Spring naar inhoud

- - - - -

Speelsheid

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 13 januari 2011 - 11:15

Het is toch écht een misverstand dat ragdolls rustige poezen zijn?? :)  OK misschien bedoelen ze in omgang lief en rustig, maar in het spelen?? :LOL:

Féline is de wildste van de 3, werkelijk alles loopt ze achter als ik iets gooi, ze wil ook atlijd alle speeltjes voor haar alleen hebben :)  

Tot wanneer blijven ze echt "speels" ?

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 13 januari 2011 - 12:55

Nu kan het zijn, omdat Willow nog redelijk nieuw is, maar hij voldoet toch wel aan het Ragdoll 'vooroordeel' tot nu toe. Hij is zeker rustig! Natuurlijk speelt hij ook wel, maar echt wild zijn of ondeugend, dat niet.. Of misschien komt het gewoon minder wild over, omdat hij minder kolossaal is als Odin.
Maar wie weet verandert dit nog, want Odin (Maine Coon) was ook superrustig toen hij bij mij kwam en is eigenlijk pas een tijdje na Alfies dood een echte wildebras geworden.
Ligt echt aan het karakertje en de omgeving denk ik! Maar ik zie hem wel nooit zo intens wild worden als Odin hoor.
Geplaatste afbeelding

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 13 januari 2011 - 12:56

eve zei:

Nu kan het zijn, omdat Willow nog redelijk nieuw is, maar hij voldoet toch wel aan het Ragdoll 'vooroordeel' tot nu toe. Hij is zeker rustig! Natuurlijk speelt hij ook wel, maar echt wild zijn of ondeugend, dat niet.. Of misschien komt het gewoon minder wild over, omdat hij minder kolossaal is als Odin.
Maar wie weet verandert dit nog, want Odin (Maine Coon) was ook superrustig toen hij bij mij kwam en is eigenlijk pas een tijdje na Alfies dood een echte wildebras geworden.
Ligt echt aan het karakertje en de omgeving denk ik! Maar ik zie hem wel nooit zo intens wild worden als Odin hoor.

mss ook omdat Willow een katertje is?  Poesjes zijn over het algemeen iets "wilder" in het spelen.  Zo hebben wij dat toch ervaren.

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 13 januari 2011 - 12:58

Jessie_A&A zei:

mss ook omdat Willow een katertje is? Poesjes zijn over het algemeen iets "wilder" in het spelen. Zo hebben wij dat toch ervaren.

Ja, dat zou goed kunnen hoor! Meisjes zijn toch wat pittiger wat dat betreft :)
Geplaatste afbeelding

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#5 Geplaatst 13 januari 2011 - 14:41

Kittens zijn altijd druk met spelen.Spelen betekend nl ook leren.
Maar ik heb nu 5 volwassen ragdolls en 2 kittens in huis, en heb pas 2 nesten gehad.En ja kittens zijn even heel druk en vallen dan plots in slaap.Maar de volwassenen zijn echt rustig te noemen.En verschil tussen kater en poes is mij nog nooit opgevallen.Wel in de grootte van de kater en poes ;)

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 14 januari 2011 - 00:32

hier zijn dori en demi ook heel speels en hebben al heel wat brokken gemaakt ,vazen stuk fles martini op de grond :x ze vliegen hier op tafel kasten ,niet normaal ,maar is een teken van gezondheid :d die brok energy ,van mij mogen ze iets rustiger worden ,nu zijn ze aan het puberen :LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding

katje75
katje75
  • 1.008 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 14 januari 2011 - 06:09

Mijn moeders ragdoll Shadow (aka Sneakers) wordt dit jaar 5 en als ik zie hoe hij uren in de weer kan zijn met rietjes onder de kasten en de koelkast werken (en dan hartverscheurend om mijn moeder roepen want die moet ze er weer onderuit halen) belooft het nog wat voor iedereen met jonge beestjes inclusief mezelf ;)

Hier heeft B vaak het "dolle uurtje" keihard door de kamer, over de bank en de trap en dan ineens in zn mandje ploffen en in een coma zakken, het hoort er allemaal bij denk ik
:rub: Nikki, Bailey,Hummer en Dexter

Diesel* en BamBam*, voor altijd in mijn hart !

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 15 januari 2011 - 00:48

katje75 zei:

Mijn moeders ragdoll Shadow (aka Sneakers) wordt dit jaar 5 en als ik zie hoe hij uren in de weer kan zijn met rietjes onder de kasten en de koelkast werken (en dan hartverscheurend om mijn moeder roepen want die moet ze er weer onderuit halen) belooft het nog wat voor iedereen met jonge beestjes inclusief mezelf ;)

Hier heeft B vaak het "dolle uurtje" keihard door de kamer, over de bank en de trap en dan ineens in zn mandje ploffen en in een coma zakken, het hoort er allemaal bij denk ik

dat beloofd ! :LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 16 januari 2011 - 12:59

Caya is ook heel speels en levendig. Gelukkig! Katten die niks anders doen dan slapen en eten vind ik maar saai :p Maar hoe ouder ze worden, hoe rustiger toch wel denk ik.

Geplaatste afbeelding