Spring naar inhoud

- - - - -

echt vlees of vis of gevogelte

• Log in om te reageren
43 reacties op dit onderwerp
Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#1 Geplaatst 10 januari 2011 - 22:58

Ik heb mijn katjes al van alles proberen voor te schotelen. Op hun bordje heeft oa al het volgende gelegen (zowel vers als gerookt): verse kabeljauw, garnalen, scampi's, zalm, kip, runds (stoofvlees/steak), lamsvlees, tonijn, makreel :roll: :ttth: :zwijg: , neu daar eten wij niet van :s .

Vandaag een klein eureka moment. Ik had bij elk een klein stukje paardebiefstuk gelegd en ons Roos at het op :) .

Bewerkt door papaver, 10 januari 2011 - 23:06.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2 Geplaatst 10 januari 2011 - 23:01

papaver zei:

Ik heb mijn katjes al van alles proberen voor te schotelen. Op hun bordje heeft oa al het volgende gelegen (zowel vers als gerookt): verse kabeljauw, garnalen, scampi's, zalm, kip, runds (stoofvlees/steak), lamsvlees, tonijn, makreel :roll: :ttth: :zwijg: , neu daar eten wij niet van :s .

Vandaag een klein eureka moment. Ik had bij elk een klein stukje paardebiefstuk gelegd en ons Roos had het op :) .

Roosje is vast een zusje van Poppie. Die wou ook nooit vers, tot ik haar eens paardenbiefstuk gaf... Dat was heel snel op :ha

Nu geef ik het de katjes met regelmaat, ze vinden het heel lekker!

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 10 januari 2011 - 23:02

Gerookt eten is echt véél te zout voor katten, ze kunnen daar goed ziek van worden. De graten kunnen er ook door gaan splinteren met alle gevolgen van dien.

Fijn dat Roos wel paardenvlees heeft gegeten. :thumb: Het is soms lastig om katten te overtuigen dat het zo gezond voor ze is.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#4 Geplaatst 10 januari 2011 - 23:08

Dus vooral rauw proberen?
Ik probeer het gemiddeld één keer per week, maar deze keer had ik voor het eerst prijs :)

Guest_sjaak_*
Guest_sjaak_*

#5 Geplaatst 10 januari 2011 - 23:09

gewoon een haring geven is heel gezond voor ze

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#6 Geplaatst 10 januari 2011 - 23:12

sjaak zei:

gewoon een haring geven is heel gezond voor ze

Ik vind dat ook reuzelekker, maar zijn die graten niet gevaarlijk voor mijn katjes?

Guest_sjaak_*
Guest_sjaak_*

#7 Geplaatst 10 januari 2011 - 23:16

nee hoor ...als jij een haring eet...dan heb je het staartje over
moet je die maar eens geven
daar vechten ze gewoon om

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#8 Geplaatst 10 januari 2011 - 23:38

Smitten Kitten zei:

Roosje is vast een zusje van Poppie. Die wou ook nooit vers, tot ik haar eens paardenbiefstuk gaf... Dat was heel snel op :ha

Nu geef ik het de katjes met regelmaat, ze vinden het heel lekker!

Tja, ik dacht ook meteen zo van:
'Hey meisje, dit behoort toch niet tot jouw jachtterrein', maar toch :d :catnoknow
Vis hoort daar ook niet bij, hé.
Ik vraag me trouwens af waarom ik geen almokes vind met muizensteak, of mussenbilletjes :p enzovoort. Dat past toch perfect binnen hun natuurlijke habitat?

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#9 Geplaatst 11 januari 2011 - 12:40

papaver zei:

Tja, ik dacht ook meteen zo van:
'Hey meisje, dit behoort toch niet tot jouw jachtterrein', maar toch :d :catnoknow
Vis hoort daar ook niet bij, hé.
Ik vraag me trouwens af waarom ik geen almokes vind met muizensteak, of mussenbilletjes :p enzovoort. Dat past toch perfect binnen hun natuurlijke habitat?

Inderdaad, het paard behoort zeker en vast niet tot de natuurlijke prooien van de kat :ha

Vis geef ik hier niet zo heel veel, heb er niet zo'n goede ervaringen mee (Niet qua graten ofzo hoor) en mijn katten zijn er eigenlijk niet zo heel gek op.

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 11 januari 2011 - 13:05

Hier is onze shaggy vooral wild van rauwe kipfilet en van wild (haas!!!). Dat 'wild'smaakje zal natuurlijk zijn zeker? Ook kalkoen gaat er hier vlot in.

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#11 Geplaatst 11 januari 2011 - 17:29

Ester zei:

Gerookt eten is echt véél te zout voor katten, ze kunnen daar goed ziek van worden. De graten kunnen er ook door gaan splinteren met alle gevolgen van dien.

Fijn dat Roos wel paardenvlees heeft gegeten. :thumb: Het is soms lastig om katten te overtuigen dat het zo gezond voor ze is.

Ik heb me eigenlijk verkeerd uitgedrukt, Ester. Ik bedoelde niet gaar, maw gebakken of verwarmd in de oven. Ik kan me voorstellen dat gerookt vlees inderdaad niet gezond kan zijn ;) .

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#12 Geplaatst 11 januari 2011 - 17:30

jopperke zei:

Hier is onze shaggy vooral wild van rauwe kipfilet en van wild (haas!!!). Dat 'wild'smaakje zal natuurlijk zijn zeker? Ook kalkoen gaat er hier vlot in.

Kip willen ze niet, een lekker stukje lams ook niet, ze weten niet wat ze missen :d . Wild is een goed idee en nog het proberen waard :) .

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#13 Geplaatst 11 januari 2011 - 18:53

Tip: de snelverkoop in de delhaize. In dit seizoen veel wild en lekker aan de helft van de prijs ;)

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#14 Geplaatst 11 januari 2011 - 20:38

jopperke zei:

Tip: de snelverkoop in de delhaize. In dit seizoen veel wild en lekker aan de helft van de prijs ;)

Mooi, kan ik dan in stukjes snijden en invriezn :LOL: . Bedankt voor de tip :d !

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#15 Geplaatst 11 januari 2011 - 21:25

Doe ik ook, dat invriezen. Elke shoppingtrip passeer ik langs de snelverkoop (ook van groentjes), laad de kar vol en stop dat allemaal in de vriezer. Wij eten hier lekker goedkoop ;)