Spring naar inhoud

- - - - -

rui

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#1 Geplaatst 20 mei 2009 - 17:55

hoe lang blijven katten normaal in de rui? Nu verliest Hobbes het hele jaar door natuurlijk wel wat haar, maar ondertussen is het al weeeeken aan de gang dat er echt pakken haar afkomen :s

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 20 mei 2009 - 18:56

Hier is het van 't zelfde... Pakken haar.... Ik weet ook niet hoelang het normaal duurt.
Geplaatste afbeelding

Babou
Babou
  • 210 berichten

#3 Geplaatst 20 mei 2009 - 19:35

Hier ook hetzelfde!!

Ik word er soms radeloos van, net goed gekuisd en zie ik daar weer fakskes haar rondwaaien...  Ze slapen bij mij en heb daarnet ook mijn bed haarvrij gemaakt, ik kan er bijna een trui van maken :d .

Maar we zien ze toch zo graag é!! Dat maakt alles goed :love3:

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#4 Geplaatst 20 mei 2009 - 20:21

Haren, helemaal geen last van hier.
Ik was al vergeten dat het rui is. Lang leven de FURMINATOR :d

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 22 mei 2009 - 07:31

Lies zei:

Haren, helemaal geen last van hier.
Ik was al vergeten dat het rui is. Lang leven de FURMINATOR :d

Inderdaad... goede reclame hoor Lies (zouden we die firma niet eens aanschrijven?). Hier ook bijna geen haarverlies meer. Behalve gisterenavond maar dat kwam omdat er bezoek kwam en Gabriel terug iets meer gestresseerd rondliep.

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#6 Geplaatst 22 mei 2009 - 07:57

hier ook veel haar , maar ik durf niet te veel met de furminator , dus ik borstel heel goed en daar komen ook pakken haar van af

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#7 Geplaatst 22 mei 2009 - 20:54

clyde zei:

hier ook veel haar , maar ik durf niet te veel met de furminator , dus ik borstel heel goed en daar komen ook pakken haar van af

Ik durf ook niet supergoed..ik borstel ze ook liever met de gewone.. :oops:

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#8 Geplaatst 22 mei 2009 - 21:17

ik borstel met de handschoen met bobbeltjes , toch zo zalig om het geluidje te horen :)

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#9 Geplaatst 26 mei 2009 - 11:33

ja, ik heb ook zo'n handschoen met bobbeltjes. Maar Hobbes geniet het hardst als ik gewoon met mijn handen borstel, dus dat doe ik ook dikwijls, maar dat doe ik altijd buiten, want het is echt een ongelooflijk pak dat er af komt O:)

mss toch eens wat opzoeken over die bewuste furminator :d

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#10 Geplaatst 26 mei 2009 - 11:55

Zwartje hier is al lang gedaan met de grote ruiperiode hoor.

Ik heb de furminator één maal per week gebruikt voor drie weken (ik moest eerst z'n vachtje nog aan't ruiven krijgen, want door ziekte was dat proces gestopt) en er komt wel wat af, maar geen hopen hoor. Enkel de eerste keer kwam er echt veel af. Nu volstaat het om met de handen is over z'n vachtje te gaan eigenlijk :)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 30 mei 2009 - 18:03

Ik dacht dat het hier dus ook gedaan was, maar... sinds gisteren is Gabriel opnieuw erg aan het ruien. Waarschijnlijk door de warmte?

Geplaatste afbeelding

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 31 mei 2009 - 19:12

@ Joloka: 'k Heb net even gegoogled en'k kwam op dit uit:

De vacht van een huiskat is ingesteld op gematigde temperaturen. In een huis met centrale verwarming kan een iets te hoge temperatuur in combinatie met een droge atmosfeer meer haarverlies dan normaal veroorzaken. (Klikvoor bron)

Ik ga er vanuit dat de zomerse temperatuur er ook voor kan zorgen dat een poezie terug ruit... (Ik rui, jij ruit...??? Ik ben nu niet zeker van de vervoeging :oops: In't dialect zeggen we ruiven, en hij ruift...daar ben ik wel zeker van 8) )
Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 31 mei 2009 - 19:14

Niels + Evelyn zei:

@ Joloka: 'k Heb net even gegoogled en'k kwam op dit uit:

De vacht van een huiskat is ingesteld op gematigde temperaturen. In een huis met centrale verwarming kan een iets te hoge temperatuur in combinatie met een droge atmosfeer meer haarverlies dan normaal veroorzaken. (Klikvoor bron)

Ik ga er vanuit dat de zomerse temperatuur er ook voor kan zorgen dat een poezie terug ruit... (Ik rui, jij ruit...??? Ik ben nu niet zeker van de vervoeging :oops: In't dialect zeggen we ruiven, en hij ruift...daar ben ik wel zeker van 8) )

haha, de nederlandse taal :LOL: :LOL:

Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 31 mei 2009 - 21:23

ruiven                      (ww. ruifde, heeft geruifd): de oude veren of haren verliezen, ruien - Als onze kippen ruiven leggen ze geen eieren.

Blijkt mijn ruiven, hij ruift ed toch geen dialect te zijn...
Amai, ik ben beschaamd :oops:

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#15 Geplaatst 01 juni 2009 - 08:51

:LOL: :LOL: :LOL:

Geplaatste afbeelding