Spring naar inhoud

- - - - -

echt vlees of vis of gevogelte

• Log in om te reageren
43 reacties op dit onderwerp
Guest_Vanessa_*
Guest_Vanessa_*

#31 Geplaatst 26 januari 2011 - 19:17

Dit ga ik morgen ook eens proberen!! Vrees ervoor... meneerke kiest er ook maar al te graag voor om een boterham met choco van de keukentafel te jatten 's morgens :p

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#32 Geplaatst 26 januari 2011 - 19:18

Wat goed dat ze het lust :LOL: !
Ik heb hier al zowel vis, vlees als kip geprobeerd maar jammer genoeg zonder resultaat :( . En dat vind ik jammer want ik het lijkt me juist heel gezond voor hen. Binnenkort ga ik wel carnibest proberen, maar ik twijfel of ze dat wél zullen smaken.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#33 Geplaatst 27 januari 2011 - 10:39

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Choufke
Choufke
  • 157 berichten

#34 Geplaatst 30 januari 2011 - 20:40

Kleine update - de introductie van rauw vlees (afgelopen dagen in totaal een halve kipfilet gegeven) is verder zonder (darm)problemen verlopen, uit de kattenbak kon ik enkel harde, quasi reukloze drolletjes vissen.  Hip hip hoera voor Minky!

Vanmorgen een stapje verder gegaan en voor de eerste keer orgaanvlees voorgeschoteld, nl. een kippenlevertjes.  De goesting was iets minder, maar ze heeft toch zowat driekwart van haar bord leeggegeten.  Het is natuurlijk een wat bloederig zicht tegenover die steriele industriële droogkorrels, maar anderzijds toch een kleine belevenis om zo'n klein katje met toegeknepen oogjes te zien kauwen als een leeuwenwelp.  Dat instinct zit er nog in :d

Morgen proberen we een stukje schapenvlees!

PS: Klein nadeel van dit experiment was dat ik natuurlijk met een serieus overschot aan kippenlevertjes zat... :p  
Kheb ze maar in boter aangebakken met een sjarlotje en appelschijfjes overstrooid met een halve theelepel bruine suiker, afgekruid en geblust met een hoegaerden grand cru.  't Is niet voor elke week, maar het viel al bij al nog mee :d

Bijgevoegde thumbnails

• kippenlever.jpg

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#35 Geplaatst 31 januari 2011 - 17:19

Ik ben de RC 36 aan het afbouwen en gedeeltelijk aan het vervangen door RC sterelisé. Voor het andere deel gebruik ik sinds enkele dagen Orijen (met dank aan Jopperke ;) ) met vlees en dat lukt tot dusverre. Hopelijk lusten ze ook de visversie. Daarnaast schotel ik met kleine beetjes Carnibest voor waar Roosje slechts een beetje van eet en Frodo het 't proberen niet waard vindt. De ontlasting ruikt niet meer zo sterk dus we zijn op goede weg :LOL: Dat poesje hierboven hoor je bijna genieten

Bewerkt door papaver, 31 januari 2011 - 17:20.

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#36 Geplaatst 31 januari 2011 - 20:30

Haha, lusten ze de orijen? Goed zo!! En graag gedaan hoor!

BTW: kippenlevertjes zijn hier ook niet populair. Kan ze geen ongelijk geven :twisted:

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#37 Geplaatst 31 januari 2011 - 20:44

jopperke zei:

Haha, lusten ze de orijen? Goed zo!! En graag gedaan hoor!

BTW: kippenlevertjes zijn hier ook niet populair. Kan ze geen ongelijk geven :twisted:
:d Ik heb het ook zo niet voor orgaanvlees. Heb daarnet wat Carnibest gemengd met Porta 21 en Roos heeft alleen de gelei opgelikt, Frodo keek een beetje misnoegd toe :s . Nog eens erg bedankt voor de rondleiding in je onderzoekscentrum. Knap wat je daar doet en zoveel superlieve katjes :catkiss !

Choufke
Choufke
  • 157 berichten

#38 Geplaatst 31 januari 2011 - 20:54

Hmm... als ik jullie ervaringen lees, mag ik mezelf blijkbaar gelukkig prijzen.  Misschien is het een kwestie om er vroeg genoeg mee te beginnen?   Vandaag heb ik voor de eerste keer een schapenboutje gegeven en dat was duidelijk een spekje naar haar bekje.  Voor de eerste keer heb ik haar spinnend horen eten.  Misschien is het toeval, maar na het eten van vers vlees valt ze als een blok in slaap.  Jammer voor het baasje die gerust nog wat spelen...

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#39 Geplaatst 01 februari 2011 - 13:35

frederik zei:

Misschien is het toeval, maar na het eten van vers vlees valt ze als een blok in slaap.

Je hoort dat heel vaak! Op een stukje vlees of vleesbot "kauwen" kost natuurlijk veel meer geestelijke en lichamelijke energie dan een bakje korrels of blikvoer naar binnen werken. :)

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 01 februari 2011 - 19:03

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_ManYie_*
Guest_ManYie_*

#41 Geplaatst 01 februari 2011 - 20:16

Hier hebben ze vandaag voor het eerst rauw gehad. De stukjes kipfilet vonden ze super, ze bleven maar hopen dat er meer kwam. :LOL:

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 01 februari 2011 - 20:20

ManYie zei:

Hier hebben ze vandaag voor het eerst rauw gehad. De stukjes kipfilet vonden ze super, ze bleven maar hopen dat er meer kwam. :LOL:

:thumb: :thumb:
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#43 Geplaatst 01 februari 2011 - 21:08

:d Zoveel te beter!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 05 februari 2011 - 20:01

Geplaatste afbeelding