Spring naar inhoud

- - - - -

Verhuis

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#1 Geplaatst 11 januari 2011 - 20:40

Eerst even een situatieschets. Thuis bij mijn ouders heb ik 4 vier katten, waarvan 3 ikzelf er drie uit het asiel heb gehaald. Het gaat om Titi, EK 11j, Oscar EK 4j, Rufus, Exotic 4j en Roxy Pers van 1,5-2 jaar.

Bij het huis van m'n vriend heb ik dan Petrol, m'n pers van 8 jaar.

Samen met m'n vriend zijn we nu aan het kijken om te verhuizen en samen te gaan wonen. Aangezien we vaak lang moeten werken zouden we een vriendje voor Petrol erbij halen. Maar aangezien ik thuis nog 3 katers lopen heb, vroeg ik mij af of het verstandig zou zijn om bvb Rufus mee te nemen.. Het was ook het voorstel van m'n ouders.

Maar ik twijfel enorm, niet dat ze niet zouden overeenkomen want ze zijn identiek dezelfde van gedrag en karakter. Maar ik heb zoiets van "waarom een kat die gelukkig is uit zijn omgeving te halen", en dit met een andere kat..

Denken jullie dat een kat zich hecht aan zijn personeel of aan zijn omgeving en medekaters..

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 11 januari 2011 - 20:45

Ik denk niet dat er een probleem zou zijn, aangezien Rufus niet naar een compleet nieuw iemand gaat. Hij was in de eerste plaats al jouw kat dus het enige waar hij dan moet aan wennen is het nieuwe huis. Maar denk niet dat dat een probleem moet zijn. Mss eens een dekentje ofzo van Petrol meenemen bij je ouders en dan Rufus eraan laten ruiken om te zien hoe hij op de geur reageert. en omgekeerd ook eens proberen.
Geplaatste afbeelding

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#3 Geplaatst 11 januari 2011 - 23:10

Op zich zie ik hier geen problemen in. Jij gaat er tenslotte ook zijn. Zelf heb ik ook een kat meegenomen uit het ouderlijke huis toen ik vertrok. Voor de verhuis, had ik al een nieuwe kat zitten in mijn nieuwe thuis. Toen ik daar ging werken, nam ik mijn andere kat mee. Zo kon ze op haar gemak aan de nieuwe omgeving en de nieuwe kat wennen. De verhuis is zonder problemen verlopen. :)

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#4 Geplaatst 12 januari 2011 - 14:39

Maar ik ben gewoon wat bezorgd denk ik.
Rufus is zeer gelukkig bij m'n ouders, heeft het daar héél goed.
Ik ben dan bang dat ik hem weghaal van bij m'n andere katten, andere omgeving,.. dat ie daar van zal afzien.
Althans zo zou ik toch zijn, of denkt een kat daar dan niet bij na? Mist een kat zijn "vriendjes" en omgeving dan niet?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 12 januari 2011 - 15:14

Je moet handelen in het belag van Rufus. Hoe doet hij het nu waar hij woont, gaat zijn situatie fel veranderen. Ging Rufus bij je ouders buiten, en kan hij dat bij u ook?
Een beetje de voor en nadelen afwegen.
Op zich kan hij mee verhuizen maar je moet ook zien of hij zijn andere vriendjes niet te fel mist en zou treuren.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 12 januari 2011 - 15:30

als rufus echt goed overweg kan met zijn vriendjes dan zal die zijn vriendjes echt wel missen.

james heeft hier bv echt gerouwd om Nobel. Hij sprong dan regelmatig op de schouw om aan haar halsbandje te snuffelen en zat daar echt uren bij dat halsbandje. Nu is dat ondertussen over gegaan, maar katten kunnen zicht dus echt hechten aan andere katten en zullen die ook missen wanneer die weg zijn.

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#7 Geplaatst 12 januari 2011 - 23:18

Ja, indien ze echt verzot zijn op elkaar, zou ik ze ook niet uit elkaar halen. Mijn kat woonde nog maar een jaar bij mijn ouders en had niet echt een band met de andere katten. :)

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#8 Geplaatst 29 januari 2011 - 13:50

Het is niet zo dat Rufus bij de andere ligt om te slapen, en elkaar te wassen en zo. Rufus zondert zich vaak af, maar speelt natuurlijk wel soms met de andere.
Petrol heeft nu een week gelogeerd bij m'n ouders, hij heeft dus Rufus ook leren kennen. Ik neem vanavond Rufus en Petrol mee naar ons nieuwe huis. Het zijn beide katten die nooit naar buiten gaan, en hebben hetzelfde karakter.
Ik hoop dat dit lukt, want ben wel wat bang voor Rufus.. Die heeft hier nu 4jaar gewoond, hebben we ook uit het asiel gehaald. Hij heeft hier zeer mooie tijden gehad.
Hopelijk zal hij zich ook zo goed voelen in ons nieuwe huisje...

Ofwel denk ik gewoon te negatief of teveel... :(

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 29 januari 2011 - 22:02

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#10 Geplaatst 30 januari 2011 - 02:09

:geluk:

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#11 Geplaatst 31 januari 2011 - 10:03

Ik kreeg het niet over m'n hart.
Toen ik Rufus in het mandje stak om te verhuizen kwamen Roxy en Oscar snuffelen aan het mandje en miauwen. Ik kreeg er de tranen van in m'n ogen.
Heb Rufus bij m'n ouders en z'n vriendjes gelaten. :(