Spring naar inhoud

- - - - -

Blaasontsteking?

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 13 januari 2011 - 08:03

Mystic zit al sinds gisteren HEEL de tijd op de bak bijna. Ik heb het pas gisteravond opgemerkt. Merkte wel dat ze meer haar poep waste dan anders. Het beestje lijkt gewoon geen rust te hebben, ik vrees voor een blaasontsteking. Straks gaan we ermee naar de da als Simon thuis is, denk dat het heel pijnlijk moet zijn. Heb haar af en toe bij ons zien liggen in de kamer, maar toen ik deze morgen opstond, zat ze al terug op de bak. Onze arme Missypoes :( . Iemand ervaring met blaasontsteking?
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 13 januari 2011 - 08:13

Syrai heeft hier als klein meisje eens een blaasontsteking gehad
kleine plasjes ,...
ze is toen opgenomen geweest
Antibiotica zal wel nodig zijn dan

is er bloed bij?
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 13 januari 2011 - 08:15

Ellenita zei:

Syrai heeft hier als klein meisje eens een blaasontsteking gehad
kleine plasjes ,...
ze is toen opgenomen geweest
Antibiotica zal wel nodig zijn dan

is er bloed bij?

Nee bloed is er niet bij. Ze zit nu bij mij in de living, maar is terug haar poepje aan het wassen. Heb wel al gemerkt dat ze inderdaad vooral erg kleine plasjes doet, vandaar dat ik vrees voor een blaasontsteking. Hoelang heeft het geduurd bij Syrai? Opgenomen zeg je? :trance:

Bewerkt door Spanishke, 13 januari 2011 - 08:16.

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 13 januari 2011 - 08:21

et te hard panikeren :hug: :hug: , ze is toen 2 dagen bij de DA gebleven , heeft een infuus gekregen
wrs hebben ze dat gedaan omdat ik niet altijd evengoed pillen kan geven
kijk strax wat de da zegt he
wilje helemaal ni bang maken :hug:

drinkt ze veel want da s zeker belangrijk he
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 13 januari 2011 - 08:29

Brr het zint me toch niet dat Syrai 2 dagen opgenomen is geweest en een infuus heeft moeten krijgen. Het is niet dat ik panikeer, maar ik vond niet direct een andere passende smiley omdat ik toch wel verschoten was :oops:

Nu zit ze dus terug op de bak. Het enige wat ik kan doen is haar strelen en zeggen dat we straks naar de da gaan, mijn arme schat :(

Weet eigenlijk niet of ze goed drinkt, heb ze er nog niet echt op betrapt, maar ze drinken ook heel stil. Zal hier ook een bakje zetten zodanig dat ik het goed in't oog kan houden.

Bewerkt door Spanishke, 13 januari 2011 - 08:30.

Geplaatste afbeelding

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 13 januari 2011 - 08:44

Yep, ervaring met zowat alle blaasproblemen op de markt hier :louche: .

Kleine plasjes, wassen en pîjn, dat klinkt als een blaasontsteking.
Peluche heeft er gewoon pilletjes voor gekregen :) .

Bewerkt door arifiene, 13 januari 2011 - 08:44.

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#7 Geplaatst 13 januari 2011 - 08:56

Zulma heeft ook eens een blaasontsteking gehad. Hebben toen pilletjes van DA gekregen en na een dag was het al beter... Niet te hard panikeren hoor!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 13 januari 2011 - 09:03

Na een dag al? Hoelang had ze daar dan al last van?
Het is niet dat ik panikeer, maar ik vind het zo zielig om haar telkens op die bak te moeten zien zitten. Zat de poes bij jullie ook constant op de bak of deed die plasjes in huis?
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 13 januari 2011 - 09:08

ing gewoon veel op de bak
hier deed ze niet in huis
Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#10 Geplaatst 13 januari 2011 - 09:22

Spanishke zei:

Na een dag al? Hoelang had ze daar dan al last van?
Het is niet dat ik panikeer, maar ik vind het zo zielig om haar telkens op die bak te moeten zien zitten. Zat de poes bij jullie ook constant op de bak of deed die plasjes in huis?

Ik kreeg het op een avond in de mot dat ze constant op de bak zit en er alleen maar kleine druppeltjes uitkwamen en miauwen van de pijn, diezelfde avond nog naar DA geweest. Geen plasjes in huis.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 13 januari 2011 - 09:29

lizke zei:

Ik kreeg het op een avond in de mot dat ze constant op de bak zit en er alleen maar kleine druppeltjes uitkwamen en miauwen van de pijn, diezelfde avond nog naar DA geweest. Geen plasjes in huis.

Ik heb het pas gisteravond laat opgemerkt :( , was ook beter vroeger gegaan al. Hopelijk valt het ook gewoon op te lossen met wat pilletjes.

Zat er ook bloed bij? Miauwen van de pijn doet ze nog niet, maar ze durft wel grommen als er een andere kat dicht in haar buurt komt, dat doet ze normaal gezien nooit. Ze moet dus duidelijk veel pijn hebben :(
Geplaatste afbeelding

Guest_patricia_*
Guest_patricia_*

#12 Geplaatst 13 januari 2011 - 09:39

heb helaas ook al wat ervaringen met blaasontsteking, blaas stenen en blaas gruis.
licht beetje aan de toestand van je kat wat de da er mee zal doen.
is het een kater of poes?

bij ons begon het ok met veel na de bak gaan, kleine plasjes.....
op een gegeven moment ook kleine plasjes binnen (met bloed) tot geen plasjes meer - dit door blaasstenen.

daarom mijn advies... laat de da zowiezo de urine na kijken!!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 13 januari 2011 - 09:44

patricia zei:

heb helaas ook al wat ervaringen met blaasontsteking, blaas stenen en blaas gruis.
licht beetje aan de toestand van je kat wat de da er mee zal doen.
is het een kater of poes?

bij ons begon het ok met veel na de bak gaan, kleine plasjes.....
op een gegeven moment ook kleine plasjes binnen (met bloed) tot geen plasjes meer - dit door blaasstenen.

daarom mijn advies... laat de da zowiezo de urine na kijken!!

Het is een poes. We gingen haar binnenkort laten steriliseren, maar ik weet niet of dat nu wel zo'n goed idee is? Ik wil eerst dat ze genezen is volledig zodanig dat ze niet nog meer stress moet doorstaan dan al nodig zal zijn.

We gaan er straks mee langs, ik kan het echt niet langer aanzien dat ze zo telkens met een zielige blik naar mij zit te kijken als ze op de bak zit. De arme schat heeft amper tijd om te kunnen slapen.
Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#14 Geplaatst 13 januari 2011 - 09:44

Spanishke zei:

Ik heb het pas gisteravond laat opgemerkt :( , was ook beter vroeger gegaan al. Hopelijk valt het ook gewoon op te lossen met wat pilletjes.

Zat er ook bloed bij? Miauwen van de pijn doet ze nog niet, maar ze durft wel grommen als er een andere kat dicht in haar buurt komt, dat doet ze normaal gezien nooit. Ze moet dus duidelijk veel pijn hebben :(

Daar kun jij toch niets aan doen dat het gisterenavond laat pas begonnen is :hug: wij hadden gewoon geluk dat we nog net bij de DA terecht konden hoor... Neen, geen bloed.

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#15 Geplaatst 13 januari 2011 - 09:47

Oei, beestje toch.  Ik zou snel een afspraak maken bij de DA, dan kan ze antibiotica krijgen en dan zal het wel snel opklaren.  
Zelf zetten we hier en daar potjes water die meermaals per dag ververst worden om ze extra te stimuleren om te drinken.  Liefst komen ze in de badkamer drinken uit het glaasje die we gebruiken om onze tanden te poetsen.  Naar het schijnt is een drinkfontein ook heel nuttig.  Bij Feroesti staat er wel een leuke drinkfontein.
Het is niet te vergelijken misschien maar bij een mens is een blaasontsteking toch ook wel zeer pijnlijk, ik weet zelf ook wat het is.  Bij een kat zal het ook wel pijnlijk zijn veronderstel ik.  

Onze vorige kat, maar dat was wel een kater, die had ook dezelfde symptomen, maar bij hem ging het over blaasgruis.  Toen zijn we toch een drietal keer naar de DA moeten gaan met spoed.  Als ze echt niet meer kunnen plassen kunnen ze echt wel snel achteruitgaan, althans volgens de DA.  

Veel beterschap voor je lieve schat!

Geplaatste afbeelding