Spring naar inhoud

- - - - -

Mag de poes mee aan tafel ?

• Log in om te reageren
94 reacties op dit onderwerp
YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#31 Geplaatst 12 januari 2011 - 22:07

Mauro zei:

En daar heb je dan "mijn" zwak punt...als Mauro of Naomi zo heel lief zitten te kijken en miauwkes doen (= bedelen), kan ik het écht niet laten... :love3:
Vandaar een beetje het begin van de discussie ;) Sinds de poezekes constant binnen blijven krijg ik een beetje de opmerking van mij vriend dat ik ze veel te veel verwen en dat ze zich op den duur alles permiteren, zoals het "tafelmomentje". Maar ik kan het niet laten............... :goofy: :dance: :love4: :love2:

zwak punt ? Naomi en Mauro verdienen wel een beetje  extra aandacht... :engel:
Geplaatste afbeelding

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#32 Geplaatst 12 januari 2011 - 22:10

Mauro zei:

En daar heb je dan "mijn" zwak punt...als Mauro of Naomi zo heel lief zitten te kijken en miauwkes doen (= bedelen), kan ik het écht niet laten... :love3:
Vandaar een beetje het begin van de discussie ;) Sinds de poezekes constant binnen blijven krijg ik een beetje de opmerking van mij vriend dat ik ze veel te veel verwen en dat ze zich op den duur alles permiteren, zoals het "tafelmomentje". Maar ik kan het niet laten............... :goofy: :dance: :love4: :love2:

:doh: :neen: Aiaiai, zou ik echt niet doen, hoor ;) . Natuurlijk gaan ze lief zitten doen, maar niet voor jou, enkel maar voor dat lekker stukje :twisted: . Ze zijn nog jong, dus ik zou het ze proberen af te leren, zeker als het voor je vriend niet helemaal ok is ;) . Probeer buiten jullie maaltijd een verwenmomentje voor hen in te plannen. Maar enkel aan hun eigen voederbakje zodat ze weten dat er verder niets te rapen valt, behalve een snoepje waar je hen verzorgt. :geluk:

Bewerkt door papaver, 12 januari 2011 - 22:13.

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#33 Geplaatst 12 januari 2011 - 22:12

YvVanRoyen zei:

zwak punt ? Naomi en Mauro verdienen wel een beetje  extra aandacht... :engel:

Zeker weten, maar op hun eigen voederplekje is toch beter, niet? :)

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#34 Geplaatst 12 januari 2011 - 22:15

Elfje zei:

Hier stopt Lily haar pootjes in alles wat vloeibaar is.. En vooral van bruis is ze zot! :catscratchhead

Misschien een stomme vraag, maar wat is bruis?
Chanelleke doet dit enkel als ze melk ziet...
echt pijlsnel dat kopje in je glas en dan teleurgesteld kijken als ze er niet bij kan.
Moest ik het glas laten staan zou ze gegarandeerd ook haar pootje erin steken, zover laat ik het dan toch niet komen ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#35 Geplaatst 12 januari 2011 - 22:19

Water of fris met bubbeltjes ;)

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 12 januari 2011 - 22:26

papaver zei:

Zeker weten, maar op hun eigen voederplekje is toch beter, niet? :)

Weet ik...maar dat is dan het verschil tussen beslissingen met je "hart of met je verstand"...en ik kies meestal voor het hart :heart:
Meestal heb ik zo een gedachte : deze lieve poezekes hebben misschien een veel korter leventje als ons en ik zie ze zoooo graag, dus waarom hun niet alles geven wat we kunnen... :catscratchhead

(Gelukkig dat ik dit hier eventjes kwijt kan en kan vertellen...als ik dit hier aan familie of buren vertel, dan denken ze écht dat ik een probleempje heb...maar dat zijn dan ook absoluut geen dierenvrienden :misselijk: )
Geplaatste afbeelding

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 12 januari 2011 - 22:27

MarieDufoor zei:

Misschien een stomme vraag, maar wat is bruis?
Chanelleke doet dit enkel als ze melk ziet...
echt pijlsnel dat kopje in je glas en dan teleurgesteld kijken als ze er niet bij kan.
Moest ik het glas laten staan zou ze gegarandeerd ook haar pootje erin steken, zover laat ik het dan toch niet komen ;)

Spa bruis of bruisend water...alles met "bubbeltjes" ;) Denk ik toch :LOL:
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#38 Geplaatst 12 januari 2011 - 22:28

Hier mogen de katten alles behalve op het aanrecht en op de eettafel als we eten. Ik vind het ook niet hygiënisch.

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#39 Geplaatst 12 januari 2011 - 22:32

Smitten Kitten zei:

Hier mogen de katten alles behalve op het aanrecht en op de eettafel als we eten. Ik vind het ook niet hygiënisch.

Ja, hier ook. Voor de rest is het huis van hen, hoor :d !

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#40 Geplaatst 12 januari 2011 - 22:51

Joloka zei:

Ze mogen op tafel liggen als er niets op staat. Wordt de tafel gedekt, dan moeten ze er af (en maken we eerst even de tafel proper). Zolang er eten of servies op tafel staat, mogen ze er niet op (moeten we Julius nog even aanleren ;) ).
Normaal komen ze niet bedelen maar als niet alle stoelen bezet zijn (wat zelden gebeurt) komt Gabriël zich op een stoel zetten. Als hij iets krijgt (is maar af en to, dus geen gewoonte), leggen we het aan de etensbakken. Het is zelfs zo dat als we toch iets zouden geven aan tafel aan hem, dat hij dat er met een pootje heel voorzichtig vanaf neemt om het dan op de grond op te eten. Rafje kan soms ook bedelen. Maar ze weten het allemaal: een pootje op tafel en we zetten hen op de grond en negeren hen. Even volhouden dus.

Hier hetzelfde, ze mogen op tafel als er niet gegeten wordt, wordt er gegeten mogen ze niet op tafel. Ze proberen soms nog wel, vooral kittens, maar dan worden ze telkens weer op de grond gezet. Bedelen ja, dat doen ze wel, vooral eigenlijk bij mijn vriend en die kan dat dan het minste verdragen hè :doh: Maar ja, op sommige momenten durft hij weleens iets toegeven en dat vergeten ze niet natuurlijk.

Hier zie je ze op wacht staan, terwijl ze toch niets krijgen :p

Geplaatste afbeelding

Als mijn vriend aan de salontafel wilt eten (als hij later thuis komt van het werk bv.), dan is het echt een ramp, want dat is makkelijker om te stelen natuurlijk O:) Alana komt dan soms nietsvermoedend even met haar kopje piepen, en dan heel snel een friet pikken. En je hoofd draaien dat kan ook niet, want dan zijn ze er als de kippen bij, razendsnel zijn ze !!

Bewerkt door Marina, 12 januari 2011 - 22:52.

Geplaatste afbeelding

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 12 januari 2011 - 22:55

Smitten Kitten zei:

Deze goede voornemens hadden we hier ook...: niet op het bed, niet op het aanrecht en niet op de tafel !! ;)

Ziehier de foto's...tot zover onze goede voornemens ;) Maar ze zijn zooooooooo lief :heart:

Bijgevoegde thumbnails

• DSC06345.JPG
  • DSC06737.JPG

Geplaatste afbeelding

Guest_Kattenpoot_*
Guest_Kattenpoot_*

#42 Geplaatst 12 januari 2011 - 22:55

Als er eten bereidt wordt aan het anrecht mogen ze er niet bij. Want binnen no time zitten ze eraan te smikkelen, de donders.
Als ik aan het koken ben zitten ze ook allemaal achter mij op de grond te koekeloeren.

Tijdens het eten mogen ze ook niet op tafel. Ze weten ook dat het niet mag.
Natuurlijk wagen ze soms een poging, maar een dreigende 'UH-UH!' doet dan vaak al zijn werk. Anders zet ik ze eraf.

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#43 Geplaatst 12 januari 2011 - 23:09

Op bed en in bed mogen ze hier wel, heerlijk zelfs :loveshower: om wakker te worden met m'n twee katjes op me of tussen me m'n benen :) . Op het aanrecht komen ze nooit. Op tafel ben ik heel consequent :neen: . Als er een laken op ligt, weten ze dat het niet mag.

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#44 Geplaatst 12 januari 2011 - 23:15

Wij eten vaak in de zetel :oops: , maar als we aan tafel eten, komen de katten eigenlijk nooit op tafel. Tenzij Kai om aan te tonen dat hij niet akkoord gaat dat we de deur naar buiten niet willen open maken voor hem. Maar dat toont hij ook op andere manieren. ;)

Ik denk dat het ook wel helpt dat wij bijna altijd vegetarisch eten. Mijn partner eet wel af en toe vlees, maar zelfs dan komen ze niet echt op tafel springen, of heel af en toe eens.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#45 Geplaatst 12 januari 2011 - 23:17

Smitten Kitten zei:

Idem. Zeker na Anaïs op het vuur gesprongen is :onzeker: :oops: