Spring naar inhoud

- - - - -

Mag de poes mee aan tafel ?

• Log in om te reageren
94 reacties op dit onderwerp
Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#76 Geplaatst 14 januari 2011 - 09:10

Gwynyth zei:

:) bij mijn nicht is er ook zo'n kat: die zit op de stoel / schoot, en legt braaf 2 pootjes op tafel. En dan de neus in de lucht en snuffelen maar! Zo'n schattig zicht wel :)

Hier is het niet neus in de lucht en snuffelen maar, maar neus in het bord en snuffelen maar! :ha ;) En dat pakt dus niet!

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#77 Geplaatst 14 januari 2011 - 09:48

hehe stoute smiley :d

Nu, onze Jacko durft ook hoor :d
Mijn vriend had een potje Aiki noedels klaargezet, maar werd afgeleid door zijn pc O:)

Plotseling hoort hij zo dat dekseltje bewegen, en idd, onze Jacko had dat daar al helemaal vanaf gehaald, en was bezig die pasta-sliertjes op te vissen. Blijkbaar vond hij het niet lekker, want hij heeft het niet opgegeten, en is gaan lopen :d

Ach ja, ik kan het hem niet kwalijk nemen, die curry aiki, die lust ik ook niet!
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#78 Geplaatst 15 januari 2011 - 15:08

Haha prachtig voorbeeld dat katten goed weten van wie ze wat mogen :d

Op mijn bureau staat een kommetje met ontbijtgranen, mijn vriend zet dat van hem daarnaast. Jacko springt meteen op mijn bureau, en begint aan't kommetje van mijn vriend te snuffelen. Ik schiet in de lach: aan dat van mij komt hij niet aan!

Mijn vriend alles geprobeerd, gewezen naar mijn kommetje, zijn kommetje weggenomen en dan gewezen naar mijn kommetje, zijn kommetje op dat van mij gezet,...

En het enige dat hij kreeg was een blik van Jacko naar mij "'t mag niet he", gevolgd door een blik van Jacko naar hem "zijt gij zot? ik mag daar niet aankomen!"

Waarop mijn vriend zijn kommetje op de tafel zette (om er melk bij te gieten), en Jacko aanstalte maakte om gelijk op tafel te springen, maar zich mij herinnerde en dan maar miauwend rond mijn vriend zijn benen liep.

Ik mocht gerust eten :)

(en nee, ik maak mij geen ilusies: als ik niet in die kamer was, was hij direct met mijn eten weg ook, maar als ik er ben... 8) )
Geplaatste afbeelding

Guest_Gehenna_*
Guest_Gehenna_*

#79 Geplaatst 15 januari 2011 - 20:10

Hier mogen ze niet op tafel, enkel Molly maar niet als we eten. Ook niet op het aanrecht (tot we de deur uit zijn ja) Ze zitten wel naast de tafel te bedelen, vooral Pacha en hij geeft niet op tot de tafel afgeruimd is en de vaat weg. Ons madammekes bedelen enkel als de koelkast opengaat.
Onze Max kon je onmogelijk van tafel weghouden, in een andere ruimte zetten en hij krabte de vloer stuk tot zijn nagels bloedden. Max bedelde met zijn nagels in je benen als je niet direct gaf wat jij at.
Er is een opvangertje geweest die uit het niets over tafel vloog op 0,000000001 seconde en je steak meehad die zo groot was als hij zelf. Hij had ook geen schrik om vlees uit een hete pan te pikken. Zo klein als hij was, ruik-spring-pak-weg :trance:

tinkerbell
tinkerbell
  • 196 berichten
  • 2 katten

#80 Geplaatst 15 januari 2011 - 20:28

Hier mag hij ook niet op tafel of op het keukenaanrek. Hij weet het maar al te goed. Maar achter uwe rug doet hij het toch. Wanneer hij iemand hoort aankomen spurt hij weg :x .

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#81 Geplaatst 16 januari 2011 - 00:18

noppes en nada mogen niet op de tafels of het aanrecht maar met name nada doet dat wel als we niet opletten.
Geplaatste afbeelding

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#82 Geplaatst 16 januari 2011 - 01:05

dori springt altijd op het aanrecht ,en gaat in de pompenbak liggen ,ze weet dat ze het niet mag en zet haar dan telkens weer op de grond ,demi doet dit niet zij springt niet zo ver ,wel liggen ze op tafel alleen als er niet gegeten wordt en dat weten ze ondertussen al maar ragdolls zijn super slim :LOL: :LOL: :x
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#83 Geplaatst 16 januari 2011 - 01:26

Bij ons mogen ze nt op de keukentafel, maar het gebeurt wel eens als we het nt zien (meestal als er geen eten op staat). Het is ook verleidelijk daar ze van daar uitzicht hebben op de koer, maar kan de tafel nt elders plaatsen.
Wat de salontafel betreft mogen ze wel op, ondanks we daar 's avonds soms wel eens eten terwijl we TV kijken...
Die wordt dus eerst even proper gewreven, en tijdens het eten is het verboden terrein. Dat respecteren ze ook op dat moment, maar vaak komen ze dan naast ons schooien.
Ik vermijd om ze tijdens het eten iets van tafel te geven, en als er overschot is van iets dat ze heel graag lusten leg ik dat na het eten in hun eigen bordje. Al laat ik tijdens het eten "per ongeluk" wel eens af en toe iets vallen...kan het soms niet laten :goofy:

Kristella
Kristella
  • 352 berichten
  • 2 katten

#84 Geplaatst 16 januari 2011 - 10:53

*Ze proberen maar wij proberen hen dit toch af te leren. Ze mogen op de stoel zitten die naast de tafel staat (zo een klein krukje) maar ze mogen niet op tafel en ook niet hun pootjes op tafel zetten als we eten.*

Als we hier niet streng op optreden zitten ze onmiddellijk met hun snuit in je bord dus ...* :d

ingrid b
ingrid b
  • 992 berichten
  • 2 katten

#85 Geplaatst 16 januari 2011 - 12:17

Hier mogen ze ook niet op tafel, maar wat we niet mogen doen we lekker toch :LOL:
ze mogen wel op de stoel naast ons zitten en als je dan niet snel genoeg iets geeft tikken ze met hun pootje tegen je om je te laten weten dat zei er ook zijn en geef dan maar iets of ze zitten op tafel :LOL:
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#86 Geplaatst 16 januari 2011 - 12:34

Wij eten alleen aan de eettafel als we gourmetten, anders niet. Juist omdat we het ze niet afgeleerd krijgen dat ze niet op tafel mogen komen.
Het vlees voor de gourmet zet ik dan al niet erbij aan tafel, maar op de trimtafel die ik erbij zet.
En ja ons kent ons, biefstuk hou ik niet van, dus dat gaat naar de kat. En ja als je dan je vlees al deelt met die verwende mormels, dan ook maar je nagerecht met hun delen. Als we dat niet doen, dan stelen ze het wel. Dus je ze mogen niet op tafel, maar helaas, strondeigenwijs en doen het dan toch.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#87 Geplaatst 16 januari 2011 - 12:56

Hier komt Toulouse overal... :oops:
Het aanrecht is net aan het enige raam in de living, het is zo zielig als ze daar niet door zou mogen kijken.
Menseneten stelen heeft ze al van jongsaf afgeleerd.  Nu wil ze gewoon aan alles eens ruiken en dan loopt ze weer weg :love:

Zodra we ergens anders wonen wordt het aanrecht wel verboden terrein, want ik ben ook wel best bang voor dat vuur... :onzeker:

Geplaatste afbeelding

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#88 Geplaatst 17 januari 2011 - 17:32

Heel fijn om al deze talel-, keuken-, en aanrechtverhaaltjes te lezen ;)

(Blijkbaar is Mauro niet de enige sloeber die af en toe pogingen ondergaat om iets lekkers te ontfutselen... :LOL: :love3: ).

Met Naomi hebben we dit probleem totaal niet, zij blijft steeds mooi op haar vast plaatsje wachten op haar lunch :heart: :goofy:
Geplaatste afbeelding

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#89 Geplaatst 17 januari 2011 - 22:44

Ik ben al die tijd dat Roos en twee maandjes later Frodo hier kwam wonen bijna altijd thuis geweest en ben echt zo goed als zeker dat ze daar nog nooit op geweest zijn. Ik laat ook nooit iets 'aantrekkelijks' achter op het aanrecht en als ik een speciaal hapje voor hen erop klaar maak, zitten ze zich te strekken dat het een lieve lust is. Misschien kunnen ze het wel, maar nee, ze hebben geen reden om erop te komen.
Als ik zit te koken loopt er wel eens eentje te miauwen langs mijn benen, maar zo gauw ik hem het 'schouwspel' op het aanrecht heb laten zien (een keer of drie :d ), is hij of zij content. En ja, ik kan lekker koken, mochten jullie daarmee afkomen :) .

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#90 Geplaatst 17 januari 2011 - 23:10

oh hier zit indy meestal vanop de keukenbank naar je bord te kijken... als het haar niet vlug genoeg gaat durft ze wel es met de poten op tafel te komen om een stukje vlees te vragen.. keisha blijft netjes op de stoel wachten tot je hem iets geeft maar heeft na 4 tal stukjes meestal genoeg.