Spring naar inhoud

- - - - -

Mag de poes mee aan tafel ?

• Log in om te reageren
94 reacties op dit onderwerp
Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 12 januari 2011 - 20:45

YvVanRoyen zei:

"ik zit niet mee aan tafel ! ik zit op de trolley !" :LOL:

Foto's !!!!!!???? :LOL: :goofy: ;)
Geplaatste afbeelding

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#17 Geplaatst 12 januari 2011 - 20:50

hier mogen ze niet mee aan tafel, maar dat houdt ze niet tegen hoor :p

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 12 januari 2011 - 20:59

Lily mag ook niet op tafel als we aan het eten zijn. Maar ze komt wel altijd op een lege stoel zitten te loeren :LOL: En dan doet ze wel eens aanstalten, maar dan hou ik mijn hand voor haar pootje en dan weet ze het wel.
Ik vind het ook niet echt hygiënisch, en ik vind sowieso al genoeg haar in mijn drinken, dat ik het niet in mijn bord ook nog wil..

Geplaatste afbeelding

Guest_sjaak_*
Guest_sjaak_*

#19 Geplaatst 12 januari 2011 - 21:05

hier ook vooral s`morgens zitten ze met ze alle op de tafel
en als ik niet uit kijkt halen ze de kaas van me brood

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 12 januari 2011 - 21:06

hier mogen ze ook niet op tafel, ook niet als we niet eten... :p
al lukt dat laatste meestal niet..
als we eten en ze vinden dat het lekker ruikt dan durven ze wel eens op tafel springen maar dan zetten we hen gewoon onmiddellijk op de grond.
daar zitten ze dan te maiuwen tot ze iets krijgen en als ze iets krijgen uit ons bord dan doen we het in een bordje dat we op de grond zetten...
wij kunnen de poezen meestal wel van tafel houden als we eten.
als we niet eten, sjah dan is dat moeilijker hé :)
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 12 januari 2011 - 21:08

Oei, ik had Yv zijn reactie opgevat als reactie op de foto.
Dus zijn reactie = antwoord-reactie van de poes.

Of zit jij echt op een trolley Yv :LOL: ?

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#22 Geplaatst 12 januari 2011 - 21:11

Elfje zei:

Lily mag ook niet op tafel als we aan het eten zijn. Maar ze komt wel altijd op een lege stoel zitten te loeren :LOL: En dan doet ze wel eens aanstalten, maar dan hou ik mijn hand voor haar pootje en dan weet ze het wel.
Ik vind het ook niet echt hygiënisch, en ik vind sowieso al genoeg haar in mijn drinken, dat ik het niet in mijn bord ook nog wil..

ja volledig herkenbaar :p
Hier kruipen ze ook op de stoelen en liggen ze te loeren...
als wij hier trouwens een glas chocomelk maken dan stopt Chanel haar hoofd gewoon in het glas, alléja zover het erin kan... maar eerst zit ze er dus naast, heel onschuldig te kijken en dan, VOEM in 1 zelfzekere en snelle beweging haar hoofd in mijn glas :ha (in de hoop wat chocomelk op te kunnen likken :p )
Geplaatste afbeelding

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#23 Geplaatst 12 januari 2011 - 21:11

Ja,Yves,ze denken hier dat jij op de trolley zit :louche: Tja,eigenlijk zit de kat niet op de tafel,he :d Als mijn man hier is mag het niet,ik laat het soms toe,maar in mijn bord moet hij ook niet kruipen,natuurlijk :)

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 12 januari 2011 - 21:13

MarieDufoor zei:

ja volledig herkenbaar :p
Hier kruipen ze ook op de stoelen en liggen ze te loeren...
als wij hier trouwens een glas chocomelk maken dan stopt Chanel haar hoofd gewoon in het glas, alléja zover het erin kan... maar eerst zit ze er dus naast, heel onschuldig te kijken en dan, VOEM in 1 zelfzekere en snelle beweging haar hoofd in mijn glas :ha (in de hoop wat chocomelk op te kunnen likken :p )

Hier stopt Lily haar pootjes in alles wat vloeibaar is.. En vooral van bruis is ze zot! :catscratchhead

Geplaatste afbeelding

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#25 Geplaatst 12 januari 2011 - 21:14

Hier kunnen ze  niet mee aan tafel, ik eet steeds in de zetel :x En dan zitten er enkele naast mij te kijken. Het zijn meestal de 2 hondjes die komen schooien ;)

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 12 januari 2011 - 21:17

dolfjeweerwolfje zei:

Ben ik ook wel benieuwd naar...dus wachten of er een foto komt van Yv op de trolly :goofy: :LOL: 4

Maar intussen bedankt voor alle fijne en leerrijke reacties !! Even verduidelijken : Mauro komt wel nooit op tafel, maar wel heel dichtbij...als ik hem restjes geef van kip of vlees dan moet hij eventjes wachten tot wij klaar zijn (en dat weet hij intussen heel goed ;) ). Na het eten plaats ik zijn bordje op de plaats waar hij zijn eten altijd krijgt.
Maar hij wil ons blijkbaar steeds "gezelschap" houden als we eten...ik vind dit eigenlijk super, maar soms kan je inderdaad de haartjes uit je bord "vissen"...want die vliegen natuurlijk in het rond :goofy: :oops: En dan krijg ik natuurlijk reactie van de 3 mannekes in huis.........

Bewerkt door Mauro, 12 januari 2011 - 21:18.

Geplaatste afbeelding

Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#27 Geplaatst 12 januari 2011 - 21:23

Hier mogen ze ook niet op tafel als we eten

doen ze dit wel, zetten we ze op de grond, blijven ze dit doen, zetten we ze in een andere kamer tot we gedaan hebben met eten (ondertussen hebben 3 van de 4 katten het al door, enkel Ninja moeten we het nog duidelijk maken)

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#28 Geplaatst 12 januari 2011 - 21:52

dolfjeweerwolfje zei:

:d :d nee, nee, ik probeer de de gevoelens van de poes weer te geven ! :LOL: :LOL:
zij zit immers niet aan tafel of op tafel, maar op de trolley

aan de andere kant geven ze hier wel een goed idee, als de tafel vol zou zitten, kan ik terecht op de trolley ... :off:

alle gekheid op een stokje, als we niet eten zit er vaak een of meerdere katten op tafel. Als we eten weten ze dat ze niet op dat deel van de tafel mogen komen waar wij eten. We zetten ze als ze te dichtbij komen resoluut op de grond. Hoewel er soms wel eens eentje heel snel probeert iets te pikken ...  katten hé !!! :rub:
Geplaatste afbeelding

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#29 Geplaatst 12 januari 2011 - 21:57

Hier mogen ze niet op tafel als die gedekt is en dat kennen ze goed :d . Soms kruipt er eentje achter me op m'n stoel maar dan negeer ik het en zal nooit eten aanbieden, hoe lief het ook oogt :) . En dat werkt, hoor. Ze mogen gerust de tafel op als die niet gedekt is en zullen nooit iets van tafel krijgen als wij er aan zitten en dat houden we consequent zo. Ik heb ze nog nooit zien bedelen 8) .

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 12 januari 2011 - 22:04

papaver zei:

Ik heb ze nog nooit zien bedelen 8) .

En daar heb je dan "mijn" zwak punt...als Mauro of Naomi zo heel lief zitten te kijken en miauwkes doen (= bedelen), kan ik het écht niet laten... :love3:
Vandaar een beetje het begin van de discussie ;) Sinds de poezekes constant binnen blijven krijg ik een beetje de opmerking van mij vriend dat ik ze veel te veel verwen en dat ze zich op den duur alles permiteren, zoals het "tafelmomentje". Maar ik kan het niet laten............... :goofy: :dance: :love4: :love2:
Geplaatste afbeelding