Spring naar inhoud

- - - - -

Wat moet ik hiermee! =/

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 14 januari 2011 - 00:39

Mijn krabpaal staat te koop op marktplaats. Iemand bood het voor 10 euro. Ikzelf heb er ook niet de jackpot betaald en vind 10 euro redelijk een goed bod, maar het verhaal die ik erbij kreeg...

"Kan ik de krabpaal voor 10 euro overnemen voor mijn kat [naam]? [naam] is een weesje (weggooid met 5 weken). Ze is aan komen lopen met 5wkn. Sindsdien woont ze bij mij. Na een jaar werd ze ziek (haar darmpjes werken niet goed). Na een stressvolle halfjaar en heel veel geld bij dierenarts kwam de redding (ze slikt elke dag een zwaar middel). Het gaat nu af en aan met r. Maar ik ben zeer aan haar gehecht. Ik ben nu opzoek naar een krabpaal met meerdere plateaus (de onze is helemaal gammel doordat ze via de krabpaal op de kast springt). Hij is echt aan vervanging toe."

Doen of niet? Wat doe jij met zo'n reactie? Ik denk niet aan geld, ik wou van het ding af, maar heb de neiging om gratis aan haar weg te geven.
Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 14 januari 2011 - 02:12

Tja altijd moeilijk, sommige mensen spreken de waarheid en andere maken zo verhaal om de krabpaal goedkoop te krijgen, is het in de buurt bij je, dan mail je dat je hem komt brengen en zie je dat ze dan de waarheid spreek dan geef je hem..
Geplaatste afbeelding

carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 14 januari 2011 - 06:05

mijn eerste gevoel zou zeggen  " och ik geef hem gewoon weg als ik met die krabpaal iemand kan gelukkig maken"
;)
ik zou het gewoon doen
ma ja
ben ook iemand die snel iets weg geeft ..
Geplaatste afbeelding
Katten laten pootafdrukken achter op je hart.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 14 januari 2011 - 08:07

carooootje zei:

mijn eerste gevoel zou zeggen " och ik geef hem gewoon weg als ik met die krabpaal iemand kan gelukkig maken"
;)
ik zou het gewoon doen
ma ja
ben ook iemand die snel iets weg geeft ..

Me too :d
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Guest_scolu_*
Guest_scolu_*

#5 Geplaatst 14 januari 2011 - 13:02

heel vaak heb je dat he

ook dat je dingen aanbiedt, en dat men dan reageert ; kan ik het niet gratis krijgen, alleenstaande moeder, schulden blabla... mja je kan niet alles weggeven, ik heb onze salontafel enzo ook gratis op marktplaats gezet, iemand anders er weer blij mee, en ik ben er vanaf :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 14 januari 2011 - 13:15

Ik zou de paal ook zo meegeven. Of het verhaal nu waar is of niet maakt allemaal niks uit. Het is de daad die telt. ;)

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 14 januari 2011 - 13:31

Goh, hangt ervanaf of je zelf erg op je geld moet kijken of niet denk ik? Ook al is 10 euro niet veel, voor sommige mensen kan het het verschil maken.

Ik denk wel dat het verhaal waar is, waarom zou ze liegen voor 10 euro?

Als ze zelf de krabpaal wil komen halen kun je hem evt gratis meegeven, dan ben je ervanaf zonder moeite te moeten doen :)

Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#8 Geplaatst 14 januari 2011 - 15:44

Als ze er zelf om komt zou ik hem gratis meegeven.

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 17 januari 2011 - 12:44

vind ik ook, als ze hem komt halen kun je hem nog gratis meegeven, maar er zitten ook veel bedriegers tussen hoor

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#10 Geplaatst 17 januari 2011 - 16:40

als het nu nog 50€ was ofzo, maar wie heeft er nu geen 10€? Da's toch niet zoveel.. Je moet doen waar jij je het beste bij voelt ;)

Bewerkt door Elfonia, 17 januari 2011 - 16:41.

Guest_Sofya_*
Guest_Sofya_*

#11 Geplaatst 17 januari 2011 - 19:38

ik vind toch ook dat je al een 'efforke' doet door em zo goedkoop te zetten hoor.
10 euro is (bij wijze van spreken) niets voor jou... maar ook niets voor de koper. ...

Maar effectief... doen waar jij je goed bij voelt.

En als je'm verkoopt: koop er dan iets mee voor de poezen (voel je je minder schuldig nu? ;) )

Guest_Encore_*
Guest_Encore_*

#12 Geplaatst 17 januari 2011 - 19:44

Wel een beetje een gek verhaal.. Het beest is doodziek, maar is blijkbaar nog in staat om een hele krabpaal naar de verdoemenis te helpen :s
Maar goed, ik ben wel een beetje achterdochtig ingesteld misschien.. Zeker als mensen blijkbaar het gevoel hebben dat ze zich spontaan moeten verantwoorden voor iets ; dan begin ik altijd al nattigheid te voelen..

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 20 januari 2011 - 02:36

Vraag een symbolische euro

Guest_Beau_*
Guest_Beau_*

#14 Geplaatst 21 januari 2011 - 11:37

sorry, maar ik vin dit echt gezeur van haar. Als je er voor kiest om een beestje te 'onderhouden' moet je er ook ECHT voor zorgen en niet tot het einde mensen gaan uitpersen om alles zo goedkoop mogelijk te krijgen.

Als mij dit zou overkomen zou ik nooit met zulke zielige verhalen aankomen. Als ze nog geen 10 euro heeft om een krabpaal te kopen, dan heeft ze zeker ook geen geld genoeg om die kat goed te verzorgen.

Zou het dus niet gratis doen...en hopelijk zorgt ze voor altijd goed voor de kat..

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#15 Geplaatst 21 januari 2011 - 14:18

ik ben het eens met beau