Spring naar inhoud

- - - - -

Ik moet het hier eventjes van mij afschrijven...

• Log in om te reageren
32 reacties op dit onderwerp
Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#1 Geplaatst 13 januari 2011 - 21:28

Heb vandaag echt een heel moeilijke dag achter de rug.
Ik zit in de examens en dat brengt natuurlijk al heel wat stress met zich mee. Morgen heb ik twee examens van twee heel zware vakken. Ik verjaar maandag en had dan ook afgesproken om volgende donderdag met mijn beste vriendin op stap te gaan, net zoals vroeger, naar de Versuz in Hasselt.

Nu kreeg ik daarstraks telefoon van haar, blijkt dat ze 6 weken in verwachting is en volgende week donderdag een afspraak heeft om het kindje te laten verwijderen. Ik begrijp haar beslissing in haar situatie.
Maar ik heb het er zeer moeilijk mee omdat ik graag zelf zwanger zou willen zijn...
Nu heeft ze aan mij gevraagd om haar te vergezellen, maar ik weet gewoon niet of ik dat wel aan kan, maar anderzijds wil ik ook graag bij haar zijn om haar te steunen op zo'n moeilijk moment.
Moest ik in haar situatie zijn, zou ik ook graag willen dat ze erbij was...

Nu weet ik niet goed wat ik moet doen...

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#2 Geplaatst 13 januari 2011 - 21:32

Goh ja dat is voor jou een lastige keuze om mee te gaan of niet, je moet je eigen gevoel volgen.  Ik begrijp dat je haar wil steunen maar als het emotioneel voor jou te moeilijk is zou ik het niet doen.
Veel sterkte voor je vriendin en denk goed na voor jezelf :hug: !!!

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#3 Geplaatst 13 januari 2011 - 21:32

vreselijk, ik zou vriendelijk maar toch bedanken voor die eer want het gaat tegen mijn gevoel in omdat ik ook een kinderwens heb.

jij sterkte maar denk ook aan je zelf dit is enorm confronterend en ik vrees dat je nadien zelf in een dal geraakt omdat het mogelijk tegen je gevoel werkt

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 13 januari 2011 - 21:43

Ik begrijp dat het niet zo makkelijk is, maar de situatie van je vriendin heeft echt niets te maken met je eigen situatie...

Dus als je kan, zet je eigen situatie uit je hoofd, concentreer je op je vriendin, en wees er voor haar.

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#5 Geplaatst 13 januari 2011 - 21:46

Alicia zei:

Ik begrijp dat het niet zo makkelijk is, maar de situatie van je vriendin heeft echt niets te maken met je eigen situatie...

Dus als je kan, zet je eigen situatie uit je hoofd, concentreer je op je vriendin, en wees er voor haar.

Nee natuurlijk niet, maar ik heb gwn schrik dat ik er niet voor haar ga kunnen zijn, omdat ik het er zelf te moeilijk mee ga hebben...

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 13 januari 2011 - 21:50

Alicia zei:

Volledig met eens, het is haar beslissing en als ze je beste vriendin is zou je haar moeten steunen, als je het niet doet heb je misschien later spijt! ;)

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 13 januari 2011 - 21:51

Ik heb ook een kinderwens, maar ik kan wel begrijpen dat mensen in bepaalde situaties kiezen voor abortus. Moest mijn beste vriendin aan mij vragen om haar te vergezellen dan zou ik dat doen. Zij zou hetzelfde doen voor mij. 4 jaar geleden ongeveer heb ik ook in een moeilijke situatie verkeerd en ik wou dat ik toen iemand had gehad om mee te praten. Jouw vriendin gaat je nog nodig hebben. Ze kan hormonaal en emotioneel overhoop liggen en dan is het belangrijk dat ze iemand heeft die haar steunt.

Het kan nu moeilijk lijken, maar haar situatie heeft niets met de jouwe te maken uiteindelijk. Wees er voor haar. Gewoon de gelegenheid bieden om eens een potje te huilen en een goed gesprek te voeren zal haar goed doen.

Bewerkt door Tinne, 13 januari 2011 - 21:58.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#8 Geplaatst 13 januari 2011 - 21:54

Sucses met het nemen van deze moeilijke beslissing.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 13 januari 2011 - 22:14

Is het de dag dat ze het laat weg doen of zijn het de voorbereidende gesprekken nog eerst?
Mss toch best dat je mee gaat hoe moeilijk het ook gaat zijn voor je. Ze kan de steun gebruiken. Het is ook door haar situatie nu dat ze het laat weg doen, hoe erg het ook is.
Jij zou ook graag haar steun hebben in zo momenten, en anders ga je er mss later spijt van hebben.

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#10 Geplaatst 13 januari 2011 - 22:16

catherine zei:

Is het de dag dat ze het laat weg doen of zijn het de voorbereidende gesprekken nog eerst?
Mss toch best dat je mee gaat hoe moeilijk het ook gaat zijn voor je. Ze kan de steun gebruiken. Het is ook door haar situatie nu dat ze het laat weg doen, hoe erg het ook is.
Jij zou ook graag haar steun hebben in zo momenten, en anders ga je er mss later spijt van hebben.

De voorbereidende gesprekken waren gisteren, dus het is echt de dag dat ze het laat wegnemen. Ja ik denk wel dat ik ga proberen van met haar mee te gaan.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#11 Geplaatst 13 januari 2011 - 22:16

Sarah en Erik zei:

Nee natuurlijk niet, maar ik heb gwn schrik dat ik er niet voor haar ga kunnen zijn, omdat ik het er zelf te moeilijk mee ga hebben...

dan leg haar uit dat je het niet kan wees open en eerlijk hierover dan alleen zal ze ook begrip kunnen opbrengen voor jou.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 13 januari 2011 - 22:31

Of je kan wel meegaan, maar wel op voorhand dit haar uitleggen. Dat het kan zijn dat je er het heel moeilijk mee krijgt. Dan weet zij, moest dit gebeuren, waarom dit is.
Jullie zijn beste vriendinnen. Dan moet je normaal dit kunnen bespreken met elkaar.

Succes!! Moet moeilijk zijn.

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 13 januari 2011 - 22:32.

Guest_Sofya_*
Guest_Sofya_*

#13 Geplaatst 13 januari 2011 - 22:31

Ohh meisje, wat een situatie :( Ik zou ook open kaart met haar spelen.  Zoiets meemaken van zo dichtbij...dat draag je voor de rest van je leven mee.. laat staan dat je er in real life bij betrokken raakt.
Volg je hersentjes, en voor heel even niet je hart.
Hoop dat je wat rust kan vinden zodat je een geslaagde examendag achter de rug hebt morgen eenn...alvast een fijne verjaardag toegewenst!

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 13 januari 2011 - 23:46

trio zei:

Goh ja dat is voor jou een lastige keuze om mee te gaan of niet, je moet je eigen gevoel volgen. Ik begrijp dat je haar wil steunen maar als het emotioneel voor jou te moeilijk is zou ik het niet doen.
Veel sterkte voor je vriendin en denk goed na voor jezelf :hug: !!!

dolfjeweerwolfje zei:

Of je kan wel meegaan, maar wel op voorhand dit haar uitleggen. Dat het kan zijn dat je er het heel moeilijk mee krijgt. Dan weet zij, moest dit gebeuren, waarom dit is.
Jullie zijn beste vriendinnen. Dan moet je normaal dit kunnen bespreken met elkaar.

Succes!! Moet moeilijk zijn.

Ik sluit mij bij deze bewoordingen volledig aan ;)

Dikke knuffel, denk er nog eens goed over na en bespreek het met elkaar en neem dan je beslissing :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 13 januari 2011 - 23:52

Ik denk dat het voor haar een héél moeilijke beslissing is, en ik vind het heel moedig dat ze die beslissing aan jou heeft laten weten...

Probeer haar te steunen waar je kan, maar moest je het niet kunnen, dan is dat ook helemaal te begrijpen. Hoe jammer ik het ook vind, soms is het de beste oplossing in bepaalde situaties...

Succes met je examens alvast. Probeer het nog eventjes van je af te zetten, en praat met je vriendin. Zeg haar hoe jij erover denkt, maar veroordeel haar mening niet. Ze zal jouw steun nu en later hard kunnen gebruiken, al deel je haar mening niet :(
Geplaatste afbeelding