Spring naar inhoud

- - - - -

laserspeeltje? fustrerend voor poes?

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 11 januari 2011 - 23:26

hallo iedereen hier

ik kocht vorig weekend zo een laser muis
en ja, heel gek, zo een rood bolletje waar Tini zo graag naar toe springt en wil pakken ;)

enkel
ik vind het soms zo spijtig dat Tini het niet " echt " kan pakken..ze rent er achter, klimt op haar krabpaal , op tafel ...maar kan het niet echt pakken..
Ze legt dan haar pootje erop en ze kan niets nemen en dan heb ik zo een duaal gevoel van:

"zou dat niet  fustrerend zijn voor haar?3

Katten zijn jagers en pakken graag prooien...dat rood lichtje zien ze als prooi en kunnen het " telkens " niet pakken ...Hoe moet Tini zich dan voelen?

Nu richt ik het enkel naar het plafond, zo dat ze kan kijken en springen, richt het niet meer naar de vloer of lage dingen want vindt het zo spijtig dat Tini dit niet kan pakken, in haar pootjes kan nemen

vandaar
zo een laserspeeltje heeft mij beetje duaal gevoel

hoe ervaren jullie dit ?
Geplaatste afbeelding
Katten laten pootafdrukken achter op je hart.

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 12 januari 2011 - 01:08

Eerlijk gezegd voel ik mij er ook een beetje dubbel bij...

Ze worden allemaal gek als ik dit speeltje bovenhaal maar proberen het ook echt te pakken en ik vind het dan zo zielig als dat niet kan. Met een normaal speeltje kan je hen toch eens het gevoel geven van wow, goede jager dat je bent :love3: ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_Sofya_*
Guest_Sofya_*

#3 Geplaatst 12 januari 2011 - 10:54

Idem hier. de laserpointer gebruiken wij hier enkel als er 'echt' niets mee aan te vangen is.
Heb wel de indruk dat hij het fijn vindt want hij weet heel goed van waar de straal komt (dan kijkt hij zo van: 'alléé schijnen met die handel' en kent het geluid al wanneer we de pointer nog maar opnemen van tafel.
Die katten zijn zooo slim hé. Maar hier dus ook dubbel gevoel.

Guest_VeganCatgirl_*
Guest_VeganCatgirl_*

#4 Geplaatst 12 januari 2011 - 11:04

ik heb dat niet omdat ik dat idd frustrerend vind voor de kat

MartijnH
MartijnH
  • 269 berichten

#5 Geplaatst 12 januari 2011 - 11:05

Ja dat gevoel heb ik ook. Maar iemand hier op KS zei dat ze uiteindelijk scheen op een speeltje en dat ie dat dan kon grijpen als prooi.

edit: volgens mij is dat ook de reden waarom ze er gek van blijven en het niet beu worden. Ze moeten en zullen het rode puntje een keer te pakken krijgen (denken ze)

Bewerkt door MartijnH, 12 januari 2011 - 11:06.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 12 januari 2011 - 11:13

Vind het soms ook zielig dat ze het niet kunnen vangen, maar ze spelen er allemaal even graag mee.

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#7 Geplaatst 12 januari 2011 - 11:20

ik schijn ook eerst overal in het rond (meestal op de muren) en vanaf ik merk dat ze er "zot" van wordt schijn ik op een speeltje dat op de grond ligt. Ik volg een tijdje met het lampje op het speeltje als ze er mee aan het spelen is en vanaf ze er in bijt ofzo stop ik ermee en heeft ze het gevangen :)

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 12 januari 2011 - 11:27

Hier vragen ze erom , ik moet er nog maar naar kijken of opheffen en ze staan hier met zijn allen ,
als k ermee stop is t ff zoeken maar verder merken ze dan da t het weg is en gaan elders spelen of liggen
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 12 januari 2011 - 12:23

Dat gevoel heb ik ook!

Weetje wanneer ik een rotgevoel heb?

Als Zwerver hijgt en ze toch door wilt gaan. Zwerver is echt een snelle jagertje, terwijl Nitey gewoon naar dat rode ding huppel.

Ik gebruik ook meestal de hengel, maar Zwerver vind dat niks aan, net als al die andere speeltjes, die Nitey wel leuk vind.

Laser point... soms denk ik, ik word ook zot van het rood lichtje :LOL:
Geplaatste afbeelding

Guest_VeganCatgirl_*
Guest_VeganCatgirl_*

#10 Geplaatst 12 januari 2011 - 12:28

ik schijn ook eerst overal in het rond (meestal op de muren) en vanaf ik merk dat ze er "zot" van wordt schijn ik op een speeltje dat op de grond ligt. Ik volg een tijdje met het lampje op het speeltje als ze er mee aan het spelen is en vanaf ze er in bijt ofzo stop ik ermee en heeft ze het gevangen :)

dat is nog een idee :)

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#11 Geplaatst 12 januari 2011 - 21:36

hier vinden ze het zalig!!! als ze nog maar het klikje horen van het lichtje staan ze allemaal paraat. Denk dus ni dat het zo frusterend werkt, hebben ander speelgoed genoeg en dat intresseert hen super!

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 12 januari 2011 - 22:52

MartijnH zei:

Ja dat gevoel heb ik ook. Maar iemand hier op KS zei dat ze uiteindelijk scheen op een speeltje en dat ie dat dan kon grijpen als prooi.

edit: volgens mij is dat ook de reden waarom ze er gek van blijven en het niet beu worden. Ze moeten en zullen het rode puntje een keer te pakken krijgen (denken ze)

Inderdaad, zo doe ik het. Ik eindig het 'spel' door met de laser te schijnen op een (favoriet) speelgoedje. Of op een lekker hapje. Dan zijn ze eens zo blij dat ze dat 'gevangen' hebben :x
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 12 januari 2011 - 23:54

lotje ...dat is inderdaad een goed idee
zal het eens proberen op die manier
zo heeft ze het gevoel van " ik heb het te pakken "

want echt
vindt het zo zielig
ze rent en kijkt en rent en kan het maar niet pakken
dan doe ik het uit en geef haar een knuffel
Geplaatste afbeelding
Katten laten pootafdrukken achter op je hart.

Guest_Isabel_*
Guest_Isabel_*

#14 Geplaatst 13 januari 2011 - 00:03

wij hebben hier ook zoiets. Ons katten zijn er ook dol op...Spike begint er bij momenten van te hijgen van erachter te hollen.
Ik vind het ook soms wel vervelend dat ze het uiteindelijk toch niet te pakken...echt in hun pootjes, krijgen. :) :catattackball

cabezablanca
cabezablanca
  • 521 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 13 januari 2011 - 08:27

de lade waarin het laserspeeltje ligt gaat open... en daar komen ze aangespurt!
Ze vinden het echt geweldig om er achteraan te rennen, het te besluipen en te bespringen... super als ze een beetje "zot" zijn, dan zijn ze meteen heel wat energie kwijt :)
Ik denk niet dat het frustrerend is voor hen... misschien is dat een beetje het vermenselijken van de gevoelens van de kat?!
Als het speeltje weg is zoeken ze nog even, maar na enkele seconden spelen ze met iets anders of gaan ze uitgeput wat liggen soezen. In de natuur kunnen ze hun prooi ook niet steeds te pakken krijgen, ze hebben hier genoeg andere dingen waarop ze hun bijt en krab kwaliteiten op kunnen oefenen :) .

Geplaatste afbeelding