Spring naar inhoud

- - - - -

Taurine??

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Guest_Encore_*
Guest_Encore_*

#1 Geplaatst 12 januari 2011 - 11:52

Ik zit al een tijdje met een vraag. Op kattenvoer zie ik altijd staan "met taurine". Ik vond dat in het begin een beetje verontrustend, maar aangezien het in elk voer zit, heb ik me er maar bij neergelegd ; taurine is toch (samen met cafeïne) de actieve stof in Red Bull?? Dat kàn toch niet de bedoeling zijn :s ??

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2 Geplaatst 12 januari 2011 - 12:00

Een kat heeft taurine nodig oa voor een goede hartontwikkeling en hartfunctie, maar kan deze niet zelf aanmaken en haalt deze uit rood vlees (of gesupplementeerde droge/blikvoeding). Geen zorgen om maken dus ;)

Guest_Encore_*
Guest_Encore_*

#3 Geplaatst 13 januari 2011 - 12:31

Haha, oef, ik dacht echt : "ik ben hier een pepmiddelen-junkie van mijn kat aan't maken, en die gaat heel zijn leven supervermoeiend zijn" maar gelukkig dus toch niet :d

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 13 januari 2011 - 13:00

Encore zei:

Haha, oef, ik dacht echt : "ik ben hier een pepmiddelen-junkie van mijn kat aan't maken, en die gaat heel zijn leven supervermoeiend zijn" maar gelukkig dus toch niet :d

:dancer: :dancer: :dancer: neen hoor zeker niet !
Geplaatste afbeelding

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#5 Geplaatst 13 januari 2011 - 13:07

geef ze catnip, dan worden ze junkies :mrgreen:

Guest_Encore_*
Guest_Encore_*

#6 Geplaatst 13 januari 2011 - 13:56

Elfonia zei:

geef ze catnip, dan worden ze junkies :mrgreen:

Heb ik al geprobeerd!! Het leek me wel leuk als ik kon genieten van een glaasje (of een flesje..) wijn, terwijl Finn aan de catnip zat ; maar helaas is mijn lieve Finn een van die katten die daar niet op reageren :s

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 13 januari 2011 - 14:02

Encore zei:

Heb ik al geprobeerd!! Het leek me wel leuk als ik kon genieten van een glaasje (of een flesje..) wijn, terwijl Finn aan de catnip zat ; maar helaas is mijn lieve Finn een van die katten die daar niet op reageren :s

Al valeriaan of een mengeling valeriaan/catnip geprobeerd? Dat heeft bij ons meer effect dan catnip. :x
Geplaatste afbeelding

Guest_Encore_*
Guest_Encore_*

#8 Geplaatst 13 januari 2011 - 14:06

Karolientje zei:

Al valeriaan of een mengeling valeriaan/catnip geprobeerd? Dat heeft bij ons meer effect dan catnip. :x

Wat is valeriaan en waar kan je dat vinden?? :d

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 13 januari 2011 - 14:11

Encore zei:

Wat is valeriaan en waar kan je dat vinden?? :d

Valeriaan is een kruid dat normaal gezien relaxerend werkt, maar bij katten heeft het vaak hetzelfde effect als catnip (vaak zelfs bij katten waar gewone catnip niet bij werkt). Enige nadeel met valeriaan is dat het niet zo fris ruikt (ruikt naar zweetvoeten :lachen: ) Je kunt kattenspeeltjes vinden met valeriaan erin verwerkt. Ik heb vroeger zogenaamde stinkmuizen gekocht op kattenshow en daar waren ze helemaal aan verslingerd!

Hier vind je meer uitleg over valeriaan. :)
Geplaatste afbeelding

ratjepetatje
ratjepetatje
  • 765 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 14 januari 2011 - 09:30

heb je dat dan gekocht of staat het in je tuin?

Guest_Encore_*
Guest_Encore_*

#11 Geplaatst 15 januari 2011 - 14:10

Karolientje zei:

Valeriaan is een kruid dat normaal gezien relaxerend werkt, maar bij katten heeft het vaak hetzelfde effect als catnip (vaak zelfs bij katten waar gewone catnip niet bij werkt). Enige nadeel met valeriaan is dat het niet zo fris ruikt (ruikt naar zweetvoeten :lachen: ) Je kunt kattenspeeltjes vinden met valeriaan erin verwerkt. Ik heb vroeger zogenaamde stinkmuizen gekocht op kattenshow en daar waren ze helemaal aan verslingerd!

Hier vind je meer uitleg over valeriaan. :)

Thanks!! Dat moet ik eens checken..