Spring naar inhoud

- - - - -

Wormen!!

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_VeganCatgirl_*
Guest_VeganCatgirl_*

#1 Geplaatst 12 januari 2011 - 20:50

Brrrrrr Ayla heeft wormen! Bah, als ik ergens vies van ben dan zijn het wormen.

Maandag ben ik naar de DA geweest met haar voor haar spuitjes en ik zei dat de hondjes wormen hadden en vroeg of de katten ook ontwormd moesten worden. Maar ze zei dat dat andere wormen zijn.

Dus morgen om ontworming voor de katten.

Is dat besmettelijk voor de mens? Die van de honden kunnen in de mens geen wormen worden maar wel larven :misselijk:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2 Geplaatst 12 januari 2011 - 21:08

Sommige wormen zijn wel besmettelijk voor mensen (denk maar aan kindjes die in de zandbak spelen en daardoor wormpjes krijgen, dat komt oa omdat loslopende katten hun ontlasting in zandbakken durven deponeren). Maar ik neem aan dat je wel merkt als je wormen hebt???

Guest_sjaak_*
Guest_sjaak_*

#3 Geplaatst 12 januari 2011 - 21:11

dat is zeker wel besmettelijk voor mensen

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 12 januari 2011 - 21:21

En vooral voorzichtig zijn met lintwormen. Altijd goed je handen wassen na met de kat geflets te hebben.

Guest_VeganCatgirl_*
Guest_VeganCatgirl_*

#5 Geplaatst 12 januari 2011 - 21:40

het waren/zijn spoelwormpjes

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 12 januari 2011 - 21:47

Inderdaad niet leuk...heb onlangs ook enkele van deze langwerpige diertjes in de kattenbak gevonden :misselijk:
Heb toen wel vernomen van onze DA dat poezekes daar nooit "vanaf" geraken...ik dacht dat ze dit vooral hadden door het buitenleven en muizekes te vangen. Nu onze poezen in huis blijven dacht ik daarvan gespaard te blijven...maar dit is dus niet zo.
Poezen krijgen dit dus blijkbaar mee van de moederpoes en ook al zijn ze ontwormd, er komen steeds nieuwe eitjes of larven...niets aan te doen !
Vandaar...om de zoveel maand terug ontwormen...!
Maar ikzelf heb er gelukkig nog nooit last van gehad !!! (Toch iets waar ik van gespaard blijf... ;) )
Geplaatste afbeelding

Guest_VeganCatgirl_*
Guest_VeganCatgirl_*

#7 Geplaatst 12 januari 2011 - 21:49

juist ja! nu herinner ik mij dat ook, dat katten constant besmet zijn met de eitjes en larven...

Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 13 januari 2011 - 11:46

amai, dat wist ik niet dat dit besmettelijk was van kat op mens.

Via welke weg dan? De ontlasting? Of via likjes van de poezels?
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 13 januari 2011 - 13:10

:geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag