Spring naar inhoud

- - - - -

Waahh..vanmiddag mogen we tekenen!!

• Log in om te reageren
231 reacties op dit onderwerp
Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#166 Geplaatst 25 januari 2011 - 19:57

:geluk: :geluk: :geluk:

Kims
Kims
  • 340 berichten
  • 2 katten

#167 Geplaatst 25 januari 2011 - 21:39

Proficiat! :LOL:
Nu bij ons duurde dat ook even hoor voor we de echte goedkeuring hadden van de bank.
Maar normaal kunnen ze je wel al laten weten of je het zou kunnen lenen of niet, dan kan je toch al een compromis gaan tekenen! Je laat gewoon in het compromis zetten "mits het krijgen van een lening" en dan is er normaal geen probleem.

Of bedoel je dat je wacht op de voorlopige goedkeuring van de lening?
Geplaatste afbeelding

Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#168 Geplaatst 25 januari 2011 - 21:48

Kims zei:

Proficiat! :LOL:
Nu bij ons duurde dat ook even hoor voor we de echte goedkeuring hadden van de bank.
Maar normaal kunnen ze je wel al laten weten of je het zou kunnen lenen of niet, dan kan je toch al een compromis gaan tekenen! Je laat gewoon in het compromis zetten "mits het krijgen van een lening" en dan is er normaal geen probleem.

Of bedoel je dat je wacht op de voorlopige goedkeuring van de lening?

Nee de andere mensen verkopen het met verlies en dus moet die mensen hun bank een goedkeuring hierover geven

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#169 Geplaatst 25 januari 2011 - 22:05

We hebben nieuws. We kunnen alvast een voorlopige koopakte gaan opstellen en de financiering rond gaan maken. De bank van de verkopende partij is nog steeds niet akkoord, die gaat nu eerst het huis taxeren... maar wij moeten wel actie gaan ondernemen. De makelaar was alleszins erg positief.. dus t begint nu toch serieus te lijken op een echte koop.... :LOL:

Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#170 Geplaatst 25 januari 2011 - 22:07

whaa, kei leuk. en al een voorzichtige proficiat

saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#171 Geplaatst 25 januari 2011 - 23:07

:dancer: :dancer: :dancer: Nog een klein beetjes duimen en een mini kaarsje branden en we zijn er!!!
Geplaatste afbeelding
Groetjes en poezekopjes, Sarah

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#172 Geplaatst 25 januari 2011 - 23:25

Tja maar de bank kan nog wel drie weken op zich laten wachten ook... who knows. Tussendoor moeten we zoveel mogelijk vast regelen.

zzzaramia
zzzaramia
  • 1.003 berichten
  • 3 katten

#173 Geplaatst 26 januari 2011 - 00:04

Mja, banken nemen graag hun tijd, zeker als het gaat om hun eigen geld ;)

mpù^  ... *klein intermezzo van Geisha die dol is op het klavier van de laptop O:) *

Allezins toch al een proficiat van mijnentwegen.  Fingers crossed  ...
Weet nog dat ik zo'n 'Holy :censored: , ik heb een huis gekocht! :trance: Oh nee!'-gevoel had toen mijn bod werd aanvaard, dan een kort gevoel van euforie en dat het daarna ook een bang afwachten was of alles goed zou lopen en aanvaard zou worden.

Dikke knuffel en veel succes! :geluk:

Geplaatste afbeelding

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#174 Geplaatst 26 januari 2011 - 00:34

Ja t is gek... ik voel even heel weinig nu... alleen zo van.. nu komt er een hele papierwinkel op ons af.. echt blij ben ik pas als alles in kannen en kruiken is denk ik...

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#175 Geplaatst 26 januari 2011 - 08:13

De papierwinkel die bij de aankoop van een huis komt kijken, is echt enorm! Bij ons heeft het in totaal zo'n 3 maanden geduurd eer alles rond was. Nu is het enkel nog het ondertekenen van de notariële akte voor ons en dan is het eindelijk definitief rond allemaal!
Geplaatste afbeelding

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#176 Geplaatst 26 januari 2011 - 10:31

Het afhandelen van de verkoop van een huis duurt idd héél lang, zeker als er dan nog een verkoop met verlies aan gekoppeld zit.
Wij hebben een drietal maanden moeten wachten tot alles volledig in orde was, de akte is vier maanden na initieel compromis getekend.
Maar dat ben je allemaal vergeten eens je in je huis zit :)

zzzaramia
zzzaramia
  • 1.003 berichten
  • 3 katten

#177 Geplaatst 26 januari 2011 - 10:39

3 tot 4 maanden is de gemiddelde tijd om de koop van een huis rond te krijgen.  En dat is eigenlijk nog vrij snel als ik zo hoor.

Heb mijn compromis gaan tekenen eind juni. Ik had speciaal gevraagd aan mijn notaris om het dossier rond te krijgen tegen 1 oktober omdat ik dan mijn appartement moest verlaten.  Lag nogal ambetant omdat het dossier dus liep in volle vakantieperiode. Maar ben dus inderdaad mijn aktes gaan tekenen op 1 oktober :)

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#178 Geplaatst 26 januari 2011 - 10:40

:geluk: :geluk: :geluk: :duim: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#179 Geplaatst 26 januari 2011 - 10:50

das toch al goed nieuws hoor, super, :)

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#180 Geplaatst 26 januari 2011 - 11:46

Proficiat!!! :thumb:
Vraagje btw, als het 3 maanden duurt voor alles in orde is, moet je dan ook pas effectief je lening beginnen af te betalen na die 3 maanden? Ik vraag het mij af omdat wij nog op appartement wonen en het vrij onmogelijk is om tegelijk huur en lening te betalen.