Spring naar inhoud

- - - - -

Mag de poes mee aan tafel ?

• Log in om te reageren
94 reacties op dit onderwerp
Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#61 Geplaatst 13 januari 2011 - 13:18

Bij ons mag Curly ook niet op tafel als we eten. Hij probeert het eigenlijk ook niet echt. Hij zit gewoon op de stoel en af en toe geef ik hem een beetje natvoer ondertussen dat wij eten.
Als we in de zetel eten komt hij wel lastig doen, en dan zet ik hem op de grond. Na den 2e keer is hij precies een beetje gestoord ;) en gaat dan op een stoel liggen.

Op het aanrecht is hij nog niet geraakt.
In bed is hij ook welkom, superleuk als je wakker wordt met een poezel naast je hoofdkussen :love:

Bewerkt door Maranweke, 13 januari 2011 - 13:20.

Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#62 Geplaatst 13 januari 2011 - 13:28

Bij ons wordt absoluut niet getolereerd dat er aan tafel wordt gebedeld. Ze mogen heel veel bij ons, maar daar ben ik wel streng in! Pixel hebben we het afgeleerd indertijd en de rest is eigenlijk uit eigen beweging nooit komen bedelen. Ze krijgen ook absoluut niks rechtstreeks van tafel. Zij hebben hun eetbakjes die regelmatig worden bijgevuld, en als wij eten hoeven zij zich daar dus niet mee te komen moeien.
Soms komen ze wel eens bedelen (lees: rond de benen draaien en miauwen) in de keuken als ik aan het koken ben (vooral als het kipfilet, steak oid is, omdat zij dat ook als eten voorgeschoteld krijgen en ze dat natuurlijk ruiken). Op het aanrecht springen als ik kook, laat ik echter ook absoluut niet toe.
Nog niet zozeer voor mezelf hoor (hoewel ik toch ook wel liever kook en eet zonder bedelende katten om me heen ;) ), maar als er dan eens bezoek is om te komen eten, hoeven we ook niet ongerust te zijn dat ze ook het bezoek gaan lastigvallen tijdens het eten.
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#63 Geplaatst 13 januari 2011 - 13:30

Karolientje zei:

[SIZE=4]  
Nog niet zozeer voor mezelf hoor (hoewel ik toch ook wel liever kook en eet zonder bedelende katten om me heen ;) ), maar als er dan eens bezoek is om te komen eten, hoeven we ook niet ongerust te zijn dat ze ook het bezoek gaan lastigvallen tijdens het eten.

Mijn varkies die weten heel goed dat ze niet mogen bedelen en doen het niet, maar owee als er bezoek is, dan weten ze echt wel dat die de zwakke link zijn en gaan ze daar dan bedelen O:)

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#64 Geplaatst 13 januari 2011 - 13:32

Smitten Kitten zei:

Mijn varkies die weten heel goed dat ze niet mogen bedelen en doen het niet, maar owee als er bezoek is, dan weten ze echt wel dat die de zwakke link zijn en gaan ze daar dan bedelen O:)

Wel, de onze kunnen ook serieus het varken uithangen bij momenten, maar ik moet ze nageven dat hun tafelmanieren er echt mogen zijn. Ook als er bezoek is, proberen ze het (gelukkig) niet. (al zal ik het maar niet te luid zeggen zeker?! :lachen: )
Geplaatste afbeelding

Guest_Liselotte_*
Guest_Liselotte_*

#65 Geplaatst 13 januari 2011 - 14:07

Hou er ook niet zo van, eerlijk gezegd, van poezen op tafel...  Vroeger deden ze het niet, maar nu lijken de twee dames zich meer rechten toe te eigenen, sinds het katertje "weg" is!  Bij mij is het dan "kattenbantijd"; wij in de keuken voor ons ontbijt en de katten in de huiskamer. ;)

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#66 Geplaatst 13 januari 2011 - 14:58

Hier mogen ze best wel veel maar mee aan tafel is uitgesloten. In het begin ben ik daar heel kordaat in geweest en moet zeggen dat dat wel geholpen heeft. Er is er maar eentje die echt interesse blijft hebben en ook echt van dat lekkers wil proeven. Maar hij is zo goed opgevoed dat hij netjes langs me blijft wachten tot mijn bord leeg is. Dan mag hij mijn bord wassen :d
En heel soms blijft er wel eens wat voor hem over :LOL:

Maar ik kan het absoluut niet hebben als de katten langs me zitten te zeuren of als je niet op je gemak kan eten. In het begin kwamen er van overal wel pootjes tevoorschijn die dan razendsnel mijn bord leeggraaiden of het eten gewoon van mijn vork katapulteerden.
Dat is gelukkig verleden tijd :d

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#67 Geplaatst 13 januari 2011 - 15:31

Van mijn vriend krijgen ze af en toe iets aan tafel, van mij nooit.

Met als gevolg dat ik er dan ook weinig last van heb, maar hij soms wel :)

Als er bezoek is, proberen ze. Dan zeg ik dat het bezoek gelijk héél kortaf en direct "neen" moet zeggen, en ze moet wegduwen. Na die eerste keer afgewezen te zijn, stoppen ze ook met bedelen.

Behalve als het bezoek bevriend is met mijn vriend :d
Die ruiken dat ofzo, maar als we dan voor tv pizza eten, dan zijn ze niet van die pizza doos weg te slagen.
Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#68 Geplaatst 13 januari 2011 - 15:38

Onze poezels komen wel bedelen. Maar echt miauwen doen ze niet vaak. Het is meer zo naast de persoon gaan zitten die het eten vast heeft en heel geïnteresseerd kijken. Snoes durfde vroeger dingen rechtstreeks uit ons bord komen halen :ha Dat heeft ze gelukkig afgeleerd. Soms probeert ze het nog wel. Sushi die heeft dat vooral als ik melk aan het drinken ben. Dan moet ik opletten of ze steekt haar snoet gewoon in de melk :louche:
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#69 Geplaatst 13 januari 2011 - 17:41

Op het aanrecht komen ze niet (Chopin snapts zelfs niet hoe hij daarop moet geraken , gewoon springen jongen :ha :mrgreen: ) Sinds Ibse er is moesten we het eten van de poes wel in de hoogte zetten, anders was Ibse er mee weg :louche: . Dus nu krijgen de katten hun natvoer op tafel (op een placematje) en als we gaan eten wordt de tafel afgekuisd (zou anders maar erg zijn). Tijdens het eten komen ze niet op tafel en de poezen bedelen ook niet (Ibse durft wel eens ). Als we aan het werken zijn of zo aan tafel komen ze lekker in de weg liggen. En als er bezoek is natuurlijk ook. Dan zouden ze in de koffietassen van de bezoekers kijken om te zien wat erin zit O:) :oops:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#70 Geplaatst 13 januari 2011 - 19:58

feroesti zei:

Hier mogen ze overal op, dus ook op het aanrecht en op de tafel.
Maar als we eten komt geen kat op tafel, ze bedelen ook niet.
Maar vanop de krabpaal die naast de tafel staat, liggen kijken doen ze wel, ze zitten er gewoon graag gezellig bij.
Alleen als ik gerookte zalm op m'n boterham heb liggen komt ons Estelle echt op tafel om te schooien, dan wordt ze gek van de geur. Dit ondanks dat ze dit nooit kreeg.
Estelle en Kiké zijn hier de enigen die hier zouden durven stelen. Maar dan alleen als we de tafel onbewaakt verlaten.

Ondanks dat ze hier over en op het aanrecht mogen, komen ze niet kijken als ik kook. De kookplaat interesseert hen totaal niet.
Toch heeft hier toch ook één keer een poes haar pootjes verbrand. Geen erge schade, maar toch...Het is toch altijd uitkijken, ik doe het elektrisch vuur dus ook zeer tijdig uit en gebruik de restwarmte om te koken.
Dus tegen dat het eten klaar is , zijn de kookplaten ook bijna geheel lauw.
Goed voor de elektriciteitsrekening en de kattenpootjes...

Onze Frodo is vooral nieuwsgierig wat ik daar allemaal aan het doen ben aan het aanrecht en vraagt als ik kook nadrukkelijk een keer of twee of ik hem eens wil oppakken zodat hij het allemaal kan zien O:) . Daarmee is hij content en zijn nieuwsgierigheid bevredigd :onzeker: en ik vind het leuk om hem wat te plezieren :d . Maar op het aanrecht komen ze nooit. En ik ben altijd thuis, dus zou het al gemerkt hebben als ze dat deden.

saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#71 Geplaatst 13 januari 2011 - 20:42

Hier is het net hetzelfde als bij velen. Op het aanrecht mogen ze nooit, maar dan ook echt nooit. Op tafel mogen ze wel zitten als die volledig afgeruimd is. Maar als we eten vliegen ze er zonder pardon af. Maar 't zijn nog kittens, dus nog aan het aftasten waar de grens is, en toch nog maar eens proberen, en nog eens. Een stukje eten geven als wij aan tafel zitten doen we ook nooit, zelfs niet opstaan tijdens het eten om het hen elders te geven. Anders blijf je met bedelaars zitten die rond je benen draaien als je aan het eten bent.
Voor de rest mogen ze hier bijna alles :x .
Bij onze vroegere kat Musti, heeft het wel 1,5 jaar geduurd tegen dat ze niet meer op het aanrecht sprong (ja, het feit dat we haar in begin wel eens lieten snoepen van iets dat we aan tafel aten, maakt het er natuurlijk niet gemakkelijker op ;) ). Maar we zijn geleerd nu. Nee is nee en blijft nee. De volhouder wint :d
Geplaatste afbeelding
Groetjes en poezekopjes, Sarah

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#72 Geplaatst 13 januari 2011 - 20:55

Als je het van in het begin zo aanleert lukt dit best wel! ;)

De 2 grote hebben het altijd zo geweten dat ze er niet op mogen, en Echo "volgt" die zowat, dus heeft ze het eigenlijk nooit geprobeerd! :thumb:

Maar als je het éénmaal toelaat ben je verloren!
Maar eens wel en dan weer niet kan wel verwarrend voor hen zijn...

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#73 Geplaatst 13 januari 2011 - 21:36

saparapah zei:

Hier is het net hetzelfde als bij velen. Op het aanrecht mogen ze nooit, maar dan ook echt nooit. Op tafel mogen ze wel zitten als die volledig afgeruimd is. Maar als we eten vliegen ze er zonder pardon af. Maar 't zijn nog kittens, dus nog aan het aftasten waar de grens is, en toch nog maar eens proberen, en nog eens. Een stukje eten geven als wij aan tafel zitten doen we ook nooit, zelfs niet opstaan tijdens het eten om het hen elders te geven. Anders blijf je met bedelaars zitten die rond je benen draaien als je aan het eten bent.
Voor de rest mogen ze hier bijna alles :x .
De volhouder wint :d

Dat ben ik helemaal met je eens :) !

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#74 Geplaatst 14 januari 2011 - 09:02

Hier mogen ze niet op het aanrecht en ook niet op de tafels. Onze kleinste probeert wel steeds. Als één van ons van tafel gaat voor iets te halen, maakt ze dat ze op die stoel zit, zet ze haar pootjes op tafel en begint ze te snuffelen, maar dat pakt niet :) . Bent komt sowieso nooit af als we aan tafel zitten ,die is beter opgeleerd :ha

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#75 Geplaatst 14 januari 2011 - 09:05

:) bij mijn nicht is er ook zo'n kat: die zit op de stoel / schoot, en legt braaf 2 pootjes op tafel. En dan de neus in de lucht en snuffelen maar! Zo'n schattig zicht wel :)

Bewerkt door Gwynyth, 14 januari 2011 - 09:05.

Geplaatste afbeelding