Spring naar inhoud

- - - - -

rauw ingevroren: slecht?

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 13 januari 2011 - 22:13

Deze middag stond er kip op het menu en deze avond konijn. Maar deze middag wou Lily haar kip niet meer eten. Ik heb het laten staan, en dan in de loop van de namiddag heeft ze toch een beetje gegeten.

Ik dacht, ik zal eens proberen of ze haar konijn wil, maar daar heeft ze nog niet van gegeten. Wel al mee gespeeld en overal heen gezwierd, maar niet gegeten (ja hoor, heb het heel goed in het oog gehouden en ze heeft geen 1 stukje gegeten).

Nu ik had het eten voor vandaag ingevroren samen in een potje. Heb het deze morgen ontdooid en dan deze middag gegeven. Zou het daar mee te maken hebben?
Mijn vriend wees me erop dat hij al wel gemerkt had dat ze elke keer als ze ingevroren eten krijgt, ze dat wat langer laat liggen. Maar ze eet het altijd wel op, nu heeft ze vandaag nog bijna niets gegeten (buiten wat korrels, maar daar ook niet zoveel van precies)

Misschien hoort dit topic wel thuis bij medisch dan? Ik weet het niet :catnoknow

Maar in ieder geval, kan het kwaad ingevroren voer te geven? Of is vers beter? Zit er veel verschil in qua smaak voor de katjes?

Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 13 januari 2011 - 23:43

Ik zou het niet weten. Ik geef vaak ook ingevroren vlees (kipfilet, runderhart of lamshart). Nou had ik vorige week runderhart vers gehaalt, maar dat moest mn jongste kat niet (en die eet echt bijna alles, dus was erg verbaast)...van de week heb ik runderhart en lamshart ingevroren gehaalt en dat at hij dus wel op nadien...hoewel hij er ook eerst mee speelt. Met kipfilet maakt het voor mn katjes niet uit, die eten het zowel vers als na dat het ontdooit is. Maar kan me opzich wel voorstellen dat ze vers lekkerder vinden....wie niet :d

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#3 Geplaatst 13 januari 2011 - 23:55

je kunt prima vlees geven dat ingevroren is geweest. Wel best zo snel mogelijk invriezen dan, dus niet als het al een poos gestaan heeft alsnog invriezen.
Eigenlijk net zoals je voor het vlees voor jezelf zou doen.

Wij ontdooien ook eerst spul uit de vriezer voor de katjes. Als het helemaal ontdooit is en niet meer zo koud dan geven we het. Heb er nog geen een horen klagen :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 14 januari 2011 - 00:24

ginnie zei:

je kunt prima vlees geven dat ingevroren is geweest. Wel best zo snel mogelijk invriezen dan, dus niet als het al een poos gestaan heeft alsnog invriezen.
Eigenlijk net zoals je voor het vlees voor jezelf zou doen.

Wij ontdooien ook eerst spul uit de vriezer voor de katjes. Als het helemaal ontdooit is en niet meer zo koud dan geven we het. Heb er nog geen een horen klagen :)

Klopt, ik vries het ook altijd meteen in...en laat het ook een tijdje ontdooien en dan ff buiten de koelkast, zodat het niet te koud is....als het vlees erg koud is dan willen mn katten het ook niet meteen opeten....

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 14 januari 2011 - 00:51

Hier ook gewoon ingevroren hoor..
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 14 januari 2011 - 08:05

Wij vriezen het ook gewoon in, toch nog geen klachten over gehad van de katten. :)
Geplaatste afbeelding

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#7 Geplaatst 14 januari 2011 - 10:56

Ik was laatst steak aan het snijden voor de katjes voor in te vriezen en ik vond dat het vlees een rare kleur had. Maar het was vers dus ik dacht dat het gewoon kwam doordat de stukken waren opeengedrukt. Ingevroren en aan de katten gegeven maar ik had beter mijn gevoel gevolgd want ze moeten ze er niet van weten.

Nieuwe steak en kip ingevroren en dat gaat wel goed binnen

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 14 januari 2011 - 12:31

tsjah, ik zal zien wat het vandaag geeft, want er staat weer ingevroren op het menu, steak deze keer. Maar het is nog niet helemaal ontdooid.
Misschien had ze gewoon gisteren een minder dagje en niet zoveel honger.. Spijtig dat ze het niet zelf kunnen zeggen he! :)

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 14 januari 2011 - 16:15

Hier krijgen ze ook altijd ingevroren rauwvoer hoor.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 14 januari 2011 - 16:43

KVV wordt trouwens altijd ingevroren geleverd, misschien was het nog wat te koud.  Alhoewel ze daar hier niet naar kijken - ze zouden er nog half ingevroren aan beginnen :)
Geplaatste afbeelding

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 14 januari 2011 - 17:08

Ik denk dat ze gewoon gisteren een minder dagje had, want haar portie van daarstraks is flink in een keer opgepeuzeld! :LOL:

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 14 januari 2011 - 17:52

hier w het ook ingevrozen
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding