Spring naar inhoud

- - - - -

Voor het eerst poetshulp in huis

• Log in om te reageren
76 reacties op dit onderwerp
Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#61 Geplaatst 23 januari 2011 - 22:58

Mijn moeder zei ook al dat ik dat moet 'melden', maar ik ben daar zo'n schijtluis in O:) :( ! Hopelijk valt dat meisje dinsdag toch mee en anders zal ik toch iets moeten gaan zeggen als ik een béétje waar voor het geld wil krijgen, hé.

carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#62 Geplaatst 23 januari 2011 - 23:49

nou dan ben ik ook beetje je moeder

;) ;) ;) ;) ;) ;)

je nieeeeeeeeeeeet laten doen
en als het je niet aanstaat
zeggen
want anders blijf je opgezadeld met iemand bij wie je toch
enkel maar ergenissen krijgt

gewoon je eisen stellen bij de " hulp aan huis"

ik heb voor mijn schoonouders dit ook zo gedaan

veel en veel zagen
;)
Geplaatste afbeelding
Katten laten pootafdrukken achter op je hart.

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#63 Geplaatst 23 januari 2011 - 23:56

Oké mams :oops: :s .

:lachen: :lachen:

carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#64 Geplaatst 24 januari 2011 - 00:03

is al tijdje geleden dat ik " mams " hoorde

heb nochthans dochter van 26 jaar
:LOL:

verboden te rekenen en te tellen

;) ;)
Geplaatste afbeelding
Katten laten pootafdrukken achter op je hart.

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#65 Geplaatst 24 januari 2011 - 00:11

carooootje zei:

is al tijdje geleden dat ik " mams " hoorde

heb nochthans dochter van 26 jaar
:LOL:

verboden te rekenen en te tellen

;) ;)

:catkiss :catkiss :catkiss :catkiss

Guest_Vanessa_*
Guest_Vanessa_*

#66 Geplaatst 24 januari 2011 - 08:30

Eerst en vooral een heel spoedig herstel!!

Je moet het zeker laten weten ivm je poetshulp... Als alle mensen die niet tevreden zijn niet gaan bellen, dan weten ze het ook niet bij de organisatie dat de poetshulp niet voldoet hoor.
Ik ga zelf ook poetsen bij mensen thuis en mag dat ook veel horen van die is niet goed en die is niet goed, maar bij onze verantwoordelijken weten ze van niks.
In het begin zeker je eisen stellen en zeggen wat en hoe je het wil (wij denken dan soms wel van amai das een vieze :p ) maar niks van aantrekken. Eens je poetshulp je gewoon is dan loopt da wel los.
Veel succes!!

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#67 Geplaatst 24 januari 2011 - 22:39

Vanessa zei:

Eerst en vooral een heel spoedig herstel!!

Je moet het zeker laten weten ivm je poetshulp... Als alle mensen die niet tevreden zijn niet gaan bellen, dan weten ze het ook niet bij de organisatie dat de poetshulp niet voldoet hoor.
Ik ga zelf ook poetsen bij mensen thuis en mag dat ook veel horen van die is niet goed en die is niet goed, maar bij onze verantwoordelijken weten ze van niks.
In het begin zeker je eisen stellen en zeggen wat en hoe je het wil (wij denken dan soms wel van amai das een vieze :p ) maar niks van aantrekken. Eens je poetshulp je gewoon is dan loopt da wel los.
Veel succes!!

Ja, ik denk dat jullie soms wat te zien krijgen, hé ;) . Bedankt voor je tip. Als ik niets meld, kunnen ze het niet ruiken, hé (allé laten we hopen :lachen: )  Vanmorgen echter telefoon gekregen dat het meisje dat zou komen jammer genoeg ziek ik en ze voorlopig geen vervanging hebben. En aangezien ik echt niet veel kan sedert enkele maanden, durf ik hier binnenkort niemand meer binnen laten :oops: .

Guest_Vanessa_*
Guest_Vanessa_*

#68 Geplaatst 25 januari 2011 - 07:51

papaver zei:

Ja, ik denk dat jullie soms wat te zien krijgen, hé ;) . Bedankt voor je tip. Als ik niets meld, kunnen ze het niet ruiken, hé (allé laten we hopen :lachen: ) Vanmorgen echter telefoon gekregen dat het meisje dat zou komen jammer genoeg ziek ik en ze voorlopig geen vervanging hebben. En aangezien ik echt niet veel kan sedert enkele maanden, durf ik hier binnenkort niemand meer binnen laten :oops: .

Ja overal hetzelfde... veel tekorten aan personeel en voor het moment veel zieken. Bij de organisatie weten ze helemaal niks af van de situatie bij de mensen eh. Daarom altijd alles melden!! Bij ons zit de poetsdienst en dienstencheques samen. Dus zowel ouderen en tijdelijke zieken, gewone werkende mensen met te weinig tijd (of geen zin) en mensen die onder begeleiding staan zitten tussen onze klanten. Probleem is dan dat die werkende mensen een grote mond opzetten tegen de organisatie dat die vlugger een vervanging krijgen dan ouderen en zieken die het echt nodig hebben.... En daar krijg ik het van eh.
Je niet laten doen en vinden ze je een zaag.... awel da is dan spijtig.

En ja wij krijgen vanalles te zien hoor. Kan er hele boeken over schrijven :louche: :p

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#69 Geplaatst 25 januari 2011 - 08:17

Je moet inderdaad echt op je strepen staan. M'n mama werkt als verzorgende bij Solidariteit en soms moet zijn op een plaats gaan werken waar er 2x(of meer) iemand in de week komt kuisen/eten klaarmaken enz. Maar meestal is het zij die al het zwaar werk moet doen en zijn het de collega's die er hun voeten aan vegen en dat terwijl mijn mama zelf al 62 jaar oud is en eigenlijk zelf al iemand nodig heeft. Haar clienten durven dan niets te zeggen omdat ze niet de vieze willen zijn, maar mijn mama zit dan met een geblokkeerde rug.
Geplaatste afbeelding

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#70 Geplaatst 25 januari 2011 - 09:05

Veel beterschap!

Ik heb ook eens met dienstenchecques gewerkt, en man, wat poetste die traag. Ze was ook heel erg zwaar (ik bedoel meer dan 120 kg) en bijgevolg kon ze zich nauwelijks bewegen zonder heel veel blazen. Dan liet ik haar maar strijken, maar een rokje van mijn dochtertje duurde al gauw tot 25!!! minuten. Ik zei dat niet ieder minuscuul plooitje er uit moest, maar dat was voor dovemansoren. Ik woonde toen nog klein, en ze deed zo'n twee uur over de keuken.

Uiteindelijk heb ik het niet meer verlengd. Nu wonen we reuzegroot en ik zou echt wel wat hulp kunnen gebruiken, kom niet meer aan poetsen toe. Misschien 'waag' ik het hier wel eens.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#71 Geplaatst 25 januari 2011 - 13:05

papaver zei:

Mijn moeder zei ook al dat ik dat moet 'melden', maar ik ben daar zo'n schijtluis in O:) :( ! Hopelijk valt dat meisje dinsdag toch mee en anders zal ik toch iets moeten gaan zeggen als ik een béétje waar voor het geld wil krijgen, hé.

Is het eigenlijk een poetsvrouw of een verzorgende die bij je komt? Want dat is wel een groot verschil! Verzorgenden worden helaas nog te vaak als poetshulp behandelt.

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#72 Geplaatst 25 januari 2011 - 19:43

Amelie zei:

Is het eigenlijk een poetsvrouw of een verzorgende die bij je komt? Want dat is wel een groot verschil! Verzorgenden worden helaas nog te vaak als poetshulp behandelt.
Ik heb een poetshulp gevraagd. De eerste keer sturen ze sowieso een verzorgende om de administratie in orde brengen, de 2de keer ging een poetshulp komen maar kreeg weer een verzorgende voor slecht een dik uur bij gebrek aan vervanging. Ik ben dus eigenlijk nog amper geholpen :(

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#73 Geplaatst 25 januari 2011 - 20:23

Je betaalt, dus moet het goed gedaan worden.  Bij Villers is de begeleiding beter dan elders, heb ik ondertussen van vrienden geleerd.  Maar je moet op je strepen staan!  Als jij je werk niet goed doet dan krijg je ook op je donder hé.

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#74 Geplaatst 25 januari 2011 - 21:51

veerlevs zei:

Je betaalt, dus moet het goed gedaan worden.  Bij Villers is de begeleiding beter dan elders, heb ik ondertussen van vrienden geleerd.  Maar je moet op je strepen staan!  Als jij je werk niet goed doet dan krijg je ook op je donder hé.
Dat ken ik niet. Ik zal er eens achter zoeken. Hartelijk dank voor de tip 8) !

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#75 Geplaatst 25 januari 2011 - 22:36

papaver zei:

Dat ken ik niet. Ik zal er eens achter zoeken. Hartelijk dank voor de tip 8) !

Gezinszorg Villers vzw - bejaardenhulp, gezinshulp, poetsdienst, opleiding tot verzorgende
:heart: