Spring naar inhoud

- - - - -

Euforie Fuchsia van korte duur

• Log in om te reageren
50 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#31 Geplaatst 14 januari 2011 - 21:48

trio zei:

Ja ik hoop echt dat Feliway de reden was maar blijkbaar zijn er poezen die er echt niet tegen kunnen ja te veel is te veel hé.
Hop morgen naar dag 2 ;) !

Een vriendin van mij heeft een kat die super apathisch wordt en alles onder pist als ze de feliway in steken. Feliway weer weg en alles is in orde. :o

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 14 januari 2011 - 22:03

Dat gaat zeker en vast de goede richting uit!!!!   Ben blij :LOL:

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#33 Geplaatst 14 januari 2011 - 23:54

Dat is al heel wat beter nieuws, hopelijk blijft het deze richting uitgaan, ik zal er hard voor duimen :thumb: :geluk:
Geplaatste afbeelding

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#34 Geplaatst 14 januari 2011 - 23:56

een beetje geduld, dat komt daar allemaal in orde ... :thumb:
Geplaatste afbeelding

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#35 Geplaatst 15 januari 2011 - 07:29

Ik gebruik nooit meer iets van Feliway.
Heb het vroeger uitgetest omdat ik een kater had die enorm sproeide en dacht dat de feliway de oplossing zou zijn ... ja hallo ... het sproeien werd 10 keer erger dan voorheen. Heb nooit gedacht die nog zindelijk te krijgen. Heb de feliway buiten gegooid en hopla ... het sproeien werd snel minder en heb hem zelfs zover gekregen dat hij weer zindelijk werd. Het buiten de bak plassen ging weer over.

Een nieuwe kat in huis = rangorde verstoring. En dat moeten ze altijd gaan uitvechten op de één of andere manier. Soms is het met slechts een geblaas en gegrom en ze zijn het erover eens. Soms (vooral als 2 dominante katten tegenover elkaar staan) is het met meer lawaai en in de haren vliegen. Ik laat dit gecontroleerd gebeuren zodat ze elkaar toch niet gaan verwonden ... maar het toch effe hebben kunnen uitvechten. En je zou moeten zien ... nadien liggen net die 2 het gezelligste bij elkaar.

Heb je al eens gedacht dat bij haar ook de hormoontjes stilaan kunnen gaan opspelen!!!??? Ze was 7 maanden toen ze bij je kwam ... dus ze kan wel stilaan een beetje last beginnen krijgen van de hormoontjes en dat kan haar plotse dominantie ook wel gaan stimuleren. Als ze echt zo'n dominante poes blijft die de andere het leven zuur maakt, dan kan een sterilisatie ook hulp bieden. Verwacht wel niet onmiddelijk een onderdanig poes dan want karakter speelt ook wel mee. Maar na een maandje zijn alle hormoontjes dan uit haar lijfje en zal ze daar alvast geen last meer van hebben.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#36 Geplaatst 15 januari 2011 - 09:34

Hoe is het vandaag?

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#37 Geplaatst 15 januari 2011 - 09:34

nathalinde zei:

Ik gebruik nooit meer iets van Feliway.
Heb het vroeger uitgetest omdat ik een kater had die enorm sproeide en dacht dat de feliway de oplossing zou zijn ... ja hallo ... het sproeien werd 10 keer erger dan voorheen. Heb nooit gedacht die nog zindelijk te krijgen. Heb de feliway buiten gegooid en hopla ... het sproeien werd snel minder en heb hem zelfs zover gekregen dat hij weer zindelijk werd. Het buiten de bak plassen ging weer over.

Een nieuwe kat in huis = rangorde verstoring. En dat moeten ze altijd gaan uitvechten op de één of andere manier. Soms is het met slechts een geblaas en gegrom en ze zijn het erover eens. Soms (vooral als 2 dominante katten tegenover elkaar staan) is het met meer lawaai en in de haren vliegen. Ik laat dit gecontroleerd gebeuren zodat ze elkaar toch niet gaan verwonden ... maar het toch effe hebben kunnen uitvechten. En je zou moeten zien ... nadien liggen net die 2 het gezelligste bij elkaar.

Heb je al eens gedacht dat bij haar ook de hormoontjes stilaan kunnen gaan opspelen!!!??? Ze was 7 maanden toen ze bij je kwam ... dus ze kan wel stilaan een beetje last beginnen krijgen van de hormoontjes en dat kan haar plotse dominantie ook wel gaan stimuleren. Als ze echt zo'n dominante poes blijft die de andere het leven zuur maakt, dan kan een sterilisatie ook hulp bieden. Verwacht wel niet onmiddelijk een onderdanig poes dan want karakter speelt ook wel mee. Maar na een maandje zijn alle hormoontjes dan uit haar lijfje en zal ze daar alvast geen last meer van hebben.

Ze was een dag of 4 gesteriliseerd toen ze naar hier kwam dus dat zou wel eens kunnen dat er nog een nasleepje van de hormonen inzit, vandaag
loopt het tot hier toe weer allemaal rustig dus ik hoop dat het kwaad geschied is en voor mij ook geen Feliway meer maar andere poezen hebben er dan weer wel baat bij.  Zo zijn we weer en ervaring rijker.

henny
henny
  • 1.601 berichten

#38 Geplaatst 15 januari 2011 - 09:42

Onbegrijpelijk dat er fokkers zijn die een poes 4 dagen na de castratie laten verhuizen :cry:

Henny

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#39 Geplaatst 15 januari 2011 - 10:05

pfff dat veranderd de zaak ook wel een beetje.

het is gewoon niet verstandig om zo snel na een ingreep die best zwaar is je kat te verplaatsen. Ze moest nog herstellen van de operatie, wordt in een nieuw huis gezet.
En allemaal nieuwe vriendjes pffff.

Gelukkig gaat het nu beter en hopelijk heeft iemand dit straks gelezen en kan haar voordeel voor een nieuwe huisgenoot er mee doen

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#40 Geplaatst 15 januari 2011 - 10:07

Ja het lijkt wel door de Feliway uit de stekker te halen dat ook de stekker uit Fuchsia is getrokken oef !!!

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#41 Geplaatst 15 januari 2011 - 10:25

trio zei:

Ja het lijkt wel door de Feliway uit de stekker te halen dat ook de stekker uit Fuchsia is getrokken oef !!!

kan me voorstellen dat je enigszins in paniek was

henny
henny
  • 1.601 berichten

#42 Geplaatst 15 januari 2011 - 10:34

Nahs zei:

kan me voorstellen dat je enigszins in paniek was

Fuchsia ook, denk ik.

Henny

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#43 Geplaatst 15 januari 2011 - 10:39

Ja iedereen zo'n beetje gelukkig is de rust teruggekeerd, dat is dan weer een stuk gebrek aan ervaring waar men uit leert.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 15 januari 2011 - 11:01

Féline was ook maar een week gesteriliseerd hoor :)

henny
henny
  • 1.601 berichten

#45 Geplaatst 15 januari 2011 - 11:23

En toch is dat niet goed, er is een herstelperiode nodig!
Henny