Spring naar inhoud

- - - - -

Statische vacht !

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
trio
trio
  • 3.980 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 11 januari 2011 - 20:20

Fuchsia heeft een heel statische vacht zeker nu met de kou en de verwarming als je ze aanraakt knettert het en schrikt ze enorm zou ze daarom zo onrustig zijn tegenover de andere poezen en snel uithalen als ze in de buurt zijn ???
Iemand tips ???

Petskin zou een soort conditioner zijn en als je er wat van op je handen doet en ze ermee streelt zou dit verdwijnen het word in trimsalons gebruikt.
Iemand ervaring mee ??

saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 11 januari 2011 - 20:24

Ik kan je niet helpen, maar ben ook heel benieuwd naar het antwoord. Als ik onze schatjes een zoentje geef, krijgen we beiden dikwijls een schokje. Maar ik weet niet of het aan mij of aan hen ligt. Dus ben ook benieuwd naar het antwoord.
Geplaatste afbeelding
Groetjes en poezekopjes, Sarah

trio
trio
  • 3.980 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 11 januari 2011 - 20:26

Bij de britjes heb ik het niet maar blijkbaar bij langharige vachtjes komt het meer voor het is wel vervelend want nu wil ze door mij ook niet echt gestreeld worden en knapt ze lelijk door als ze schrikt.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 11 januari 2011 - 20:50

Als ik Nette aai, dan is haar vacht ook statisch. Hoe je het kan oplossen weet ik ook niet :catscratchhead
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

trio
trio
  • 3.980 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 12 januari 2011 - 17:10

Ik heb daarstraks Petskin gaan halen is wel voor honden want voor katten was het hier niet te vinden, een paar druppels op de handen en ik heb eens goed door haar vacht gewreven het statische is nu wel weg en is ze ook rustiger om ze te strelen als ze het aflikt met wassen kan het geen kwaad dus het proberen waart hé !
Het is een merk shampo en conditioner dat ze in trimsalons voor honden en katten gebruiken ik heb de conditioner en is ook niet echt vettig op hun vacht.

Trolleke
Trolleke
  • 698 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 13 januari 2011 - 16:04

Is het dit niet wat je wil zeggen ????

Dit gebruik ik en ben daar heel tevreden over.

Pet Silk - Silk Sheen Spray (300 ml voor 34,75 euro). Het is een verzorgende spray die klitten verwijdert en die een anti-statische werking heeft.
Een conditioner lijkt me heel raar want het is heel belangrijk dat die niet in de vacht achterblijft. Meestal moet je heel goed naspoelen.

Geplaatste afbeelding                                                               Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Klik om te vergroten.

Geplaatste afbeelding
Linda en de poezenbende

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 13 januari 2011 - 16:07

Féline heeft dat op de achterkant van haar rug, dat er  soms zowat haartjes naar boven steken :d  Maar niet heel erg...

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 13 januari 2011 - 16:13

Je kunt ook een antistatische kam of borstel gebruiken om je kat te kammen.
Geplaatste afbeelding

trio
trio
  • 3.980 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 13 januari 2011 - 18:43

Trolleke zei:

Is het dit niet wat je wil zeggen ????

Dit gebruik ik en ben daar heel tevreden over.

Pet Silk - Silk Sheen Spray (300 ml voor 34,75 euro). Het is een verzorgende spray die klitten verwijdert en die een anti-statische werking heeft.
Een conditioner lijkt me heel raar want het is heel belangrijk dat die niet in de vacht achterblijft. Meestal moet je heel goed naspoelen.

Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Klik om te vergroten.
Ja SORRY dat is het ze hadden shampo, conditioner en spray en het helpt echt want ze ging altijd lopen als er schokjes waren en dat is nu weg

Elfonia
Elfonia
  • 10.253 berichten

#10 Geplaatst 13 januari 2011 - 18:44

ik heb ook net zo iets geplaatst bij kattenkwaad :LOL:

een schok van neuze-neuze te doen :ha en hun vachten knetteren idd. ook wel af en toe :catscratchhead

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 13 januari 2011 - 18:53

Hier krijg ik ook altijd schokken maar dan van Rafje, niet van de anderen.

Geplaatste afbeelding

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 13 januari 2011 - 18:58

ja Lily geeft ook zo'n schokjes, maar ze verschiet er zelf niet echt hard van.

Geplaatste afbeelding

Ashley
Ashley
  • 1.380 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 13 januari 2011 - 19:27

Ashley is ook zo statisch als ik haar ga borstelen blijven de plukken los haar zo aan haar vacht plakken dus deze spray zou voor mij ook een uitkomst zijn zeg!
Ze heeft de laatste weken ook enorme klitten in haar ondervacht :( en ik zie dat deze spray ook tegen klitten werkt.
Ik ga dan ook maar eens informeren bij onze dierenspeciaalzaak :)
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#14 Geplaatst 13 januari 2011 - 21:45

Ik heb zoiets dus niet.
Hier dus geen statische elektriciteit te bemerken.
Zou het iets met de vloerbedekking of textiel te maken kunnen hebben misschien ?

trio
trio
  • 3.980 berichten
  • 5 katten

#15 Geplaatst 13 januari 2011 - 21:50

Blijkbaar door het koude weer en binnen de verwarming.