Spring naar inhoud

- - - - -

Euforie Fuchsia van korte duur

• Log in om te reageren
50 reacties op dit onderwerp
Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 14 januari 2011 - 15:01

Smitten Kitten zei:

Waar lees je dat? :catscratchhead

Ow ben al sneller als trio zelf, pb :)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#17 Geplaatst 14 januari 2011 - 15:05

Jessie_A&A zei:

Ow ben al sneller als trio zelf, pb :)

Ow dat is fijn! En onverwacht snel ook!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 14 januari 2011 - 15:06

Joloka zei:

Onze Nellemie is ook een dominante persoonlijkheid. Zij is de koningin in huis en kijkt of de anderen wel alles doen naar haar zin. Zo niet, dan krijgen ze ook een tik (en af en toe durft ze er ook wel eens achter te zitten). We geven haar bachbloesems en als ze het even wat te moeilijk heeft, komt ze er zelf om vragen.
Ik zou ook voorstellen om aan de andere poezels bachbloesems te geven zodat ze zich zo niet laten doen. Want ik denk dat dit het belangrijkste is: de andere poezels moeten ondersteund worden en je moet hen echt tonen dat je hen graag ziet.

Het kan natuurlijk altijd zijn dat de ragdoll te dominant is om samen te leven met andere poezels en dat ze gelukkiger is ergens alleen.

En dat begrijp ik eerlijk gezegd nog altijd niet hoe het is kunnen komen dat zij de dominantste van heel jullie groepje is kunnen worden. Hier hebben we er nooit echt iets van gemerkt, het was zo'n schattemieke die met alles en iedereen overeen kwam. Juist als ze wist dat ze niet kon winnen van haar grotere broertjes begon ze wat zielig te miauwen zodanig dat ze stopten en ging ze hen achterna en plantte haar nagels in hun billen O:) , dat is het enige wat ik me kan herinneren.

@TS: Ik denk dat de beste tips hier al gegeven zijn, wij hebben zelf ook een heel dominante Ragdollpoes in onze groep gehad. Ze was extreem lief naar ons toe, maar erg arrogant en bitchy naar de andere. Na het bijna een jaar aan te zien en te hopen dat het ging beteren, hebben we haar moeten herplaatsen. Als het nog zolang verdergaat met jouw groepje en de britjes alleen nog maar durven komen eten, vrees ik dat je dit ook gaat moeten bekijken tot 1 van de opties.

Bewerkt door Spanishke, 14 januari 2011 - 15:07.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#19 Geplaatst 14 januari 2011 - 15:10

Was even via PB.
Gisteren heb ik van een gedragstherapeute die ook voordrachten geeft over kattengedrag de raad gekregen om alle nepgeurtjes zoals catnip, Feliway enz. weg te doen ik heb alles goed gelucht en alle dekentjes en kussentjes van hun gewassen. Er zijn blijkbaar katten die er verkeerd op reageren.
Vandaag is het een stuk rustiger er word niet gejaagd en ze heeft zelfs met Charly aan de raam gezeten zonder problemen ze zocht ook zelf een beetje toenadering zonder agressief te rageren en is ze bij mij komen zitten om geknuffeld te worden, ik bekijk het een beetje voorzichtig maar het zou maar is moeten goed komen hé
Vandaag gaat het er een stuk rustiger, fototjes van vanmorgen

Bijgevoegde thumbnails

• 005 (3).JPG
  • 019.JPG
  • 027.JPG
  • 025.JPG

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#20 Geplaatst 14 januari 2011 - 15:13

Ik beweer nu niet dat het in één dag de oplossing is maar ik bekijk het nog even als het echt terug mis loopt ik mijn beslissing gemaakt.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#21 Geplaatst 14 januari 2011 - 15:23

nee ok maar goed ik hoop voor je dat de balans in je groep gevonden gaat worden.
En soms hebbenkatten gedragsdeskundige daar een betere kijk op dan wij zelf.

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#22 Geplaatst 14 januari 2011 - 15:26

Nahs zei:

nee ok maar goed ik hoop voor je dat de balans in je groep gevonden gaat worden.
En soms hebbenkatten gedragsdeskundige daar een betere kijk op dan wij zelf.

Ze vroeg om dagelijks een klein verslagje door te mailen hoe het gaat en hoe ze zich gedragen dus ik hoop maar dat het goed komt.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 14 januari 2011 - 15:55

:geluk: :geluk: :geluk: , als ik hier feliway insteek, dan maken ze ook meer ruzie hoor, dus het kan inderdaad ook verkeerd werken.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#24 Geplaatst 14 januari 2011 - 15:59

PeggyJ zei:

:geluk: :geluk: :geluk: , als ik hier feliway insteek, dan maken ze ook meer ruzie hoor, dus het kan inderdaad ook verkeerd werken.

Ja ik hoop nu maar dat het daar aan lag afwachten hé.

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#25 Geplaatst 14 januari 2011 - 19:57

Het is al heel de dag rustig verlopen en deze twee samen op één zetel had ik niet meer durven denken.

Bijgevoegde thumbnails

• 008 (4).JPG

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#26 Geplaatst 14 januari 2011 - 21:05

ben  echt blij dat het beter gaat. en zo zie je maar, een kattengedragsexpert kan echt wel helpen!!

Guest_lenalena170_*
Guest_lenalena170_*

#27 Geplaatst 14 januari 2011 - 21:24

ik denk dat het helemaal goed gaat komen :thumb:

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#28 Geplaatst 14 januari 2011 - 21:29

Ja toch nog een beetje voorzichtig aanzien, de tips kwamen van Marcelina Stolten een Nederlandse kattengedragstherapeute ze komt volgende maand ook een voordracht geven over kattengedrag en kan je nog vragen stellen in Brasschaat daar ga ik zeker eens naartoe.

Btw ze liggen nog lekker bij elkaar al wat dichter zelfs :LOL: !!!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#29 Geplaatst 14 januari 2011 - 21:38

wea zei:

ben  echt blij dat het beter gaat. en zo zie je maar, een kattengedragsexpert kan echt wel helpen!!

Idd! En zo zie je ook maar weer dat men ook niet te kwistig moet zijn met feliway... het is zeker en vast niet altijd de oplossing! Sommige mensen lijken echt te denken dat het een wondermiddel is en soms helpt het, maar soms ook helemaal niet (sommige katten gaan er bv van sproeien...)

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#30 Geplaatst 14 januari 2011 - 21:46

Ja ik hoop echt dat Feliway de reden was maar blijkbaar zijn er poezen die er echt niet tegen kunnen ja te veel is te veel hé.
Hop morgen naar dag 2 ;) !