoe ongerust ze eerst was en daarna hoe gelukkig ;)
Nu weet ik dat mijn schatjes niet zonder elkaar kunnen :) op zich spelen ze niet veel met elkaar hoor, dus ik dacht dat ze best ook wel alleen konden zijn, maarja zo zie je maar hé :)

Trouwens, toen Chanelleke gesteriliseerd werd was ik de hele dag thuis, was bezig met vanalles en nog wat in het huishouden en Ubietje wist ook niet goed waar ze het had :mrgreen: ze liep de hele tijd rond mijn benen te draaien, maar echt de hele dag.
Knap lastig als je wil kuisen enzo, dat kan ik je verzekeren...
Bij het minste geluidje vanuit een andere kamer snelde ze ernaar toe om te kijken of Chanelleke daar zat :thumb:
Toen ik Chanelleke van de da ging halen en thuis kwam dacht ik dat Ubie een dikke staart enzo ging opzetten, omdat Chanel echt nog naar dierenarts rook, maar neen hoor, meteen kopjes geven en rond haar draaien...
en snuffelen aan haar buik, alsof ze precies wist wat Chanelleke doormaakte, zo heeft ze de hele avond naar haar gekeken :loveshower:

vond ik zo mooi :love:

Het moet inderdaad zeer mooi zijn als je katten zo grote vrienden zijn!!
Mijn twee poezen zijn geen knuffelaars maar ze slapen wel altijd in dezelfde kamer. De ene op tafel, de andere ook. De ene op het bed, de andere vindt dat een goed idee. Of gewoon kijken wat de ander aan het doen is, is altijd fun. :cat

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#25 Geplaatst 21 januari 2011 - 13:21

Lemon&Lily zei:

Het moet inderdaad zeer mooi zijn als je katten zo grote vrienden zijn!!
Mijn twee poezen zijn geen knuffelaars maar ze slapen wel altijd in dezelfde kamer. De ene op tafel, de andere ook. De ene op het bed, de andere vindt dat een goed idee. Of gewoon kijken wat de ander aan het doen is, is altijd fun. :cat

hehe pas op, tis niet altijd zo'n grote liefde hoor...
de een moet eerst een eindje onvindbaar zijn voordat ze zo doen...
dan pas weten ze wat ze missen ;)
De andere dagen doen ze net zoals jouw katten, elkaar bekijken en elkaar nadoen en soms eens in hetzelfde mandje slapen :thumb:
en elkaar achternazitten mogen we ook niet vergeten :)

Bewerkt door MarieDufoor, 21 januari 2011 - 13:22.

Geplaatste afbeelding