Spring naar inhoud

- - - - -

Finn verdwaald

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Guest_Encore_*
Guest_Encore_*

#1 Geplaatst 11 januari 2011 - 11:34

Gisteren dacht ik nog : "Goh, ik heb eigenlijk wel geluk met Finn ; hij doet wel grappige dingen, maar echt stommiteiten haalt hij toch niet uit". Wel, ik heb te vroeg victorie gekraaid..

Hier op kot is er geen kattenluik in de achterdeur, dus moet ik Finn altijd binnen en buiten laten. Maar dat gaat vlotjes ; we laten hem buiten, hij doet zijn ding, en elke keer dat je beneden naar het toilet gaat, komt hij voor de deur zitten om te kijken of hij al dan niet naar binnen moet. 's Avond komt hij ook altijd binnen als we gaan slapen.

Nu liep hij gisteren al een tijdje buiten. Het was vrij laat, dus het was tijd voor mij om mijn bed ik te kruipen. Ik ging naar beneden, ging naar het toilet, deed daarna de achterdeur open... Geen Finn te zien. Meestal zit hij dan gewoon op een dak, 2 huizen verder, dus ik dacht "ik roep even".

Toen ik zijn naam riep, kreeg ik meteen antwoord ; da's het handige aan een kat die altijd reageert op alles wat je zegt. Maar zij gemiauw kwam van heel erg ver. En hij miauwde ook niet een keer, maar constant, heel snel na elkaar, zoals hij normaal gezien doet als hij niet bij mij geraakt omdat er een deur dicht is of zo.

Dat was dus niet normaal. Ik bleef een paar keer roepen, omdat ik dacht dat hij gewoon niet meteen de weg vond, maar het gemiauw bleef altijd maar van even ver komen, en klonk elke keer zieliger.

Je raad het al : baasje mocht haar schoenen en haar jas aantrekken, en de kat gaan zoeken. Ik heb me gewapend met een zaklamp, en ik ben door de straten gaan zwerven. De zoektocht was zo'n beetje zoals je dat met sleutels doet,de piepen als je fluit ; alleen moest ik op het gemiauw af gaan..

Ik heb toch een dikke 3 kwartier lopen zoeken, tot ik Finn ineens zag zitten in een doodlopend straatje. Blijkbaar had hij geen idee waar hij was, en hoe hij weer thuis moest geraken. Hij zag er een beetje verward uit, maar toen hij mij zag, kwam hij aanlopen, alsof zijn leven ervan afhing. Wat een feest!! Gespin, kopjes, heel de "santenboetiek".
Maar toen ik hem wilde oppakken om naar huis te gaan, dacht meneer ineens dat het een spelletje was :louche:

Hij spurtte weg (ik wist niet dat katten zo snel konden lopen), stopte om te kijken of ik volgde, en dan waren er twee opties : als ik volgde, liep hij verder weg, als ik niet volgde, kwam hij terug naar mij om me een paar kopjes te geven en opnieuw weg te spurten. Ja, neem dat maar es mee naar huis...

Uiteindelijk moest ik, raar maar waar, niet meer doen dan op een boze toon zeggen : "Finn, 't is gedaan, we gaan naar huis om te slapen!". Toen is hij me gewoon weer naar huis gevolgd :o

Ik wist dat het een specialleke was, maar dit had ik toch ook echt niet zien aankomen..

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 11 januari 2011 - 11:37

Gelukkig heb je hem terug gevonden. Ze kunnen soms kat en muis spelen, maar ze zijn vooral niet te onderschatten. :)

Guest_Encore_*
Guest_Encore_*

#3 Geplaatst 11 januari 2011 - 11:41

catherine zei:

Gelukkig heb je hem terug gevonden. Ze kunnen soms kat en muis spelen, maar ze zijn vooral niet te onderschatten. :)

Inderdaad!! Ik denk dat de mensen die daar woonden ook wel blij waren dat ik hem had teruggevonden.. Hij zat daar al de hele tijd superluid te miauwen onder hun venster.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 11 januari 2011 - 19:38

gelukkig heb je hem vrij vlug gevonden :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 11 januari 2011 - 19:44

:thumb: :) :)
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 11 januari 2011 - 19:53

amai, wat een verhaal :)
Al een geluk dat alles goed afgelopen is! :thumb:
Geplaatste afbeelding

Guest_Encore_*
Guest_Encore_*

#7 Geplaatst 12 januari 2011 - 11:44

Gisteren was het weer zover!! Deze keer ben ik hem niet meteen gaan zoeken ; anders wordt het misschien een spelletje voor hem, en ik heb geen zin om elke nacht door de straten te gaan dwalen. Uiteindelijk ben ik vanochtend om 7.30 uur toch op zoek moeten gaan. Gelukkig kwam hij meteen aanlopen toen ik de hoek om kwam ; en gelukkig dat hij was.

Volgens mij geraakt hij gewoon niet meer over de tuinmuur, een keer dat hij er vanaf is gesprongen :s Iemand een idee om daar iets aan te doen??

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 12 januari 2011 - 16:52

Encore zei:

Volgens mij geraakt hij gewoon niet meer over de tuinmuur, een keer dat hij er vanaf is gesprongen :s Iemand een idee om daar iets aan te doen??

Geen idee... omdat Jacko niet aan een ketting wil in de tuin, mag hij hier niet meer buiten. Anders klimt hij over de muur naar de tuin van de buren, vanwaar hij niet meer terug weg kan. En onze buurvrouw is doodsbang van katten, dus ik wil haar dat niet aandoen dat we daar dagelijks langs moeten om hem op te pikken.

Ik had al gedacht aan zo'n geluisding dat afgaat wanneer ze in de buurt komen, dat kan niet veel uithalen, want 't is langs onze kant staan er veel takken in de weg, dus dat oog gaat hem niet opmerken, vrees ik :(

Als iemand tips heeft, hoor ik ze ook graag!
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 12 januari 2011 - 23:38

Gelukkig dat ie weer terug is. Bij mij was het ook altijd drama om mn katten naar binnen te halen en dan vooral in de zomer. Voor Bailey (inmiddels overleden) kon er altijd wat van. Die maakte er dus ook een spelletje van. Ging ik mijn beide katten halen...ze zaten altijd in de bosjes, dus dat was makkelijk zoeken....Balou liep vanzelf wel naar binnen, maar Bailey niet hoor...ik er achteraan, maar mevrouw rende weer lekker weg haha :d Uiteindelijk lukte het vaak wel met een stukje vlees, of de koelkast deur even open en dicht doen!!!

Guest_Encore_*
Guest_Encore_*

#10 Geplaatst 12 januari 2011 - 23:48

chanatas zei:

Gelukkig dat ie weer terug is. Bij mij was het ook altijd drama om mn katten naar binnen te halen en dan vooral in de zomer. Voor Bailey (inmiddels overleden) kon er altijd wat van. Die maakte er dus ook een spelletje van. Ging ik mijn beide katten halen...ze zaten altijd in de bosjes, dus dat was makkelijk zoeken....Balou liep vanzelf wel naar binnen, maar Bailey niet hoor...ik er achteraan, maar mevrouw rende weer lekker weg haha :d Uiteindelijk lukte het vaak wel met een stukje vlees, of de koelkast deur even open en dicht doen!!!

Hem binnen krijgen is gewoonlijk helemaal geen probleem. En hij wilde ook heel graag naar binnen komen, maar hij wist gewoon niet hoe. Nu ik die muur langs de achterkant heb gezien, snap ik echt waarom hij hier niet geraakte. 2 meter hoog, en helemaal kaal..

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 13 januari 2011 - 00:08

Encore zei:

Hem binnen krijgen is gewoonlijk helemaal geen probleem. En hij wilde ook heel graag naar binnen komen, maar hij wist gewoon niet hoe. Nu ik die muur langs de achterkant heb gezien, snap ik echt waarom hij hier niet geraakte. 2 meter hoog, en helemaal kaal..

Owh ik heb er ff over heen gelezen zie ik. Hmm das wel lastig dan inderdaad. Zou ook niet weten hoe je dat moet oplossen!!

Guest_Encore_*
Guest_Encore_*

#12 Geplaatst 13 januari 2011 - 12:29

chanatas zei:

Owh ik heb er ff over heen gelezen zie ik. Hmm das wel lastig dan inderdaad. Zou ook niet weten hoe je dat moet oplossen!!

Hehe, geen probleem ;)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 13 januari 2011 - 12:49

Encore zei:

Kan je geen plankjes tegen de muur maken zodat hij een soort van trapje heeft om bovenaan te geraken ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Encore_*
Guest_Encore_*

#14 Geplaatst 13 januari 2011 - 13:40

PeggyJ zei:

Kan je geen plankjes tegen de muur maken zodat hij een soort van trapje heeft om bovenaan te geraken ?

Heb ik ook al gedacht, maar ik weet niet of dat wel zomaar mag.. achter die muur is een steegje, en aan de andere kant van dat steegjes zijn er allemaal poortjes van de tuinen van de achterburen.. Ik weet niet hoe dat juist allemaal zit, maar ik denk dat ik dan sowieso de toestemming van die mensen moet vragen. Nee??

En ik heb ook niet meteen een betonboor op kot liggen ;)

Bewerkt door Encore, 13 januari 2011 - 13:40.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 13 januari 2011 - 15:26

Encore zei:

Da's bij onze buren ook het geval. En daar mogen wij geen dingen tegen de muur zetten, zodat mijn kitties er terug over kunnen. Er is daar wel één boom die redelijk dicht bij de muur staat, maar dan moet onze jongen springen. En raar maar waar hebben wij (al van 7 weken oud gemerkt :) ) een kat met hoogtevrees. Die laat het ding dat hij vast heeft niet los, zonder dat hij het volgende al kan vastpakken. Hier is de afstand te ver, dus dan kijkt hij eens naar beneden, en houdt zich gewoon nog steviger vast aan de boom. Springen zit er dus niet in :(
Geplaatste afbeelding