Spring naar inhoud

- - - - -

Eigenwijze cattery

• Log in om te reageren
50 reacties op dit onderwerp
britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#1 Geplaatst 13 januari 2011 - 11:22

Pff moet het echt even kwijt. Ik heb een telefoontje gehad van een bevriende cattery. Deze vrienden werden gebeld door ene andere cattery vanwege een bevalling. Hun zijn naar die cattery geweest. De moeder poes hadden ze al dagen geen eten gegeven omdat ze misschien moest bevallen via keizersnede. Ze vertikken om naar de dierenarts te gaan. Keizersnede is ook wel gebeurd en nu geeft moederpoes geen melk. De bevriende cattery heeft ze leren flessen wat ze nog nooit gedaan hebben. Ze hadden ook totaal niks in huis. Gee nutriodrops geen slijmzuigertjes flesjes melk enz enz. Totaal niks. Heeft onze vrienden maar meegenomen en het ze geleerd. Ook oveal tekst en uitleg opgegeven hoe en waar je alles kan kopen. Ze wisten niet dat ze dat nodig hadden (was hun 2de nest blijkbaar is eerste goed gegaan) Nu blijkt na 4 dagen dat er al 4 kittens dood zijn van het nest (van 6 stuks). Ze zijn pas 3 dagen later naar de da gegaan. op het moment loopt moeder maar raar wankel en de kittens gaan dus dood. ze willen weer niet naar de dierenarts. ook heeft de bevriende cattery mijn gegevens gegeven omdat ik (blijkbaar) in 5 minuten bij hun kan zijn zo dichtbij wonen ze dus. maar ze willen geen contact opnemen of hulp hebben mijn bevriende cattery heeft haar handen ernu vanaf getrokken omdat ze dus totaal niet luisteren. ik vind het zo kl*te dat die kittens bij bosjes dood gaan. sommige mensen kunnen beter niet fokken. ze fokken langhaartjes :cry: ik vind het zielig. want bij mij hadden er wel 1 of 2 kittens bij gekend bij mijn poes maar nee hoor :evil: grrrrrrrrr
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2 Geplaatst 13 januari 2011 - 11:26

Dit verhaal heb ik al zo vaak mee gemaakt en ik help steeds omdat ik het zo zielig vind voor de kittens, terwijl mijn vriend zoiets heeft van "je steekt weer heel veel moeite in mensen die toch weer niet zullen bijleren"... Maar ik kan er niets aan doen, als er zo'n onschuldige jonge leventjes mee gemoeid zijn dan kan ik ze niet gewoon dood laten gaan.... :(

Maar het is wel ongelooflijk frusterend :(

Kan je mij even pm sturen met naam van de cattery, zodat ik weet met wie ik zeker niet in zee moet gaan? (Aangezien het om langhaartjes gaat...)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#3 Geplaatst 13 januari 2011 - 11:27

Ik kwam overigens een minamaanvraag tegen gisteren voor 2 kittens, 4 reeds overleden. Zouden deze mensen wel eens kunnen zijn, niet?

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#4 Geplaatst 13 januari 2011 - 11:28

:evil: :evil: :evil: ZO mensen zouden ze dadelijk fokverbod moeten opleggen :r :r :r

henny
henny
  • 1.601 berichten

#5 Geplaatst 13 januari 2011 - 11:28

britjes zei:

Pff moet het echt even kwijt. Ik heb een telefoontje gehad van een bevriende cattery. Deze vrienden werden gebeld door ene andere cattery vanwege een bevalling. Hun zijn naar die cattery geweest. De moeder poes hadden ze al dagen geen eten gegeven omdat ze misschien moest bevallen via keizersnede. Ze vertikken om naar de dierenarts te gaan. Keizersnede is ook wel gebeurd en nu geeft moederpoes geen melk. De bevriende cattery heeft ze leren flessen wat ze nog nooit gedaan hebben. Ze hadden ook totaal niks in huis. Gee nutriodrops geen slijmzuigertjes flesjes melk enz enz. Totaal niks. Heeft onze vrienden maar meegenomen en het ze geleerd. Ook oveal tekst en uitleg opgegeven hoe en waar je alles kan kopen. Ze wisten niet dat ze dat nodig hadden (was hun 2de nest blijkbaar is eerste goed gegaan) Nu blijkt na 4 dagen dat er al 4 kittens dood zijn van het nest (van 6 stuks). Ze zijn pas 3 dagen later naar de da gegaan. op het moment loopt moeder maar raar wankel en de kittens gaan dus dood. ze willen weer niet naar de dierenarts. ook heeft de bevriende cattery mijn gegevens gegeven omdat ik (blijkbaar) in 5 minuten bij hun kan zijn zo dichtbij wonen ze dus. maar ze willen geen contact opnemen of hulp hebben mijn bevriende cattery heeft haar handen ernu vanaf getrokken omdat ze dus totaal niet luisteren. ik vind het zo kl*te dat die kittens bij bosjes dood gaan. sommige mensen kunnen beter niet fokken. ze fokken langhaartjes :cry: ik vind het zielig. want bij mij hadden er wel 1 of 2 kittens bij gekend bij mijn poes maar nee hoor :evil: grrrrrrrrr
Maak je niet druk, zulke 'fokkers' zijn er altijd geweest en zullen er ook altijd blijven.
Hopelijk zijn ze nu voorgoed genezen om nog een nestje te nemen.

Henny

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#6 Geplaatst 13 januari 2011 - 11:29

Zoals je zegt, sommige mensen moeten hun handen van het fokker afhouden en dat is hier duidelijk het geval, verdorie zeg.
Hoe kan je zo dieronvriendelijk zijn en fokken?
Ik kan begrijpen dat je ervan wakker ligt, maar je kan spijtig genoeg weinig doen :evil: :censored:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 13 januari 2011 - 11:33

Als ze nooit een da erbij halen, dan wordt die mamapoes ook niet getest? Worden de kittens dan ook nooit ontwormd, of ingeent???? Lijkt me meer een broodfokker dan. :evil:
Wel heel triestig dat die kittens moeten doodgaan van de honger. :cry:

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#8 Geplaatst 13 januari 2011 - 11:33

Smitten Kitten zei:

Ik kwam overigens een minamaanvraag tegen gisteren voor 2 kittens, 4 reeds overleden. Zouden deze mensen wel eens kunnen zijn, niet?

Watis een minamaanvraag? :oops:

Ik wil je de cattery site best via pm door mailen :oops:
Geplaatste afbeelding

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#9 Geplaatst 13 januari 2011 - 11:36

catherine zei:

Als ze nooit een da erbij halen, dan wordt die mamapoes ook niet getest? Worden de kittens dan ook nooit ontwormd, of ingeent???? Lijkt me meer een broodfokker dan. :evil:
Wel heel triestig dat die kittens moeten doodgaan van de honger. :cry:

Testen zullen ze wel doen maar hun da schijnt dus ergens anders te zitten ze vinden dan blijkbaar de afstand te ver. ik vind het zo zielig. de overige 2 kittens kunnen makkelijk er bij mij bij :cry: . kan wel janken om iemand anders zijn kittens :cry:
Geplaatste afbeelding

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#10 Geplaatst 13 januari 2011 - 11:37

henny zei:

Maak je niet druk, zulke 'fokkers' zijn er altijd geweest en zullen er ook altijd blijven.
Hopelijk zijn ze nu voorgoed genezen om nog een nestje te nemen.

Dat hoop ik dan maar. Ze fokken zelfs 2 rassen. Hebben pas 1 nest gehad en die zal wel geweldig goed gegaan zijn. :(
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#11 Geplaatst 13 januari 2011 - 11:37

britjes zei:

Watis een minamaanvraag? :oops:

Ik wil je de cattery site best via pm door mailen :oops:

Ok, ik zie het wel verschijnen. Minam is zoogmoeder. Maar de kittens die gisteren een minam zochten hebben inmiddels een minam gevonden blijkt. En het waren korthaartjes, dus zal wel om iemand anders gaan.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#12 Geplaatst 13 januari 2011 - 11:40

Smitten Kitten zei:

Ok, ik zie het wel verschijnen. Minam is zoogmoeder. Maar de kittens die gisteren een minam zochten hebben inmiddels een minam gevonden blijkt. En het waren korthaartjes, dus zal wel om iemand anders gaan.

Ok ik kende dat woord niet. Is dat typisch belgisch?

ik zal je zo pmen. Op de site staat niet eens dat ze geboren zijn.
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#13 Geplaatst 13 januari 2011 - 11:45

britjes zei:

Ok ik kende dat woord niet. Is dat typisch belgisch?

ik zal je zo pmen. Op de site staat niet eens dat ze geboren zijn.

Nee, dat is zelfs een Nederlandse vereniging denk ik. Zij verkopen ook die bloedtesten voor bloedgroepbepaling ;)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 13 januari 2011 - 12:01

:r  

Geplaatste afbeelding

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#15 Geplaatst 13 januari 2011 - 12:07

Brrr, krijg er koude rillingen van! Hopelijk haalt de moederpoes het wel, want zo te horen gaat het daar ook niet best mee... Geen wonder als ze dat arme dier dagen laten vasten! Kan je mij ook de cattery even door-pmen aub? Gaat meteen op de zwarte lijst! :evil: