Spring naar inhoud

- - - - -

help ...het probleem is veel erger geworden.

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Guest_wanda_*
Guest_wanda_*

#1 Geplaatst 12 januari 2011 - 20:44

hallo mensen..

ik heb een paar dagen terug een bericht geplaats,kat krabt aan deuren..
het probleem met negeren is alleen maar erger geworden.
hij miauwt erg veel,en zoekt dingen om kapot te maken of mee bezig te zijn.
s'nachts miauwt hij de god ganze nacht...ik weet niet meer wat ik hier mee aan moet...ik weet niet wat hij wilt,het is net of hij meer wilt en zich hier verveel in de flat....ik vertelde ook dat ik een 1 jaar oudere kat heb,zij reageerd op hem,omdat hij zo onrustig is.
wij hebben al een paar dagen en nachten slecht rust,en dan moeten we de volgende dag werken,ik ben gebroken als ik opsta.

een katten deskundige zie ik nu niet zitten,omdat hij nu alleen nog maar miauwt en dingen zoekt om te doen..ik weet niet wat hij wilt,ik heb s'nacht echt mijn rust nodig,maar het is van kwaat tot erger geworden...
biivoorbeeld hij wilt op kasten en dingen springen waar hij nooit op komt,en hij blijft aan de gang,en dat willen wij niet...hij zet overal zijn nagels tegenaan,zodat het beschadigd..

wij zijn verrast door zijn reactie,hoe hij nu reageerd,dit kan echt niet,dit is niet normaal..

kan iemand ons helpen met dit probleem..

alvast bedankt.

wanda

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 12 januari 2011 - 20:50

Hier staan s'nachts de deuren open , ik heb twee katten en ze zijn s'nachts heel rustig :)

Bewerkt door babetatilla, 12 januari 2011 - 20:51.

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 12 januari 2011 - 20:56

hier staan de deuren ook open, in de slaapkamer hangt een hangmatje aan de verwarming en staat een kittenkrabpaal waar ze in kunnen slapen.
wij hebben ook geen last, hier zijn ze heel rustig, ondanks de slaapplekjes in de slaapkamer liggen ze wel liever op het dekbed aan onze voeten... :oops:
Mss toch eens deurtjes open met een mandje naast bed ofzo?
wie weet houdt het gekrab wel op?

ofwel eens naar de da? misschien weet hij/zij raad, misschien is er een medisch probleem???

Bewerkt door MarieDufoor, 12 januari 2011 - 20:57.

Geplaatste afbeelding

Guest_wanda_*
Guest_wanda_*

#4 Geplaatst 12 januari 2011 - 21:00

onze  katten zijn 2 en eentje van 3,laten de deuren open,dan gaan ze rond rennen en spullen stuk maken..en eraf gooien,gewoon lawaai maken,dit is dat een optie om te doen,als het dan niet over is,dan ben ik echt radenloos en dan weet ik het echt even niet meer...alvast bedankt voor deze tip...ik ben echt nu al radeloos,dit is al een aantal weken bezig..

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 12 januari 2011 - 21:04

welke spullen maken ze dan stuk? want een kat breek niet zo gauw iets. Kunnen ze overdag op de kamer?
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 12 januari 2011 - 21:08

Deur openlaten en mss mandje plaatsen. Het probleem geraakt dan wel opgelost.
Hier komen ze overal. Soms liggen er maar 2 op ons bed, en als we wakker worden liggen ze er met 6 of 7. :lachen:

Guest_wanda_*
Guest_wanda_*

#7 Geplaatst 12 januari 2011 - 21:15

overdags en s'nachs en s'nacht hebben ze da gang en de keuken,opzich genoeg ruimte,overdags als we thuis komen doen wij de woonkamer open,wij wonen in een flat gelijkvloers,wat ze kapot maken is planten,kabbels,t.v gids,en ze bijten in de tafelhoeken en computerhoekjes,van het beeldscherm.als wij ze in de kamer laten,gaan ze de kledingkast opmaken en de kleding van mijn eruit gooien.paar weken terug vonden ze het prettig om de hoeken van de muren kapot te bijten..wat nu ook erbij komt is dat hij over ons achterop loopt,naar de w.c naar de slaapkamer,de keuken...

wat wij denken,is ze bij je willen zijn,en de boel kapot willen maken....dat is wat wij in het kort meemaken.

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 12 januari 2011 - 21:23

ja vraag me ook af welke spullen ze kapot maken???
ik heb je eerste topic ook gezien, je zit er idd al een eindje mee hé???
Ik zou toch naar de dierenarts gaan hoor, mss wordt hij gek van het een of het ander?
mijn poezen kunnen bvb niet tegen gesloten deuren, Chanel springt dan aan de klink, hangt eraan en krijgt zo de deur open...
Jouw poezel krabt er mss gewoon aan om zijn ongenoegen uit te drukken?
hebben ze genoeg speelgoed? een grote krabpaal?
Als je poezen niet naar buiten gaan moet je ze wel voldoende bezighouding geven zodat ze zich niet gaan vervelen...
Misschien een nieuw speelgoedje waar ze helemaal verzot op zijn???

allé, ik denk maar luidop na hé ;)

of toch de dierenarts om medische redenen uit te kunnen sluiten...
Geplaatste afbeelding

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 12 januari 2011 - 21:26

Planten maakt kali hier ook kapot, ik heb hier al gelezen dat grote keien in de pot leggen helpt zodat ze niet meer in de aarde kunnen graven. Die kabels kan je mss een plastiek buisje rond doen, zulke kan je wel kopen in een doe-het-zelfzaak. Petstages heeft kauwspeelgoed denk ik, mss dat je katten last hebben van hun tandjes ofzo, of gewoon graag bij, dan kunnen ze zich uitleven op dat speeltje. Je achternalopen is niet zo erg, wil gewoon zeggen dat ze graag hebben, hier gaan ze zelfs mee tot in de badkamer en zitten dan op de rand van het bad. Je kast kan je mss vastmaken ofzo. of zorg dat ze genoeg afleiding hebben als ze in de kamer komen, door speeltjes of mss een krabpaaltje of krabton. Als je ze overdag al eens op de kamer laat, zullen ze het zo interessant niet vinden 's nachts. Ik heb hier gemerkt met Kali dat hoe meer je zegt "neen" hoe meer ze het doet, ze spint zelfs als ze onder haar voeten krijgt, het is een manier om aandacht te krijgen. Jouw katten worden wellicht ook "gestraft" maar voor hun is het = aandacht krijgen.
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 12 januari 2011 - 21:26

Dat ze bij jou willen zijn, da's normaal. Hier zouden ze ons ook overal volgen (en ik denk dat de meeste KS'ers dat fijn vinden). Vind je het erg dat ze rondrennen? Katten moeten ook hun beweging hebben. Misschien extra mee spelen (laserlampje, hengeltjes, propjes gooien,...)
Dat ze dingen stuk maken, is minder natuurlijk.
Ik zou voorstellen om Feliway verdamper te kopen en dat in de stopcontacten te steken in de verschillende ruimtes dat ze komen. Hebben ze krabpalen, speelgoed?
Kabeltjes stukbijten en planten vernielen is ook typisch kat. Gisteren heeft Nelleke stukken uit de krant gebeten. Vind ik dat erg? Nee; ik hou er rekening mee.
Maar een stuk muur? Misschien kan je er cat-of opspuiten?

Geplaatste afbeelding

Guest_wanda_*
Guest_wanda_*

#11 Geplaatst 12 januari 2011 - 21:51

badankt voor de interessante reactie's,onze poezels hebben een klimpaal tot aan het dak,een normale klimpaal,leerzame speelgoed ,leazer muis.gewone speelmuizen.hengeltjes,af en toe speel ik met ze ,omdat ik dat niet altijd kan vanwegen mijn reuma,bevoorbeeld, met de leazer muis,of hengeltje,hij is daar snel opuit gekeken..speeltunnels.noem maar op...mandjes,ze hebben echt veel speelgoed hier...hij blijft gewoon nergens tevreden mee te zijn..hij wilt meer en ik ben bang dat wij hem niet meer geven kunnen...het laatse wat we kunnen proberen,om nu in het weekend proberen om onze deur open te laten...hopend werk het,en krijgen we weer wat rust....ze krijgen zeer veel van ons,zelf een overdosis aan knuffels,wij zijn echt super gek met onze poezels..ze zijn echt super lief,dat is zeker..

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#12 Geplaatst 12 januari 2011 - 22:00

als het erger wordt dan ben je dus op de juiste weg en moet je juist verder gaan negeren. Ik heb niet alles gelezen, maar ik begrijp dat je katje nu dingen stuk gaat maken.
Zorg ervoor dat er niets staat om stuk te maken.

Dit is echt iets waar je doorheen moet. Als je nu toegeeft dan heb je verloren. Blijven negeren! Dit is iets van een hele lange adem hebben! Je bent er bijna!
Hij kan als het ware niet geloven dat zijn aanpak niet meer werkt, dus zoekt hij een andere manier, die wel werkt. Nu blijven negeren en dan zal hij ophouden. Echt! Het werkt! Geloof me! (heb het zelf ook uitgeprobeerd, al hebben ze hier niets gesloopt.....)

Vergeten te zeggen: een kattengedragstherapeut zou juist goed kunnen helpen nu. Die kan heel specifiek op jouw situatie kijken waarom dit gebeurd en hoe je de hele situatie het beste aan kunt pakken. Die kan van een afstandje naar de situatie kijken en de beste oplossing verzorgen.

Sterkte!

Bewerkt door ginnie, 12 januari 2011 - 22:01.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 12 januari 2011 - 22:01

hm aan het speelgoed zal het niet liggen...
raar, ik weet niet precies wat je nog kan doen...
deuren open lijkt me nog een optie, maar anders weet ik het niet eerlijk gezegd.
Geplaatste afbeelding

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 12 januari 2011 - 22:03

Eén tip: ga lekker aan voedselverrijking doen!

Katten zouden van nature minstens zes uur per dag bezig zijn met jagen. Geen wonder dat ze zich dan op een appartement als ze niet buiten kunnen vervelen (geen verwijt hoor, heb ook appartementskatten). De ene kat gaat dan meer slapen, de andere meer eten, en nog een andere breekt de boel af. Laat ze dus maar wat werken voor de kost, 'jagen' op hun voer. Dus geen brokjes meer in saaie eetbakjes, wel in puzzels, voerballen, overal verstoppen, in dozen met gaatjes in, in kommen met noten,... Je kan het zo gek niet bedenken. Ze zullen even moeten wennen, maar daarna zal je ze overal zien speuren naar voer in plaats van dingen kapot maken.

En o ja: het negeren: het is normaal dat het dan eerst erger wordt. Stel je voor dat jij altijd de lift naar boven neemt. Je drukt op het knopje en de lift komt. Op een dag druk je op het knopje en gebeurt er niets... Wat doe je negen van de tien? Juist ja: nog een paar keer lekker hard drukken! :d Tot je doorhebt dat de lift echt niet komt en je de trap neemt. Idem voor de poezels ;)

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#15 Geplaatst 12 januari 2011 - 22:09

Amaaai wat een driftkopjes...
Zit er Feliway in het stopcontact ? Dat maakt hen ook rustiger.

Katten uit hun gewoontes halen is zeer moeilijk.
Het kan heel lang duren, op één , twee, drie is zoiets niet opgelost.
In het begin kan het erger lijken, maar als je volhoudt geven ze het uiteindelijk meestal wel op.

Ik vrees er voor dat ze in de slaapkamer het nog veel erger gaan maken en je constant zullen bespringen.
Want dit is echt een eis voor aandacht !

Eigenlijk had je beter voor een rustige raskat gekozen voor in een flat.
Het lijkt me dat deze driftkopjes net iets te uitbundig zijn om echt volledig rustig binnenshuis te aarden. Uit verveling gaan ze dan maar alles vernielen.
Alles catproof gaan maken lijkt me ook niet zo handig en leefbaar.
Deze twee zijn blijkbaar onvermoeibaar.
Lastig probleem...

Er bestaat ook een afweerspray, Cat-off (citroengeur) voor katten om op kabels en dergelijk te spuiten. Dit kan tijdelijk helpen om kabels, planten,... te beveiligen. Hier gebruik ik het als we kittens hebben om de tv kabels te beschermen. Het werkt hier goed, maar moet in het begin wel 2 keer per dag gespoten worden op die plaatsen.
Maar als je alles moet bespuiten, waar kunnen ze dan wel nog heen ?
Het omgekeerde zoals Catnipspray bestaat ook, om hun speelgoed en krabpaal,... aantrekkelijker te maken zodat ze zich daarop uitleven.
En plaatsen die je met Feliway spray gaan bespuiten zullen ze normaal ook niet gaan aanvallen, ze worden er rustiger en kalmer van. Net als die verdamper voor in het stopcontact.