Spring naar inhoud

- - - - -

Hoeveel voeding per dag

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
Thunderke
Thunderke
  • 726 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 12 januari 2011 - 11:05

Aangezien mijn katten nogal een vetzakjes aan het worden zijn wou ik hier dus even vragen hoeveel gram per kilo lichaamsgewicht mijn katjes zo ongeveer mogen hebben per dag.

Wie het weet, graag een antwoord dat mijn katjes van kleine hangbuikvarkentjes terug in echte katjes kunnen veranderen.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 12 januari 2011 - 11:08

ik weeg niks ,
hier hebben ze voortdurend brok staan
en 2x/ dag krijgen ze rauwvoer( tinlo,carnibest,...)
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#3 Geplaatst 12 januari 2011 - 11:11

Hier krijgen ze 2x per dag natvoer en droge korreltjes hebben ze de hele dag staan. Ik weeg ook niks af.
Ik weeg alleen ons hondje zijn eten af. ;)

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 12 januari 2011 - 11:37

hier staan ook heel de dag door brokjes en 2x per dag rauw, ik weeg niet af, maar heb wel de hoeveelheid aangepast naar wat ze liet staan van rauw. Eerst liet ze altijd wat rauw staan, dus nu geef ik minder en dan is het meestal in een keer op.
En ik vul de brokjes ook pas aan als er echt niet veel meer in zit (maar weet niet of dat eigenlijk wel effect heeft, waarschijnlijk niet :ha )
Maar ik heb niet de indruk dat ze sinds haar sterilisatie nog veel is verdikt.

Geplaatste afbeelding

Sofya
Sofya
  • 188 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 12 januari 2011 - 11:43

Hier krijgt em 70 à 80 gr brokje en een half zakje natvoer 's ochtends en een half 's avonds.
Als ik merk dat alles op is ,en hij zoek naar meer... geef ik wel bij... O:)
De onze is nu wel niet te dik maar hou het wel een beetje in't oog.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 12 januari 2011 - 11:49

Ik weeg ook niets af. De brokjes staan er 24 uur op 24 uur.

Geplaatste afbeelding

Sofya
Sofya
  • 188 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 12 januari 2011 - 11:53

Thunderke, kijk anders eens op de zak. Daar staan meestal richtlijnen over hoeveel je mag geven naar gelang het gewicht. Allez,zo doen wij dat hier toch.

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 12 januari 2011 - 12:26

Sofya zei:

Thunderke, kijk anders eens op de zak. Daar staan meestal richtlijnen over hoeveel je mag geven naar gelang het gewicht. Allez,zo doen wij dat hier toch.

Ja maar is dat dan niet eerder als je alleen droge brokjes geeft?

Geplaatste afbeelding

Sofya
Sofya
  • 188 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 12 januari 2011 - 12:42

Elfje, weet nu niet meer op welke zak het stond maar er stond in alle geval dat als je natte voeding geeft je X gram brokjes minder moet geven. Sta mij voor dat het iets van een 25 gram minder brokjes was per zakje natte voeding... enfin toch iets in diejen trend...

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 12 januari 2011 - 12:52

Ik geef 2 keer per dag 50 g kvv of natvoer, de brokjes staan hier doorlopend dus weeg ik niet af, maar eigenlijk eten ze er ook niet zoveel van ;)
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 12 januari 2011 - 13:04

Idem hier hoor. Ik geef 2x/dag natvoer of verse voeding.
En 24/24 staan hier brokken ter beschikking.

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 12 januari 2011 - 14:17

Sofya zei:

Elfje, weet nu niet meer op welke zak het stond maar er stond in alle geval dat als je natte voeding geeft je X gram brokjes minder moet geven. Sta mij voor dat het iets van een 25 gram minder brokjes was per zakje natte voeding... enfin toch iets in diejen trend...

Oja dat kan.
Toen Lily gesteriliseerd werd, had de da Royal Canin Young Female aangeraden, en dan zou ze iets van een 45gr brokjes per dag mogen eten. (dus geen natvoer inbegrepen) Heb dat eens afgewogen en dat vond ik toch wel weinig als ze alleen dat mocht eten en dan geen natvoer.
Nu geef ik Royal Canin British Shorthair en 2x rauw. En ik vul (afgaande op mijn goed inschattingsvermogen :d ) de brokjes altijd tot zo ongeveer die 45g en dat moet ik toch elke avond of morgen doen hoor.
Nu, Lily is nog wel heel speels, dus misschien moet ze nog gewoon meer eten?

Geplaatste afbeelding

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#13 Geplaatst 12 januari 2011 - 14:52

hoe kan je het in het oog houden als ze in grammetjes voeding krijgen? Wie eet het meeste?
Ik kan dit niet in de gaten houden dus constant eten staan (brokjes)

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 12 januari 2011 - 15:40

Ik weet alleen van Sam zijn gewicht: 3,9 kilo. Hij en Minstrel krijgen een krappe 100 gram per dag aan rauwvoer want ze worden anders snel dik.
Zucchero kan veel meer eten, die eet zo'n 150-200 gram per dag op dit moment.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

noesje
noesje
  • 1.389 berichten
  • 9 katten

#15 Geplaatst 13 januari 2011 - 12:39

Ik weeg ook niks af, dat is toch niet in de gaten te houden met 6 katten in huis!
er staan gewoon altijd droge blokjes en smorgens en savonds vers vlees of vis.
Ik vind hier Ivar wat mager maar die loopt al snel weg als ik wat voor zijn neus zet en hij is ook wle erg druk en akief terwijl Olivia bijna te dik wordt, mar die is ook nog in de groei dus ik wou dr niet op dieet zetten en dat gaat ook niet als er 24 uur per dag droge brokjes staan...
Ze eet ook echt alles wat los en vast zit en als ik niet uitkijk eet ze zelfs mijn bord leeg!

Bewerkt door noesje, 13 januari 2011 - 12:41.