Spring naar inhoud

- - - - -

echt vlees of vis of gevogelte

• Log in om te reageren
43 reacties op dit onderwerp
tinkerbell
tinkerbell
  • 196 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 15 januari 2011 - 20:25

Balou trekt evenzeer zijn neus op voor verse voeding. Van de week nog een vers stukje kabeljauw geprobeerd, meer dan wat gesnuffel is er niet van in huis gekomen.

Maar geïndustrialiseerde boel vindt hij dan weer wel super :catscratchhead . Had eens een diepvriespizza klaargezet op het keukenaanrek terwijl de oven voorverwarmde, had even mijn rug gekeerd, meneer was er stiekem met de ham en ananas vandoor. Kon mijn ogen niet geloven.
's Morgens kan je de ontbijttafel niet even alleen laten of hij is met uw boterham choco lopen.

Larisa
Larisa
  • 272 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 17 januari 2011 - 19:46

Kan je tonijn of zalm uit blik geven aan katjes? Ik had eens gehoord dat dit goed is voor hun vacht. Niet alle dagen natuurlijk maar 1 maal per week? :onzeker:

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#18 Geplaatst 17 januari 2011 - 20:22

Larisa zei:

Kan je tonijn of zalm uit blik geven aan katjes? Ik had eens gehoord dat dit goed is voor hun vacht. Niet alle dagen natuurlijk maar 1 maal per week? :onzeker:

ja, ze vinden dat heel lekker, maar wel in eigen nat en niet in olie !!!

Geplaatste afbeelding

Larisa
Larisa
  • 272 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 17 januari 2011 - 20:35

Ja ik geef dit in eigen nat. Is het juist dat dit goed is voor hun vacht?

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#20 Geplaatst 17 januari 2011 - 21:16

tinkerbell zei:

Balou trekt evenzeer zijn neus op voor verse voeding. Van de week nog een vers stukje kabeljauw geprobeerd, meer dan wat gesnuffel is er niet van in huis gekomen.

Maar geïndustrialiseerde boel vindt hij dan weer wel super :catscratchhead . Had eens een diepvriespizza klaargezet op het keukenaanrek terwijl de oven voorverwarmde, had even mijn rug gekeerd, meneer was er stiekem met de ham en ananas vandoor. Kon mijn ogen niet geloven.
's Morgens kan je de ontbijttafel niet even alleen laten of hij is met uw boterham choco lopen.

:ha

Hier houden ze het inderdaad voorlopig ook vooral op die geïndustrialiseerde boel zoals je heel terecht zegt. Hoe verser, hoe minder geliefd (al ga ik niet verder dan almo in blik of een ander merk dat nog een goede reputatie heeft (lees: en daarvoor geen loze marketingbeloftes nodig heeft) en ik wil ze eigenlijk het liefst van al alleen maar het beste van het beste geven :catnoknow !

tinkerbell
tinkerbell
  • 196 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 17 januari 2011 - 22:00

Die van ons krijgt ook voornamelijk almo en hills natvoer. Al reageert hij op almo nature toch wat minder enthousiast :p .

Had het gisteren nog met mijn vriend over tonijn in eigen nat. Zitten daar dan geen graten in?

Bewerkt door tinkerbell, 17 januari 2011 - 22:00.

Larisa
Larisa
  • 272 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 17 januari 2011 - 22:02

neen ik heb al eens zalm aan mijn katjes gegeven en zij eten dit erg graag. Er zitten daar geen graten in hoor !!!

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#23 Geplaatst 17 januari 2011 - 23:09

tinkerbell zei:

Die van ons krijgt ook voornamelijk almo en hills natvoer. Al reageert hij op almo nature toch wat minder enthousiast :p .

Had het gisteren nog met mijn vriend over tonijn in eigen nat. Zitten daar dan geen graten in?

Daar hoef je je echt geen zorgen om te maken want graten in blik breken als boter. Die blikjes van Almo (tonijn van één of andere zee) zijn hier een succesverhaal! Ik heb ook al duurdere mensenblikjes (blikjes voor mensen, hé ;) ) geprobeerd.... van alle soorten vis, maar dat scoort eigenlijk niet beter :d .

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#24 Geplaatst 18 januari 2011 - 00:10

De blikjes met vis van schmusy zijn super! Die tonijn en die sardientjes: die zou je echt zelf opeten!

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#25 Geplaatst 18 januari 2011 - 21:27

jopperke zei:

De blikjes met vis van schmusy zijn super! Die tonijn en die sardientjes: die zou je echt zelf opeten!

Bedankt voor de tip, jopperke. Ik ben meteen bij Zooplus gaan kijken en gelukkig verkopen ze het daar ook. Zo gauw de Orijen bij hen binnen is, bestel ik hiervan ook enkele blikjes. Alleen jammer dat het zo'n grote blikken zijn, want ik geeft normaal maar twee piepkleine hapjes elke dag..zou ik de inhoud van zo'n blik mogen invriezen :catscratchhead / correctie zag nu dat ze ook kleinere hoeveelheden hebben :LOL: . Ik ben trouwens naar Kalmhout geweest vorige week voor de Orijen (héél lang over gedaan en was een lange regenachtige rit om neerslachtig van te worden :( ), maar het zag er allemaal gesloten uit dus zijn we maar terug naar huis gegaan :catnoknow .

Bewerkt door papaver, 18 januari 2011 - 21:29.

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#26 Geplaatst 18 januari 2011 - 23:30

Oei! Anders mag je de bestelling doorgeven hoor, dan kan je die bij mij komen oppikken. Ik zie Nadia (de 'N' van GN hondensport) twee keer per week.

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#27 Geplaatst 18 januari 2011 - 23:43

jopperke zei:

Oei! Anders mag je de bestelling doorgeven hoor, dan kan je die bij mij komen oppikken. Ik zie Nadia (de 'N' van GN hondensport) twee keer per week.

:) Dat is lief van je. Als ik er bij Zooplus niet aangeraak, stuur ik je alsnog een pb'tje ;) .

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#28 Geplaatst 19 januari 2011 - 13:18

Orijen gaat opslaan, voorraad inslaan!! :d

Choufke
Choufke
  • 157 berichten

#29 Geplaatst 26 januari 2011 - 19:05

Vanavond heeft mijn kitten Minky (BKH) haar "rauwdebuut" gemaakt.  Na het werk een kipfileetje gehaald, in fijne stukjes gesneden en op bordje gepresenteerd.  Omdat Minky in de cattery is opgegroeid met kittenbrokjes en natvoer (en poezenmelk natuurlijk) had ik er niet veel hoop op dat ze de textuur en smaak van vers vlees meteen zou appreciëren.  
How maar!  Na een voorzichtige snuffel werd het ene na het andere stukje kip gretig naar binnengewerkt, telkens goed doorkauwend alsof ze nooit iets ander had gehad.  Nog net op tijd een foto kunnen nemen :d

Ze had duidelijk zin naar meer, maar ik wil eerst wel effe afwachten of haar darmpjes het nieuwe voedsel aankunnen.  Indien alles goed verloopt, denk ik er aan om om de dag rauwkost te geven en het natvoer af te bouwen.

Bijgevoegde thumbnails

• minky22.jpg

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#30 Geplaatst 26 januari 2011 - 19:05

Slimme Minky ;)