Spring naar inhoud

- - - - -

Voortdurend krols?

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#1 Geplaatst 21 mei 2009 - 01:27

Ik zit mij de laatste tijd echt af te vragen of Mona nu krols is of niet. Het is zo dat ze wel een hoop dingen doet die krolse poezen doen, alleen ze lijkt dit bijna altijd wel te doen :catscratchhead
Ze heeft vaak een hoop kabaal, staat smorgens desnoods een uur of langer aan mijn deur te roepen om binnen te mogen (zegt mijn zus toch, ik merk het pas als ik toevallig wakker word doordat ik met de TV aan slaap :oops: ), ze laat zich vallen, zit vaak te rollen, grijps vaak stoelpoten en zit dan met haar voetjes te trappelen. Alleen zo met haar poep in de lucht dat zie ik haar niet doen, al zegt mn zus wel dat ze dat dus smorgens wel doet bij haar in bed aan haar voeten, ga eens proberen om dat ook eens te zien dus, misschien dat ik het dan duidelijker kan zeggen).
1 keertje een maand of 2 terug ofzo heb ik Luca eens op haar zien klimmen, maar daarna ook wel niet meer. Ik heb niet de indruk dat hij nog speciaal meer geinteresseerd is in haar intussen. Anderzijds lijkt ze met momenten dan weer net iets rustiger zijn geworden, in die zin dat ze meer bij ons in de buurt wil blijven. Al houdt dat niet in dat ze ook echt per se onze aandacht wil dan.
Kort samengevat, ik weet het dus echt niet meer of ze nu krols is of niet en of dat dat bijna constant is dan dus. Ik zit een beetje te denken misschien is dat wel de rede dat ze zo klein blijft en geen grammetje bijkomt. Ze weegt nu op 9 maanden nog exact evenveel als op 7 maanden. Moest het van bijna constante krolsheid zijn dan moet ik wel op 1 of andere manier ingrijpen natuurlijk maar dat weet ik dus niet :catnoknow
Er is zeker geen manier om zeker te zijn van krolsheid? Behalve dan poeslief bij een open kater plaatsen maar dat is dus geen optie natuurlijk :) Zit echt helemaal te twijfelen, ook al omdat ik geen ervaring heb met krolse poezen. Als ik filmpjes op youtube bekijk herken ik wel bepaalde dingen maar ze doet dus ook niet zo extreem en duidelijk als een hoop van de poezen in die filmpjes. Iemand tips? :catnoknow

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#2 Geplaatst 21 mei 2009 - 11:27

:up: :oops:

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#3 Geplaatst 21 mei 2009 - 11:32

Ik kan je hierbij ook niet helpen MissKitty. Ik zou het echt niet weten. Noukie was heel duidelijk krols, door haar pootjes zakken,staartopzij in dekhouding. Ik hoop dat er vlug een antwoord voor je komt van de echte kenners. :)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 21 mei 2009 - 11:37

Heb je al eens geprobeerd om over haar onderrug te strelen, meestal steken ze dan wel heel duidelijk hun poep in de lucht en gaan ze in dekhouding zitten, hier doen ze dat alle 3, behalve Yumi die loopt dan als een soort krab over de vloer :ha :ha , maar die laat het dan weer heel duidelijk horen dat ze krols is. Of aan haar nekvel een beetje vastnemen en dan over haar onderrug, poep strelen vrij snel dan doen ze dit ook.. maarja sommige katers doen dit nu ook eenmaal dus weet niet of dat iets heel duidelijk is bij alle poezen

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#5 Geplaatst 21 mei 2009 - 13:08

ik heb dat ook een beetje met mila
ze heeft nog nooit de dekhouding aangehouden , maar ze is vermagert , rolt over de vloer en haar thor zit constant aan haar poep te ruiken en dan valt ze hem aan
ze word eind deze maand een jaar oud
ze maakt ook geen geluid , ze rolt gewoon over de vloer en is wel heel aanhangkelijk
is dat nu krols of niet ,de dierenarts zegt haar te steriliseren eind deze maand

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 21 mei 2009 - 22:33

Ik heb dat hier met Alisse ook. Ik ben ook nog altijd naar een oplossing aan het zoeken.
Ga ze volgende maand volledig laten testen en hoop dan meer te weten. Als ze zo mager blijft door het vele krols zijn ga ik haar laten steriliseren. De gezondheid van mijn poezel gaat voor :d

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 22 mei 2009 - 00:55

Ik heb bij Amira ook erg getwijfeld of ze nu krols was of niet. Maar toen ze écht krols werd was het erg duidelijk. Amira krijste plots de hele buurt bijeen en Aaron kon haar echt niet met rust laten. Ze gaf ontzettend veel kopjes aan alles en iedereen dat ze tegenkwam, etc.

Aynoa is stil krols. Af en toe kirt ze eens. Bij haar had ik het voornamelijk gezien aan de kopjes en affectie dat ze vroeg, ze begon ook stilletjes te kirren en toen was het wel duidelijk. ;)
Als ik aan haar rugje kwam, zette ze zich in de houding; klaar om gedekt te worden. [-(
Aynoa verloor trouwens ook wat vocht uit haar vagina. Ik dacht eerst dat het iets ernstigs zou zijn, maar blijkbaar hebben sommige poezen dit. (Het vocht was overigens niet bruin/geel en stonk niet..)

Iedere poes is anders, sommige poezen zijn erg luid, andere poezen zijn erg stil.
Als je het echt zeker wil zijn, kan je misschien eens naar de da gaan. Ik ben eens met een (krolse) Amira naar de dierenarts geweest en zij zag onmiddellijk aan haar vagina dat Amira krols was.
Aynoa haar vagina staat iets dikker als ze krols is, ik merk bij Amira eigenlijk niet zoveel verschil..

Dat ze in 2 maand tijd niet erg veel is bijgekomen daar zou ik me niet zo druk in maken. Tenslotte is het nu wel wat warmer en ik merk dat de katten hier wat minder eten dan voorheen. Aynoa is ongeveer dezelfde leeftijd als jouw Mona en zij blijft nu ook wat op haar huidig gewicht hangen. Het is toch niet dat ze te weinig weegt vermoed ik?

Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 06 juni 2009 - 13:59

Hey,

Hoe gaat het daar nu? is er al meer duidelijkheid? Zie je er al meer aan? Wil je maar even informeren dat het bij Alisse ook niet zo duidelijk was (zoals ik al eerder in dit topic vermeldde) maar ze is dus toch wel werkelijk continu krols geweest. Dit kwam door cystes op haar eierstokken blijkbaar. Dus als je zeker wil zijn kan je dit misschien even laten testen bij de da? :d

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#9 Geplaatst 17 juli 2009 - 14:43

Idd, is er al wat meer duidelijkheid??

Geplaatste afbeelding

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#10 Geplaatst 17 juli 2009 - 14:56

Toch wel een beetje oppassen hè als ze zo voortdurend krols staat, ik heb het hier meegemaakt mee ons britje, Ze heeft een tweetal maanden heel dikwijls krols gestaan, ze hebben uiteindelijk bij de sterilisatie alles moeten wegnemen omdat het echt nodig was, dus toch uitkijken hè.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 17 juli 2009 - 15:02

Ik zou toch eens eens langsgaan bij de DA om zeker te weten. Is inderdaad heel vreemd dat ze sinds haar zeven maand niet meer is aangekomen dus het zal wel iets van halve krolsheid zijn :)

Heb je plannen met haar in de toekomst misschien? Waarschijnlijk domme vraag, want anders zou je haar wel laten steriliseren :oops:
Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#12 Geplaatst 17 juli 2009 - 15:12

Oh ik had nog niet gezien dat er nog iets gezegd was in mijn topic :oops:
Euhm ik heb intussen geconcludeerd dat ze gewoon nog niet krols is volgens mij. Ze is intussen toch nog wat bijgekomen en ik heb ook raad gevraagd aan de fokker van de dekkater die ik op het oog heb en die heeft ook nog een aantal tips gegeven waaruit ik dan geconcludeerd heb dat ze gewoon nog niet krols is volgens mij.

Ik zou ook nog eens langs de DA kunnen gaan daarvoor, maar die kan het toch evenmin testen om toch 100% zekerheid te hebben, ofwel?

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#13 Geplaatst 17 juli 2009 - 15:46

Het kan altijd zijn dat ze wel tegen een krolsheid aanzitten maar het gewoon nog niet wil doorzetten.
Als het dan eenmaal doorzet, dan zou ik maar oordopjes in huis halen :)

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 17 juli 2009 - 15:51

jubikelcats zei:

Als het dan eenmaal doorzet, dan zou ik maar oordopjes in huis halen :)

Dat kan ik ook alleen maar aanraden, hoewel wij dat nog niet hebben gebruikt. Nodig gehad wel, maar we hebben het niet in huis en dat is zoiets dat je vergeet (wij toch) om dat op de boodschappenlijst te zetten. Yumi heeft het ook weer erg, toen we vanmorgen onderaan de trap stonden, hoorden we ze tot boven, wij zitten op het 2e... :onzeker: Hopelijk is Mona wat bescheidener ;)

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#15 Geplaatst 17 juli 2009 - 16:44

Spanishke zei:

Dat kan ik ook alleen maar aanraden, hoewel wij dat nog niet hebben gebruikt. Nodig gehad wel, maar we hebben het niet in huis en dat is zoiets dat je vergeet (wij toch) om dat op de boodschappenlijst te zetten. Yumi heeft het ook weer erg, toen we vanmorgen onderaan de trap stonden, hoorden we ze tot boven, wij zitten op het 2e... :onzeker: Hopelijk is Mona wat bescheidener ;)

De buren zullen blij zijn :)