Spring naar inhoud

- - - - -

Hoeveel voeding per dag

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
Maya
Maya
  • 417 berichten
  • 1 katten

#16 Geplaatst 13 januari 2011 - 21:35

Mijn katje van 3.1kg eet ongeveer 83gr per dag, ongeveer 2.7% dus. Dat is aan KVV, dus een natte voeding. Aan brokjes zou ik op de verpakking kijken, maar dan iets minder geven want voor sommige katten is dat nogal ruim (voor sommige juist te weinig).

Aan je post te zien vind je ze nu te dik, dan zou ik ze gewoon steeds minder geven (maar wel héél traag verminderen hoor!) tot jij vindt dat ze goed staan. Dus morgen wat minder gedurende enkele dagen, dan nog iets minder, en zo een beetje afbouwen, maar let op, vermageren gaat uiteraard niet zo snel als je de voeding verandert, dus niet ineens maar de helft gaan geven oid.
Het belangrijkste is dat jij kijkt naar je kat en dat die van bovenaf en van opzij gezien een mooi profiel hebben met een "flank".
Als je katten veel haar hebben kan je voelen naar de ribben. Daar mag wel een klein laagje op zitten, maar niet teveel ;)

Ventteke
Ventteke
  • 2.254 berichten
  • 5 katten

#17 Geplaatst 13 februari 2011 - 17:19

Onze Rebel :catwalk2 13,5 jaar nierpatiëntje krijgt
ontbijt 25 gr K/D droge brokjes,
lunch 10 gr K/D droge brokjes,
diner 50 gr K/D blik
slaapmutsje 10 gr K/D droge brokjes
weegt nu 7,100 kg.
Moet nu in het oog houden dat hij niet bijkomt, ik ben pas op K/D blik over gegaan.

Ons Charlieke :catplay 7 maanden krijgt
ontbijt 25 gr sanabelle kitten en sensitive gemengd droge brokjes
lunch 25 gr sanabelle kitten en sensitive gemengd droge brokjes
diner 50 gr paté supermarkt - moet hier nog iets op vinden dat beter is.
Iemand suggesties???
Moet wel paté kip natvoer zijn. Liefst geen te grote blikjes.
slaapmutsje 10 gr sanabelle kitten en sensitive gemengd droge brokjes
weegt ? moet hem nog wegen is nog maar 14 dagen bij ons.

groetjes
Lydia

Fieke
Fieke
  • 3.124 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 14 februari 2011 - 17:51

Hier wordt de weegschaal intensief gebruikt. Shiva is tenger van bouw (net zoals de mama en de papa). Hij is 2 jaar en weegt tussen de 3,5 (zomer) en 3,7 kg (winter). Volgens de dierenarts is hij perfect op gewicht.
Hij krijgt 's ochtends 15 g brokjes (1/3 RC beauty of Bozita, 1/3 Acana vis, 1/3 Applaws), 's middags idem en 's avonds krijgt hij een half blikje (+/- 35 g denk ik) Porta 21 of Shesir of Applaws. Als snoepje krijgt hij Sanabelle dental of Thrive vriesdroogsnoepjes of een bio-kauwstick (naam ontsnapt me, komt van zooplus).
Ik heb zelf heel lang gezocht bij welke hoeveelheden hij zich het beste voelt, en welke merken en welke smaken. Rauwvoer wilde bij ons om verschillende redenen niet lukken.
Misschien ben ik wel te extreem met alles zo af te wegen maar hij en ik zijn dat nu zo gewend. En volgens onze DA doet hij het hier supergoed op.
Misschien lijken die hoeveelheden klein, maar Blauwe Russen zijn slanke katten en Shiva is zelf een tenger diertje (maar superactief!).
Geplaatste afbeelding

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#19 Geplaatst 14 februari 2011 - 18:19

Ik heb nog nooit iets afgewogen. Jammer genoeg is mijn kat de laatste tijd bijzonder kieskeurig geworden en eet hij dus ofwel heel erg goed, ofwel quasi niets.

Ik had een grote zak orijen vis en RC sensitive gekocht, die meng ik maar hij lust ze niet. Hij zal er dus pas van eten als hij uitgehongerd is... Dus heb ik ook RC exigent aromatic attraction 33 gekocht, en ook daar is hij niet dol op :( . Ik kan de zakken toch niet weggooien?

Dus vul ik aan met natvoer maar ook daar lust hij de 'vleesvarianten' niet meer, sta hier dus met hopen blikken animonda Fleisch, die ik meng met zakjes met gelei die hij wel lust, en zo eet hij dan. De animonda vis met sardienen smikkelt hij op een halve minuut leeg, alsook de porta 21 kip sensitiv maar ja, ik kan dat eten toch niet in de vuilnisbak kieperen?

Dus ja, mijn volgende bestelling zal ik enkel nog het natvoer kopen dat hij zeker lust, en daarna RC young male, waarvan hij een keer een staaltje met veel smaak verorberde.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 15 februari 2011 - 14:47

Elena zei:

Ik heb nog nooit iets afgewogen. Jammer genoeg is mijn kat de laatste tijd bijzonder kieskeurig geworden en eet hij dus ofwel heel erg goed, ofwel quasi niets.

In het begin is het een beetje zoeken inderdaad om te weten wat ze grag eten. Hier gebeurt het ook hoor dat ze hun natvoer geen blik waardig gunnen, ik noteer dan ook welke voeding wel in de smaak valt en welke niet. De voeding die ze minder graag eten bestrooi ik met Thrive snoepjes kip en dan eten ze het uiteindelijk toch op.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

meijden1983
meijden1983
  • 199 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 26 februari 2011 - 18:09

Ik weeg de brokjes wel af maar ik heb 2 katten dus ik weet niet wie wat eet maar het afwegen doe ik toch omdat de brokjes bleven staan en dan worden ze oud. Mijn katten aten ze dus ook niet meer op. Zelf voer ik royal canin en op de zak geven ze aan wat ze per dag mogen maar hier eten ze dat niet op. Toch heeft 1 van kijn katten een klein hangbuikje maar ze is ook gestereliseerd

Bewerkt door meijden1983, 26 februari 2011 - 18:10.