Spring naar inhoud

- - - - -

niezen als zenuwtrek?

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
Guest_Annick_*
Guest_Annick_*

#1 Geplaatst 11 januari 2011 - 20:07

Hallo,

:catnoknow Sinds 2maanden ongeveer niest ons Saartje af en toe, maar dit is zonder snot en ze is evenmin ziek. De dierenarts heb ik wel al gecontacteerd, maar aangezien ze niet ziek lijkt en heel erg speels is, vraag ik me af of dit misschien een zeuwtrek kan zijn? Ze doet dit vaak als ze ergens aan ruikt of als ze zich wast;
Bestaat het dat katten een allergie ontwikkelen?

Heeft iemand hier ervaring mee?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 11 januari 2011 - 20:25

Katten kunnen zeker allergisch zijn hoor. Niezen kan ook wijzen op niesziekte, daarvoor moet ze er nog niet meteen doodziek uitzien hoor. Ik zou het dus zeker goed in de gaten houden, want niesziekte die niet of onvoldoende behandeld wordt kan chronisch worden.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#3 Geplaatst 12 januari 2011 - 06:07

het kan volgens mij zeker een allergie zijn. toen ik mijn Filoutje nog niet zolang had begon ze af en toe te niezen, zonder ziek te zijn, en aangezien antibiotica niet aansloeg, begon mijn dierenarts te denken aan een allergie. dan heb ik veel nagedacht en uitgeprobeerd, en toen ik stopte met die whiskaszakjes te geven, ging het over, dus ik ben er nog redelijk van overtuigd dat het daardoor kwam!
maar zoals peggy zegt, het kan ook niesziekte zijn, dus goed in de gaten houden!
Geplaatste afbeelding

Guest_Annick_*
Guest_Annick_*

#4 Geplaatst 12 januari 2011 - 16:49

Bedankt voor jullie reactie, ik zal toch maar eens nr de dierenarts gaan voor de zekerheid
groetjes,
Annick